بهترین تی برای سرامیک

امروزه با توجه به استفاده زیاد از سرامیک، سنگ، کفپوش، پارکت و … به عنوان پوشش کف سالن ها و اتاق ها می بایست از بهترین و راحت ترین ابزار برای تمیز کردن استفاده کنید. انواع و اقسام تی و زمین شوی در بازار موجود هستند که از جدیدترین آن ها می توان تی ها آبپاش دار را نام برد که احتمالا در اینستاگرام و تبلیغات بلاگرها به وفور دیده اید!

ما در این مطلب تجربیات خانم ها را برای شما جمع آوری کرده ایم. این مطلب بر اساس تجربه ی خانم ها و کابران نی نی سایت نوشته شده است.

از جمله سوالاتی که کابران نی نی سایت در این زمینه مطرح کرده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهترین تی برای سرامیک
  • بهترین راه و وسیله تمیز کردن سرامیک خونه چیه؟
  • بهترین سرامیک شور کدام است؟
  • واسه تمبز کردن سرامیک چی پیشنهاد میدین؟ و سوالاتی از این دست

ما برای راحتی شما پاسخ همه ی این سوالات را به علاوه تجربیات دیگر خانم های خانه دار گرد آورده ایم.

بهترین تی برای سرامیک بر اساس تجربیات خانم ها

بیشترین نظرات در بین تمامی انواع تی از جمله چرخشی، پدالی، مسطح، اسفنجی و … به استفاده از تی های ماکارونی و حوله ای اختصاص داشت که تعدادی از نظرات را می توانید در ادامه بخوانید.

من از تی ریش دار حوله ای استفاده میکنم و به نظرم بهترین تی برای سرامیکه و راضی ام، اتفاقا نیم ساعت پیش سرامیک ها رو تی کشیدم به زمین محلول اب و وایتکس و الکل هم اسپری کردم و طی کشیدم، حسابی به دلم نشست.

 

تی ماکارونی استفاده کن اصلا رد نمیندازه اگه میخوای خونه ت برق بیفته بجای اب سرکه بزن به تی.. من رقیق نمیکنم اما رقیق شده ش هم برق میندازه.. ضد عفونی میکنه ضمنا سوسک و مورچه از بوی سرکه فرارین.. هرگز تو خونه ت نمیان.

تی های ماکارونی در واقع همان تی های معمولی هستند که از قدیم مورد استفاده بوده اند و شاید جزو ساده ترین و ارزان ترین انواع تی باشند اما طبق نظرات کاربران بهتر از ما بقی تی ها هستند.

تی ماکارونی چیست

خوبی تی های ماکارونی در این است که شما می توانید سری آن ها را به صورت جدا نیز تهیه کنید.

بعد از تی های ماکارونی خانم های خانه دار از بخار شوی برای تمیز کردن کف و سرامیک ها راضی بوده اند نظرات برخی کاربران را در این زمینه بخوانید:

سلام
منم اول جاروبرقی میکشم بعدشم با بخار شور تمیز میکنم. عالی میشه. اگه بچه کوچولو دارید که روی سرامیک راه میره و می شینه هم میتونید یکم الکل روی سرامیک ها بریزید و بعد با بخار شور تمیزکنید که اینطوری ضد عفونی هم میشه. البته هرگز الکل رو داخل بخار شور نریزید که خیلی خطرناکه… روی سرامیک بریزید.

 

من از شیشه شوی و بخار شو استفاده میکنم.
شیشه شوی هم سرامیک ها رو برق میندازه هم اثر کف یا مواد شوینده رو سرامیک ها نمی مونه شیشه شو رو روی سرامیک اسپری کن بعد تی یا بخارشو بکش.

بخارشوی

البته جالب است بدانید که برخی کاربران دستمال کشیدن را بهتر از تی کشیدن می دانند و به نظرشان دستمال کشیدن باعث تمیزی بیشتری می شود اما برخی دیگر اعتقاد دارند که دستمال کشیدن کار سختی است و ترجیح می دهند از همان تی های ماکارونی استفاده کنند.

در این زمینه یکی از کاربران نوشته است:

با دستمال بشین تمیز کن من همه مدل تی دارم ولی چون رو رد حساسم خودم دستمال میکشم.

 

دستمال کشیدن سرامیک ها

بهترین تی برای سرامیک با یک طراحی منحصر به فرد

اما یک خبر خوب! ما در تیم پرسان تلاش کرده ایم تا بر اساس نظرات شما یک تی کابردی و در عین حال ارزان قیمت را طراحی کنیم که همه ی نیازهای شما را برآورده کند.

این تی ترکیبی از نظرات شماست! در واقع جایگزینی برای تی ماکارونی و دستمال کشیدن! سری این تی به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید دستمال های مخصوص را به آن وصل کنید در واقع مثل این است که دارید زمین را دستمال می کشید اما به خاطر طراحی دسته ی ارگونومیک سختی های دستمال کشیدن را برای شما نخواهد داشت.

برای این تی دو نوع سری طراحی شده است یکی دستمال یدک پرسان (که نوعی دستمال جادویی است) و دیگری پد یدک، دستمال یدک را برای نظافت های سطحی و پد یدک را برای نظافت های اساسی تر طراحی کرده ایم.

تی زمین شوی پرسان

آیا تی های آبپاش دار جدید برای تمیز کردن مفید هستند؟

تی اسپری دار یا آبپاش دار از جمله تی های جدیدی هستند که احتمالا آن ها را در تبلیغات اینستاگرامی خانم های خانه دار زیاد دیده اید، آن ها دارای یک مخزن آب هستند که شما آن ها را پر می کنید و سپس به وسیله ی یک اهرم آب اسپری می شود. اما آیا این تی ها واقعا کاربردی هستند؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به شما دارد هر چند بسیاری از افرادی که از این تی ها استفاده کرده اند می گویند پس از مدتی دیگر حوصله ی پر کردن مخزن آب را ندارند و به همان شکل ساده و روش قدیمی خیس کردن سری تی از آن استفاده می کنند اما برخی نیز می گویند این تی کار آن ها را راحت کرده و نیازی نیست برای یک تی کشیدن سطحی سری را جدا کرده و خیس کنیم.

البته توجه داشته باشید که در هر صورت شما مجبور هستید پس از هر بار استفاده و یا حداقل چند بار استفاده سری تی را جدا کرده و بشویید تا پرز و مو و … که به آن چسبیده است جدا شود.

همچنین دقت کنید میزان آبی که در هر بار اسپری کردن بر روی زمین پاشیده می شود در حدی است که بتواند گرد و خاک و لکه ی نه چندان سر سخت را از بین ببرد و کسانی که از این نوع تی استفاده کرده اند می گویند برای تمیز کردن اساسی ترجیح می دهند به جای اسپری کردن آب سری زمین شوی را خیس کنند تا کارشان سریع تر انجام شود.

تی اسپری دار

در ادامه با ما همراه باشید تا راه های جلوگیری از کثیف شدن سرامیک را  به شما معرفی کنیم.

راه های جلوگیری از کثیف شدن سرامیک

بیایید با راه های جلوگیری از ورود آلودگی ها به فضای داخلی ساختمان و داخل خانه آشنا شویم، در واقع بیایید یاد بگیریم چه کار کنیم تا کثیفی و گرد و خاک سرامیک ها و زمین به حداقل برسد.

استفاده از پادری

اولین و ساده ترین راه، جلوگیری از ورود آلودگی به فضای داخل می باشد. با استفاده از یک کفپوش جلوی درب ورودی می توان به راحتی از ورود خاک و سنگریزه و شن به همراه کفش، تا حد زیادی جلوگیری کرد. برای این منظور می توانید از تکه ای فرش و یا موکت کوچک استفاده کنید و آن را در فواصل زمانی مشخص جارو کرده، تکان داده و گاهی شستشو دهید.

استفاده از دمپایی رو‌‌فرشی

استفاده از صندل داخل خانه مانع از لک شدن کف زمین توسط قطره های آب شده و به هنگام کثیف بودن جوراب و پاها نیز مانع از آلوده کردن کف زمین می شود.

تمیز کردن روزانه

تمیز کردن به صورت روزانه باعث می شود شما وقت کمتری را صرف تمیز کردن کنید و علاوه بر آن خانه تان در اکثر اوقات تمیز خواهد بود.

یکی از کاربران نی نی سایت در این زمینه نوشته است:

اگه هر روز تی بکشید راحت تره و اونقدر کثیف کاری و دردسر نداره در حد خاکه ولی دیر به دیر بکشی بیشتر زمان می بره.

از بین بردن سریع لکه ها

پس از آن تمیز کردن روزانه، بهترین راه برای جلوگیری از ثبات آلودگی ها بر روی کف زمین می باشد.

برای این منظور از جاروی مناسب و یا جاروبرقی استفاده نمایید. توجه داشته باشید اگر چنانچه کف زمین بخاطر نشت مایعات لک شده باشد، می بایست ابتدا لکه را با استفاده از زمین شور و تی مناسب و مرطوب و یا با تکه ای دستمال خیس برطرف کرده و سپس جارو نمایید. اگر لکه براحتی از بین نرفت می بایست از مواد شوینده مناسب استفاده نموده و پس از آن، سطح مورد نظر را به طور کامل از مواد شوینده پاک نمایید.

سپس سطح مورد نظر را کاملا خشک نمایید. خصوصا در مورد پارکت رعایت این نکته کاملا ضروری می باشد چرا که در صورت رطوبت زیاد و طولانی ممکن است سطح پارکت بدلیل چوبی بودن جنس آن باد کرده و آسیب ببیند.

همچنین اگر لکه مربوط به قبل می باشد، بایستی برعکس عمل کنید. یعنی ابتدا کف سطح را با جارو تمیز کرده و سپس آن را با دستمال و تی و غیره تمیز کنید.

یادمان باشد لکه ها هر چه سریعتر پاک شوند راحتتر از بین می روند چرا که هرچه لکه ها دیرتر پاک شوند به بافت سنگ و سرامیک بیشتر نفوذ می کنند و پاک کردن آنها سخت تر خواهد شد به گونه ای که می بایست با فرچه نرم لکه را برطرف کنید و یا گاهی مجبور می شوید سطح سنگ یا سرامیک را بتراشید تا لکه بطور کامل برطرف شود.

در استفاده از انواع مواد لکه بر سطوح ، به جنس کفپوش دقت کنید. معمولا سطوح سنگی و سرامیکی به راحتی پاک شده و محدودیتی در استفاده از انواع لکه بر ها ندارند اما چنانچه کفپوش سالن از جنس حساسی مثل پارکت و … می باشد حتما با دقت بیشتری عمل کرده و از مواد شیمیایی غلیظ استفاده نکنید.

در مورد کفپوش های پارکتی معمولا در بازه های زمانی مختلف نیاز به استفاده از روغن و واکس های مخصوص پارکت جهت براق کردن آنها می باشد. اما توجه کنید که استفاده زیاد از این مواد می تواند موجب آسیب رساندن به سطح پارکت شود.

چنانچه در منزل شما کودک خردسال نیز هست، حتما از پاک شدن مواد شیمیایی و پاک کننده ها از روی سطح زمین مطمئن شوید. زیرا کودکان مدام وسایل و اسباب بازی های خود را روی زمین انداخته و آنها را داخل دهان خود می گذارند. این امر می تواند باعث ایجاد بیماری های خطرناکی در کودکان شود.

به همین منظور توصیه می شود هر چند وقت یکبار از دستگاه بخار شور برای ضد عفونی کردن کف زمین استفاده کنید.

بنا به پیشنهاد کاربران می توانید از سرکه هم استفاده کنید در واقع بسیاری از کاربران استفاده از سرکه را جایگزین خوبی برای مواد شیمیایی معرفی کرده اند و همچنین از قدرت پاک کنندگی آن نیز رضایت دارند، نظرات آن ها را می توانید در ادامه بخوانید:

سرکه عالیه مهم اینه مضر نباشه بعدشم نسل مورچه و سوسک رو برمی داره من برای همه چی سرکه استفاده میکنم سرکه سفید لیتری میگیرم می ریزم توی شیشه هایی که سرشون اسپری داره واسه برق انداختن کابینت،شیرالات،سینک و کلا همه چی…

 

اشپزخونه منو دیدید؟؟ همه رو با سرکه پاک میکنم.. اصلا ادم عشق میکنه همه جا برق میزنه بخصوص شب ها.

 

سرکه عصای دسته بخر حالشو ببر بانو.

 

من توی سرویس بهداشتی دامستوس میزنم ولی توی خونه چون بچه کوچیک هست مواد شیمیایی مصرف نمیکنم.. حتی برای گاز صفحه ایم سرکه میزنم با روزنامه کاملا برق می افته.. البته اگه چربی روش باشه اول یه دور اسکاج و کف میزنم بعد برا برا بقیه ش سرکه.

اگر شما هم تجربه ای جدید و متفاوت درباره تکنیک های تمیز کردن انواع پارکت ، کفپوش و سرامیک دارید در قسمت دیدگاه ، آنها را با ما و سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.

شما می توانید انواع زمین شوی و متعلقات مربوط به تی دستی را از شرکت پرسان به صورت عمده و مستقیم تهیه کنید.

محصولات مرتبط:

سری زمین شوی طنابی

محصولات مشابه زمین شوی طنابی دستمال یدک زمین شوی پد یدک زمین شوی زمین شوی نواری زمین شوی طنابی پرسان «Parsan» برای [...]

سری زمین شوی نواری

محصولات مشابه زمین شوی طنابی دستمال یدک زمین شوی پد یدک زمین شوی زمین شوی زمین شوی نواری پرسان «Parsan» برای تمیز [...]

زمین شوی نواری

محصولات مشابه زمین شوی طنابی دستمال یدک زمین شوی پد یدک زمین شوی زمین شوی زمین شوی نواری پرسان «Parsan» برای تمیز [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

6 نظرات در مورد;بهترین تی برای سرامیک بر اساس تجربیات خانم ها

    1. با سلام
      شما می توانید به فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، هایپر استار، هفت، هایپر سان و سایتهای دیجی کالا و نی نی جور مراجعه نمایید.

  1. این تی ها واقعا عالی هستن . هم سبک و هم کامل سریشون میچرخه . جنس پارچه سریشونم که خیلی عال و لطیفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *