لکه چای روی فرش

لکه چای روی فرش! بله این یکی از وحشتناک ترین بلاهایی است که می تواند بر سر فرش شما بیاید!

یکی از سخت ترین کارها از بین بردن لکه چای از روی سطوح مختلف می باشد. اگر این سطح فرش باشد چه بسا کار دشوارتری باشد. پاک کردن لکه چای از روی فرش تقریباً برای همه خانم ها کار طاقت فرسا و زمانبری است اما با تکنیک ها و روش های ساده ای که در اکثر خانه ها به راحتی یافت می شود می توان این لکه ها را از بین برد.

قدم اول برای از بین بردن لکه چای از روی فرش چیست؟

قدم اول برای از بین بردن هر لکه ای سرعت عمل است. هر چقدر زمان بیشتری از ایجاد لکه گذشته باشد از بین بردن آن سخت تر است بنابراین پاک کردن لکه ها را به زمان بعد موکول نکنید.

روش های پاک کردن لکه چای روی فرش

قبل از هر چیز اگر مقدار چای که بر روی فرش ریخته است زیاد است آن را با یک قاشق جمع آوری کنید و پس از آن به وسیله ی یک دستمال میکروفایبر آب اضافی را جمع کنید.

دقت داشته باشید که در هنگام پاک کردن فرش با دستمال لکه ی چای را پخش نکنید بلکه تنها روی آن فشار دهید تا مایع از سطح فرش جمع آوری شود، توصیه به استفاده از دستمال میکروفایبر نیز به همین علت است، زیرا این دستمال ها خاصیت جذب آب بالایی داشته و مایعات را به سرعت به خود جذب می کنند.

پس از اینکه آب اضافی را از سطح فرش جمع آوری کردید نوبت به از بین بردن لکه می رسد.

در ادامه می توانید چند راهکار ساده و خانگی را برای از بین بردن لکه چای از فرش بخوانید. به دلیل اینکه مواد صنعتی برای از بین بردن لکه ممکن است در دسترس نباشد بهترین گزینه استفاده از لکه برهای طبیعی است.

ریختن چای روی فرش

از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین

جوش شیرین به علت خاصیت قلیایی که دارد یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه از روی سطوح مختلف به ویژه فرش است و بدون آسیب رساندن به بافت فرش می توان با استفاده از جوش شیرین لکه چای را از روی فرش پاک کرد.

همچنین می توان از سرکه برای از بین بردن لکه چای از روی فرش استفاده کرد. سرکه از مواد پر کاربردی است که پاک کننده ای بسیارقوی است و به راحتی و در کمترین زمان لک فرش شما را از بین خواهد برد.

قدم اول: نصف پیمانه آب سرد را با نصف پیمانه سرکه سفید مقطر ترکیب کنید توجه داشته باشید که حتما از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم باعث ثبیت لکه خواهد شد، مساوی بودن نسبت آب و سرکه را نیز رعایت کنید.

قدم دوم:سرکه و جوش شیرین را به نسبت یک به سه با یکدیگر ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل حاصل شود، نسبت گفته شده را رعایت کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود به طور مثال اگر سرکه را بیشتر از میزان گفته شده بریزید ماده تشکیل شده رقیق خواهد شد و به بافت فرش نفوذ کرده و خود باعث آسیب زدن به آن می شود.

یک راهکار دیگر برای پاک کردن لک از روی فرش آب لیموی ترش می باشد. لیمو مانند سرکه عمل می کند و بدون آسیب به رنگ و بافت فرش لکه را به سادگی برطرف می کند.

نحوه ی استفاده از خمیر بدست آمده و محلول سرکه برای از بین بردن لکه چای از فرش چگونه است؟

خمیر را روی قسمت لکه دار فرش پخش کنید و اجازه دهید یک تا دو دقیقه بماند سپس با یک فشار ملایم و با استفاده از یک دستمال میکروفایبر که کمی مرطوب است روی فرش ضربه بزنید. در این مرحله دقت کنید که از کشیدن دستمال روی فرش با انجام حرکات رفت و برگشتی و اعمال فشار زیاد پرهیز کنید تا لکه به عمق فرش نفوذ نکند.

برای پاک کردن خمیر از روی فرش با یک کاردک به آرامی خمیر را به سمت مرکز لکه هدایت کنید و با یک دستمال خشک و تمیز آن را از سطح فرش بردارید.

پس از آنکه خمیر را جمع کردید محلول آب و سرکه را به آرامی بر روی لکه بریزید و با یک پارچه تمیز بر روی لکه ضربه بزنید.

پس از انجام این مرحله نوبت به تمیزکاری نهایی می رسد. مقداری آب سرد را بر روی فرش بریزید و با دستمال میکروفایبر روی آن ضربه بزنید تا جوش شیرین و سرکه به خوبی از سطح فرش پاک شود.

بعد از اینکه فرش را تمیز کردید اجازه بدهید تا فرش خشک شده و پس از آن حتما جارو برقی بکشید تا اگر اضافه های جوش شیرین در فرش باقی مانده است جذب شود.

از بین بردن لکه فرش با ماست

ترفند پاک کردن لکه چای از روی فرش

ماست یکی از بهترین مواد برای از بین بردن لکه چای از روی فرش است. پس از اینکه مانند مراحل طی شده در بالا با استفاده از قاشق و دستمال میکروفایبر مایعات اضافی را جمع آوری کردید یک قاشق ماست بر روی لکه ریخته و حدود یک الی دو ساعت صبر کنید. سپس مجددا آن را با یک قاشق جمع کنید و با استفاده از دستمال تمیز و خشک به آرامی بر روی فرش ماساژ دهید تا تمیز شود.

نکات مهم برای پاک کردن لکه چای از روی فرش

  • به هیچ عنوان از آب گرم برای از بین بردن لکه ها روی فرش استفاده نکنید زیرا باعث تثبیت لکه می شود
  • در هنگام تمیز کردن فرش با دستمال حتما از دستمال رنگ روشن استفاده کنید چون ممکن است رنگ دستمال به فرش پس داده شود و کار را بدتر کند
  • اگر لکه پاک نشد بهتر است به زور سعی در تمیز کردن آن نداشته باشید زیرا این مساله خود می تواند باعث آسیب به بافت فرش شود در چنین شرایطی بهترین گزینه قالیشویی است

اگر از محصولات بهداشتی پرسان استفاده کرده اید، لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه برای ما بفرستید. قطعا نظرات ارزشمند شما در بهبود کیفیت محصولات تولیدی ما موثر خواهد بود.

اگر شما هم تجربه ای جدید و متفاوت درباره پاک کردن لکه چای از روی فرش دارید در قسمت دیدگاه ، آنها را با ما و سایرین در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی: روش هایی برای پاک کردن لکه خون از ملحفه

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *