برای از بین بردن بوی بد خانه چه کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد خانه چه کنیم؟ شاید شما هم توجه کرده باشید هر خانه ای بوی منحصر به فرد خود را دارد اما معمولا خود اعضای خانواده به دلیل اینکه در خانه هستند کمتر متوجه آن خواهند شد با این حال بارها پیش آمده که وارد خانه ی اقوام و دوستان شده باشید و به محض ورود بوی خاص آن خانه مشامتان را پر کرده باشد.

طبیعی است که هیچ کس دوست ندارد خانه اش بوی ناخوشایندی بدهد. مهم نیست که چقدر خانه تان را تمیز می کنید، بوها معمولا بدون آن که ما بخواهیم به طور اجتناب ناپذیر بر اثر پخت و پز، داشتن حیوانات خانگی، پر بودن سطل زباله و … ایجاد می شوند.

طبق نظرسنجی ای که انجام شده است اکثر افراد دوست دارند خانه شان بوی نویی و تمیزی بدهد. شما دوست دارید مهمان به محض ورود چه بویی را از خانه ی شما در حافظه ی خود حفظ کند؟ در این جا ما برای رفع بوی بد خانه راهکارهایی را ارائه می دهیم.

برای از بین بردن بوی بد خانه چه کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد خانه چه باید کرد؟ در حالی که ممکن است اولین راهی که برای خوشبو کردن و رفع بوی بد خانه استفاده می کنید استفاده از شمع های معطر یا اسپری باشد اما راه های دیگری هم وجود دارند. در وهله ی اول بهتر است راه هایی برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع را بررسی کنیم.

از بین بردن بوی بد سینک

اگر متوجه بوی بد در آشپزخانه و فضاهای اطراف شده اید برای رفع آن بهتر است اول از همه سینک را بررسی کنید. ابتدا زیر سینک را چک کنید و اگر متوجه بوی بد از لوله ها شدید می توانید به روش زیر عمل کنید:

۱/۲ لیوان جوش شیرین را داخل سینک بریزید و آب گرم را باز کنید چنانچه بوی بد از بین نرفت ممکن است ذرات غذا و … در لوله ها مانده و باعث بوی نامطبوع شده باشند بهتر است لوله ها را باز کنید و داخل آن ها را با استفاده از آب گرم و ماده شوینده به خوبی تمیز کنید.

از بین بردن بوی بد سینک

مطلب پیشنهادی: چگونه یخچال را خوشبو کنیم

با بوی بد فرش ها خداحافظی کنید

بر خلاف کفپوش هایی مانند کاشی، پارکت و … سطوح نرم مانند فرش و موکت ممکن است بوها را در خود نگه دارند این مساله خصوصا اگر غذا روی فرش ریخته باشد که آن را تمیز کرده باشید یا حتی حیوان خانگی داشته باشید بیشتر خود را نشان می دهد.

برای از بین بردن بوی بدی که روی فرش باقی مانده است جوش شیرین را روی فرش بپاشید، با یک برس آن را پخش کنید و چیزی در حدود ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت منتظر بمانید. پس از آن کل فرش را به دقت جارو برقی بکشید.

توجه داشته باشید که فیلتر و کیسه ی جارو برقی را به موقع تمیز کرده یا تعویض کنید تا بهترین مکش را داشته باشد.

رفع بوی بد فرش

از بین بردن بوی بد ملحفه ها و روبالشی

یکی از قسمت هایی که در خانه باید مرتب آن را تمیز کنید ملحفه و روبالشی هاست که در طول شبانه روز چیزی در حدود ۸ ساعت روی آن می خوابید و به دلیل تماس مستقیم با پوست ممکن است هر بویی را در خود نگه داشته و البته خودتان متوجه آن نباشید.

ملحفه و روبالشی ها را به طور مرتب بشویید و اگر حیوان خانگی دارید که ممکن است تخت شما یکی از محل های رفت و آمدش باشد حتما از ملحفه و روبالشی یکبار مصرف استفاده کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری آن را تعویض کنید این مساله از جهت رعایت بهداشت بسیار پر اهمیت است.

رفع بوی بد سطل آشغال در خانه

جای تعجب نیست که باقی مانده ی غذا و … در سطل زباله بوی نامطبوعی ایجاد کنند در درجه ی اول بهتر است که از کیسه زباله های ضخیم استفاده کنید تا از نشت مایعاتی که داخل کیسه قرار دارند به بیرون جلوگیری شود.

علاوه بر این کار سطل زباله را هر چند وقت یکبار با آب و صابون بشویید برای این کار از جوش شیرین هم می توانید استفاده کنید.

برای از بین بردن بوی بد سوختگی غذا در خانه چه باید کرد؟

هر چند که بوی سوختگی غذا پس از مدتی با زدن هود و باز گذاشتن در و پنجره از بین می رود اما اگر سوختگی زیاد باشد شاید تحمل بوی بد آن برای شما دشوار باشد در چنین شرایطی چه باید کرد؟ شاید بخواهید از اسپری های خوشبو کننده استفاده کنید اما توصیه ی ما این است که روش های طبیعی را جایگزین کنید.

یک قابلمه را پر از آب کنید و چند برش لیموترش داخل آن بیندازید، لیمو ترش فضای خانه ی شما را معطر می کند. می توانید از چوب دارچین و وانیل هم استفاده کنید.

راهکارهایی برای خوشبو کردن و رفع بوی بد خانه به روش طبیعی

خوش بو کننده طبیعی

آب را در یک قابلمه ی کوچک بجوشانید و برش های مرکبات و سبزی مانند اسطوخودوس یا نعنا را اضافه کنید تا رایحه ی آن فضای خانه ی شما را عوض کند.

برای از بین بردن بوی بد خانه می توانید از پوست مرکبات و لیمو هم استفاده کنید.

با بوی بد کشوها و قفسه ها چه کنیم؟

همانطور که بارها اشاره کرده ایم جوش شیرین خواص شگفت انگیزی دارد که می توانید در خانه از آن برای مصارف مختلف استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای این ماده جادویی از بین بردن بوی بد است.

به این منظور کمی جوش شیرین را داخل کشوها بپاشید و پس از حدود یک ساعت آن را با جارو برقی یا یک دستمال خیس جمع کنید. جوش شیرین بوی بد کشوها و قفسه ها را از بین می برد.

از بین بردن بوی نامطبوع فاضلاب

با هم جوش شیرین! یک استکان جوش شیرین را در دو لیتر آب ولرم یا یک لیوان سرکه سفید حل کنید و داخل چاه بریزید توجه داشته باشید که بعد از انجام این کار تا یکی دو ساعت آب را باز نکنید به همین علت توصیه می کنیم این کار را قبل از خواب و آخر شب انجام دهید.

یک توصیه برای مهمانی ها

اشخاص به محض ورود به محیط جدید بوی آن فضا را به خاطر می سپارند علاوه بر این تصور کنید که خودتان وارد خانه ای شده اید و به محض ورود بوی آزاردهنده ای به مشامتان می خورد و این ابدا برای هیچکس خوشایند نیست اما همانطور که گفتیم خود اعضای خانواده احتمال بوی خاص خانه ی خود را حس نمی کنند چون این بو مدام در مشامشان است و به آن عادت دارند.

توصیه می کنیم کمی قبل از ورود مهمان ها از یک اسپری یا عطر در جلوی در ورودی استفاده کنید می توانید قبل از ورود مهمان ها کمی عطر در راهرو و کمی جلوی در بزنید تا به محض ورود بوی خوشی مشامشان را پر کند. فقط سعی کنید در زدن عطر و اسپری زیاده روی نکنید تا مهمان ها اذیت نشوند تنها کمی قبل از ورود ای کار را انجام دهید.

البته این کار را برای سرویس بهداشتی هم انجام بدهید تا حس تمیزی بیشتری را القا کند.

محصولات مرتبط:

سفره یکبار مصرف کاغذی

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش کیسه زباله رولی دستمال میکروفایبر سطوح سفره یکبار مصرف «Disposable tablecloth» سفره های [...]

کیسه زباله سه رول متوسط

محصولات مشابه پد جاذب روغن کیسه دمنوش دستمال جادویی بزرگ دستمال میکروفایبر سطوح کیسه زباله رولی (سه رول) رنگ سبز «Garbage bags» [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *