از بین بدن بوی بد یخچال

بوی بد یخچال را چگونه بگیریم؟ قطعا برای شما هم پیش آمده که درب یخچال خود را باز کرده و بوی نامطبوعی حس کرده باشید. حتی گاهی ممکن است این بوی ناخوشایند انقدر کم باشد که متوجه آن نشده باشید اما کافیست موادی که بدون درپوش داخل یخچال قرار داده اید را تست کنید تا متوجه شوید که طعم آن ها عوض شده است.

حتی ممکن است یکی از مواد غذایی داخل یخچال فاسد شده باشد اما بعد از دور انداختن و تمیز کردن یخچال بوی بد آن به آسانی از بین نرود. اما چاره ی کار چیست و چگونه باید بوی بد یخچال را از بین ببریم؟ اگر راهکاری در رابطه با این مساله به ذهنتان نمی رسد نگران نباشید! ما به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را به بهترین نحو انجام دهید پس با ما همراه باشید.


بوی بد یخچال را چگونه بگیریم؟

قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که هیچ ماده ی غذایی را بدون درپوش در یخچال نگذارید و برای نگهداری باقی مانده ی غذاها از ظروف در دار استفاده کنید اما اگر به هر دلیل یخچال شما بوی نامطبوعی گرفت می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین ماده ای است که در بسیاری اوقات به کمک خانم های خانه دار می آید، این ماده علاوه بر اینکه خاصیت تمیز کنندگی دارد می تواند بوی نامطبوع را نیز از بین ببرد. برای رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین کافیست جوش شیرین را در کاسه ای بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید. بعد از گذشت مدتی خودتان متوجه کم تر شدن بو خواهید شد. می توانید جوش شیرین را با کمی وانیل ترکیب کنید و نتیجه ی بهتری بگیرید.

می توانید کاربرد جوش شیرین در تمیز کردن درز سرامیک ها را نیز مطالعه کنید.


دانه های قهوه

دانه های قهوه یک خوشبو کننده ی طبیعی محسوب می شوند که برای از بین بردن بوی بد یخچال با قهوه تنها کافیست مقداری از آن را داخل ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید. اگر شما هم عاشق عطر و بوی خوش قهوه هستید حتما این روش برای شما رضایت بخش خواهد بود. قهوه علاوه بر داشتن بوی خوش بوی نامطبوع را هم به خود جذب می کند.


ذغال چوب، لیمو ترش یا نارنج

به همان ترتیبی که در بالا گفته شد می توانید از ذغال برای از بین بردن بوی بد یخچالتان استفاده کنید همچنین می توانید لیمو ترش یا نارنج را برش داده و در گوشه ای از یخچال قرار بدهید فقط مراقب باشید تا قبل از خراب شدن نارنج یا لیمو آن را از یخچال خارج کنید.

تمیز کردن یخچال


نوشابه

اگر چه نوشابه ماده ی مفیدی برای بدن نیست اما همانطور که می دانید می توانید از این ماده برای نظافت سطوح استفاده کنید اما رفع بوی بد یخچال با نوشابه چگونه است؟ کافیست نوشابه را در یک سینی لبه دار بریزید، برای اثربخشی بیشتر یک قاشق وانیل به آن اضافه کنید و آن را داخل یخچال بگذارید.


سرکه سفید

کمی سرکه ی سفید را درون کاسه ای بریزید و آن را در یخچال بگذارید، سرکه از جمله موادی است که در امور نظافتی منزل بسیار کارایی دارد و همچنین برای از بین بردن بوی بد یخچال نیز مفید است.


اما از آن جایی که همیشه پیشگیری بهترین راه حل است سعی کنید قبل از اینکه مجبور شوید بوی بد یخچال را با این روش ها ازبین ببرید در درجه  ی اول مراقب باشید که یخچالتان بوی بدی نگیرد برای این کار لازم است نکاتی را در نظر بگیرید:

  • درجه ی یخچال خود را روی بهترین و بهینه ترین دما تنظیم کنید تا مواد غذایی به سرعت خراب یا پلاسیده نشوند. خراب شدن میوه ها در یخچال یکی از عواملی است که باعث ایجاد بوی بد خواهد شد.
  • سعی کنید همه ی مواد و باقی مانده ی غذاها را داخل ظروف در بسته نگهداری کنید. قطعا برای هیچ کس خوشایند نخواهد بود که به محض باز کردن در یخچال با بوی انواع و اقسام غذاها مواجه شود.
  • غذاهای فست فود مثل پیتزا و ساندویچ را با جعبه یا کاغذی که دور آن پیچیده شده داخل یخچال نگذارید. حتما تا به حال متوجه شده اید که جعبه ی پیتزا یا کاغذ ساندویچ بوی به خصوصی دارند پس بنابراین بهتر است آن ها را داخل ظرف جدا یا پلاستیک تمیز قرار بدهید. علاوه بر این مساله ممکن است موادی که در تهیه جعبه های پیتزا به کار میروند بهداشتی نبوده و دارای آلودگی باشد.
  • تمیز کردن یخچال را فراموش نکنید این کار را حداقل به صورت هفتگی انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که همه جای آن تمیز شده است. نکته ی مهمی که باید رعایت کنید این است که در هنگام تمیز کردن یخچال از دستمال زبر استفاده نکنید چون ممکن است به مرور باعث ایجاد خط و خش بر روی بدنه ی ظریف یخچال شما بشوند بنابراین از دستمال نرم و مناسب استفاده کنید. استفاده از دستمال های میکروفایبر و جادویی به شرطی که استاندارند و مرغوب باشند نیز توصیه می شود.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *