ظروف سیلور با چی تمیز میشه

مهم نیست چقدر از ظروف و وسایل نقره ی خود مراقبت می کنید یا اینکه چقدر از گردنبند یا انگشتر نقره تان استفاده می کنید در هر صورت پس از مدتی این وسایل به طور طبیعی و با مرور زمان کدر می شوند. تمیز کردن ظروف نقره سیاه شده یکی از چالش هایی است که اگر به وسایل نقره غلاقه دارید قطعا با آن مواجه خواهید شد.

اگرچه وسایل نقره مانند سایر لوازم خانه و آشپزخانه نیازی به مراقبت ندارند اما هر چند وقت یکبار باید تمیز شوند تا درخشندگی خود را حفظ کرده و کدر نشوند.

جالب است بدانید که انگشتر، گردنبند و سایر زیورآلات نقره که بیشتر استفاده می شود هر از چند گاهی نیاز به تمیز کردن دارند اما وسایل و ظروف سیلوری که داخل کابینت و کشوها نگه داری شده و به ندرت استفاده می شوند نیاز به تمیز کردن بیشتری دارند.

چرا نقره پس از مدتی کدر می شود؟

کدر شدن نقره در واقع یک واکنش شیمیایی به دلیل قرار گرفتن در معرض هوا و نور است با این حال، نقره جات با استفاده از روش هایی برای تمیز کردن مجددا به شکل روز اول خود در می آیند.

وسایل نقره هر جند وقت یکبار باید جلا داده شوند؟

با اینکه تمیز کردن و پولیش نقره جات هر چند وقت یکبار ضروری است اما انجام بیش از اندازه ی این کار نیز باعث ساییده شدن ظروف و وسایل خواهد شد.

معمولا انجام این کار ۲ بار در سال کافی است اما چنانچه به هر دلیلی قصد داشتید که دفعات بیشتری وسایل نقره ی خود را تمیز کنید بیش از ۶ بار در سال این کار را انجام ندهید.

روش های تمیز کردن ظروف نقره سیاه شده

اگرچه شما برای تمیز کردن ظروف سیلور به سادگی می توانید از جلادهنده های شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید اما در اینجا ما چندین روش خانگی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

آنچه برای تمیز کردن نقره نیاز دارید:

  • پاک کننده و پولیش نقره
  • پارچه تمیز کننده میکروفایبر
  • صابون ظرفشویی یا جوش شیرین

نحوه تمیز کردن نقره کدر شده با مواد شیمیایی موجود در بازار

برای تمیز کردن ظروف نقره با استفاده از مواد آماده موجود در بازار، روش استفاده ی آن را حتما از روی بسته بندی مطالعه کنید و طبق همان عمل کنید.

به طور مثال ممکن است نیاز باشد محلول را در ظرفی ریخته و وسایل نقره ی خود را برای مدت مشخصی داخل آن گذاشته و بیرون بیاورید اما توجه داشته باشید که بیشتر از زمانی که بر روی بسته بندی درج شده وسایل را داخل محلول نگه ندارید.

نحوه تمیز کردن نقره با صابون یا جوش شیرین

برای تمیز کردن نقره ای که آنچنان کدر نشده است چند قطره شوینده ی ملایم را با آب گرم مخلوط کرده و یک پارچه ی نرم میکروفایبر را به آن آغشته کنید و بر روی ظروف بکشید تا تمیز شود. پس از آن ظرف را با آب سرد بشویید و با یک دستمال میکروفایبر دیگر خشک کنید.

برای تمیز کردن نقره ای که به شدت کدر شده با استفاده از جوش شیرین یک خمیر تهیه کنید به این ترتیب که سه واحد جوش شیرین را با یک واحد آب ترکیب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود سپس نقره را خیس کنید و خمیر را با یک پارچه ی نرم و بدون پرز (دستمال جادویی یا دستمال میکروفایبر) روی آن بزنید، تمیز کرده و سپس خشک کنید

دستمال های جادویی نوعی دستمال یکبار مصرف هستند که از دستمال کاغذی ضخیم تر هستند این دستمال ها بدون پرز بوده و قابلیت چندین بار شست و شو را دارند.

نحوه نگهداری نقره و جلوگیری از کدر شدن نقره

تغییر رنگ نقره معمولا اجتناب ناپذیر می باشد اما شما با استفاده از روش هایی می توانید از آن ها بهتر نگهداری کنید:

  • زیور آلات نقره ی خود را در یک کیسه و در محلی خشک و خنک نگهداری کنید
  • می توانید یک تکه گچ را داخل کیسه قرار دهید تا رطوبت هوا را به خود جذب کند
  • در هنگام استفاده از عطر و اسپری، روی نقره جات خود را بپوشانید تا عطر بر روی نقره ننشیند
  • وسایل نقره ی خود را استفاده کنید، هر چقدر بیشتر از آن ها استفاده کنید کم تر کدر خواهند شد

مطلب پیشنهادی: چگونه ظروف استیل را برق بیندازیم؟

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

اسفنج جادویی نانو

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش سفره یکبار مصرف دستمال میکروفایبر سطوح اسفنج جادویی «Magical Sponge» ابر جادویی نانو [...]

سفره یکبار مصرف کاغذی

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش کیسه زباله رولی دستمال میکروفایبر سطوح سفره یکبار مصرف «Disposable tablecloth» سفره های [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *