روش های پاک کردن شیشه

در این مطلب شما را با بهترین روش پاک کردن شیشه کثیف و لک شده آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

شیشه پنجره‌ها معمولاً به خاطر اینکه در معرض برف و باران و آلودگی هستند زود کثیف می شوند. خانم‌ها در ایام نوروز، جشن‌ها و مهمانی‌ها به دنبال راهکاری برای تمیزکردن این شیشه‌های کثیف می باشند اما ممکن است هر چه تلاش کنند به نتیجه دلخواه نرسند چون با از بین رفتن گرد و غبار این بار لک آب و جای دستمال آن‌ها را کلافه خواهد کرد.

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید در آینه از خودتان عکس بگیرید و تازه متوجه کثیفی آینه شده باشید، شاید تصور کنید آینه مدت زیادی است که تمیز نشده و پر از گرد و غبار است اما در بسیاری مواقع آنچه شما میبینید گرد و غبار نبوده و پرزهای دستمال باعث شده است که آینه کثیف به نظر برسد.

در این مطلب سعی شده تا بهترین راهکارها برای تمیز کردن شیشه‌های کثیف و لک شده ارائه گردد. اما در ابتدا بیایید چند روش ساده برای تمیز کردن ارائه دهیم و سپس راهکاری را برای از بین بردن رد و پرز دستمال به شما خواهیم گفت.


بهترین روش پاک کردن شیشه ها

استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن شیشه

یکی از متداولترین و بهترین روش پاک کردن شیشه‌ها ، استفاده از شیشه پاک کن به کمک روزنامه می باشد. این کار را باید آنقدر ادامه داد تا شیشه کاملاً خشک شود. اگر شیشه را تا زمان خشک شدن پاک نکنید رد آب روی آن باقی خواهد ماند.

شما می توانید به جای استفاده از شیشه پاک کن های صنعتی که حاوی مواد شیمیایی هستند با مواد طبیعی موجود در منزل شیشه پاک کن خانگی بسازید.

استفاده از سرکه برای پاک کردن شیشه
برای اصولی تمیز کردن شیشه می توانید از سرکه کمک بگیرید. کافی است مخلوطی از آب و سرکه را در ظرفی آماده کرده و سطوح شیشه ای را با محلول و دستمال مناسب و بدون پرز تمیز کنید.

استفاده از لیمو برای تمیز کردن شیشه‌ها
روش دیگر برای تمیز کردن شیشه‌ها مخلوط آب و مقدار کمی آبلیمو می باشد. مخلوط آب و آبلیمو را در ظرفی ریخته آن را روی سطح اسپری کنید سپس با دستمال آن را خشک نمایید تا لکه ها از بین بروند.

سرکه و لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارند کار شما را برای از بین بردن لکه های سرسخت راحت می کنند. در صورت نیاز می توانید کمی مایع ظرفشویی نیز به این محلول اضافه کنید.

استفاده از مخلوط آرد ذرت و سرکه برای شیشه های کثیف
اگر به دنبال راهی برای شفاف کردن شیشه ها هستید از آرد ذرت به همراه مخلوط سرکه یا آبلیمو با آب استفاده کنید، قطعا از نتیجه لذت خواهید برد.


چه کار کنیم تا رد دستمال و پرز روی شیشه و آینه کثیف باقی نماند؟

تمیز کننده شیشه

هرچند که روش‌های بالا باعث از بین رفتن هرچه سریع تر لکه‌ها می شوند اما احتمالا نتیجه‌ ی کار به دلیل به جا ماندن رد آب یا پرز دستمال برای شما قابل قبول نخواهد بود این مساله خصوصا در رابطه با آینه بیشتر نمود پیدا می کند و شاید روی پنجره‌ها چندان آزار دهنده نباشد، کافیست بعد از تمیز کردن آینه نگاهی دقیق به آن بیندازید تا متوجه شوید که رد دستمال و پرزهای آن جایگزین گرد و غبار شده و تمام زحمات شما را به هدر داده است. اما چاره ی کار چیست؟

استفاده از روزنامه

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم شما می توانید از روزنامه برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید و تا زمان خشک شدن این کار را ادامه دهید اما چند مشکل وجود دارد یکی اینکه قطعا روزنامه همیشه در دسترس شما نیست که بتوانید از آن استفاده کنید و دوم اینکه اگر برای هر بار تمیز کردن آینه و شیشه کثیف بخواهید از روزنامه استفاده کنید هم تعداد زیادی کاغذ هدر می دهید و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

استفاده از دو دستمال

شما می توانید برای جلوگیری از به جا ماندن رد آب بر روی سطح شیشه و آینه علاوه بر دستمالی که کمی آن را مرطوب کرده اید (یا با استفاده از شیشه پاک کن در حال تمیز کردن با آن هستید) از یک دستمال خشک نیز استفاده کنید.

روش استفاده به این صورت است که به وسیله ی دستمال اولی و شیشه پاک کن آینه را تمیز کنید و قبل از خشک شدن شیشه پاک کن یا نم دستمال بر روی آینه یک دستمال خشک دیگر روی آن بکشید تا رد آب به خوبی محو شود.

این کار تا حد زیادی از به جا ماندن رد آب روی آینه جلوگیری می کند اما همچنان ممکن است پرزهای دستمال روی آینه باقی بمانند.

استفاده از دستمال شیشه

بهترین روش پاک کردن شیشه کثیف به طوری که نه رد آب و نه پرز باقی بماند و استفاده از آن صرفه اقتصادی نیز داشته باشد است استفاده از دستمال میکروفایبر شیشه است.

شما می توانید از دستمال شیشه یا دستمال جیر بدون پرز نیز استفاده کنید و آینه و شیشه ها را به راحتی و بدون نیاز به مواد شوینده تمیز ، شفاف و براق کنید.

دستمال رولی شیشه نوعی دستمال جادویی است که از منسوج بی بافت تهیه شده و بدون پرز می باشد.

شرکت پرسان در زمینه تولید انواع این دستمال ها فعالیت می کند و شما می توانید این محصولات را به صورت مستقیم و عمده از شرکت و به صورت تکی از مراکز فروش ما تهیه کنید.

اگر شما هم تجربه ای جدید و متفاوت درباره تمیز کردن لک شیشه و آینه و بهترین روش پاک کردن شیشه کثیف دارید در قسمت دیدگاه ، آنها را با ما و سایرین در میان بگذارید.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *