از بین بردن بوی حوله

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا حوله ها پس از مدتی زرد شده و بوی بدی می گیرند، در صورتی که هنگام استفاده از حوله بدنتان تمیز و خوشبو است و طبیعتا حوله نباید به این زودی ها کثیف شود!

اکثر افراد پس از هر بار حمام، حوله مرطوب خود را گوشه ای می اندازند تا خشک شود. در حالی که اگر حوله به مدت طولانی مرطوب باقی بماند، به محلی برای رشد و تکثیر باکتری ها و قارچ ها تبدیل می شود. به همین دلیل حوله ها بوی بدی می گیرند و برخلاف تصور عموم مردم، باید بطور مرتب شسته و خشک شوند.

یکی دیگر از دلایل بوی نامطبوع حوله ها، باکتری ها و قارچ هایی است که روی پوست بدن افراد وجود دارد. از آنجایی که محل های مرطوب محیط مناسبی برای رشد باکتری می باشند، کشاله ران و زیربغل که معمولا مرطوب هستند موجب رشد باکتری می شوند. پس از هر بار حمام کردن قارچ ها و باکتری های سطح پوست به حوله منتقل شده و رطوبت موجود در حوله به تکثیر آن ها کمک می کند. به همین دلیل خشک کردن حوله بلافاصله پس از حمام و شستشوی مرتب آن، در بهداشت و سلامت افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بهترین روش شستن حوله

راهکار های زیر در از بین بردن بوی حوله تاثیر بسزایی دارد:

  1. سرکه سفید: یکی از بهترین روش ها برای شستن حوله استفاده از سرکه می باشد. مقداری سرکه در ماشین لباسشویی بریزید (بدون افزودن مواد شوینده). حوله ها را درون ماشین قرار داده و اجازه دهید یک دور کامل شسته شوند. این کار باکتری ها را به طور کامل از بین برده و موجب رفع بوی بد حوله می شود. در این روش به هیچ عنوان نباید لباس های دیگر را همراه حوله در ماشین قرار داد.

  2. نوشابه و سرکه: ابتدا مقداری نوشابه درون ماشین ریخته و بگذارید حوله ها یک دور شسته شوند. در دور دوم شستشوی ماشین، یک فنجان سرکه سفید به نوشابه اضافه کنید تا باکتری ها و کپک های حوله کاملا از بین روند.
  3. مایکروویو: یکی دیگر از روش های پیشنهادی برای خشک کردن و از بین بردن بوی حوله استفاده از مایکروویو می باشد. بدین صورت که حوله ها را به مدت ۳ دقیقه درون مایکروویو قرار داده و اجازه دهید به طور کامل خشک شوند. توجه کنید که درجه مایکروویو نباید زیاد باشد زیرا موجب سوختگی حوله می شود.

شاید مطالعه ی مطلب بهترین نحوه نگهداری از حوله ها نیز برای شما مفید باشد.

به طور کلی بهتر است بعد از سه بار استفاده از حوله، آن را به خوبی شسته و خشک کنید.

حائز اهمیت است که استفاده مشترک از یک حوله به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به جای این کار می توانید از حوله یکبار مصرف استفاده کنید.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *