چگونه شاد باشیم؟

این روز ها اکثر مردم به قدری درگیر کار، درس، زندگی خانوادگی و برقراری تعادل بین این سه هستند که کمتر به حال روحی خود توجه می کنند. شیفت های کاری طولانی، رانندگی در ترافیک، ساعت ها پشت کامپیوتر نشستن، جنگ و جدل های خانوادگی و … می توانند سلامت روحی ما را تحت شعاع قرار دهند.

شاید شما هم در اطرافتان افرادی شاد و پرانرژی سراغ داشته باشید که علی رغم مشکلات ریز و درشت زندگی شان همیشه خوشحال و با نشاط هستند. در این مواقع اولین سوالی که به ذهن همه ما می رسد این است که این آدم چطور می تواند انقدر سرحال باشد؟ پاسخ به این سوال، خیلی هم سخت نیست. کافیست بدانید چه کارهایی می تواند هورمون شادی را در مغز شما ترشح کرده و حال و هوای شما را عوض کند.

 لیست زیر برخی از کارهای ساده ای ست که باعث افزایش شادی و بهتر شدن حالتان می شود:

ورزش

اگر آدم کسل و بی حوصله ای هستید و نمیدانید چطور از این حال بیرون بیایید ورزش را امتحان کنید. ورزش و پیاده روی باعث ترشح هورمون سروتونین در مغز می شود. سروتونین یکی از هورمون های شادی می باشد که در بهبود خلق و خوی شما و از بین بردن افسردگی موثر است. ورزش را جزو برنامه روزانه خود قرار دهید تا تاثیر آن را در زندگی تان ببینید.

وقت گذراندن با خانواده و دوستان

شاید شما از آن دسته افراد درونگرایی باشید که تنهایی را به بودن در جمع ترجیح می دهید. ولی باید بدانید وقت گذراندن، بوسیدن و در آغوش گرفتن خانواده، دوست و افراد صمیمی پیرامونتان در خلق و خو و حال خوب شما تاثیر شگفت آوری دارد.

افزایش شادی

اهداف کوتاه مدت

تعیین برخی اهداف ساده و کوتاه مدت نه تنها به زندگی شما جهت می دهد، بلکه رسیدن به آنها نیز باعث خوشحالی و بهتر شدن حال و هوایتان می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که برنامه روزانه خود را روی کاغذ (نوت گوشی و هر جای دیگر) یادداشت می کنند و پس از به انجام رساندن هر کار، کنار آن تیک میزنند، هورمون شادی در مغزشان ترشح شده و کیفشان کوک می شود!

طبیعت

طبیعت گردی و گوش دادن به صدای رودخانه و آواز پرنده ها آرامش را به وجود شما هدیه می دهد. اکثر افراد از فواید طبیعت بی اطلاع هستند. حضور در طبیعت باعث رفع اضطراب، کاهش افسردگی، رفع خستگی و بهبود حافظه کوتاه مدت می شود. بهتر است از همین حالا گشت و گذار در طبیعت را به یکی از برنامه های ثابت آخر هفته تان تبدیل کنید.

سفر

وقتی پس از روزها کار طولانی مدت چند روزی به سفر می روید، ذهن شما آرامش پیدا کرده و سطح استرس و اضطرابتان کاهش می یابد. این کار به ذهن شما استراحت داده و موجب ترشح هورمون های شادی می شود.

اگرچه مسافرت تاثیرات فراوانی در حال روحی افراد دارد، ولی از فواید آن در سلامت جسمانی نیز نباید غافل شد. کاهش وزن، بهبود سلامت استخوان ها، تقویت عضلات و کاهش بیماری های قلبی برخی دیگر از مزایای سفر کردن است.

فراموش نکنید یکی از راه های داشتن سفری لذتبخش و آسوده، همراه داشتن لوازم ضروری می باشد. چادر مسافرتی، دستگاه مسیر یاب (برای سفر های جاده ای و طبیعت گردی)، لوازم کمک های اولیه، زیرانداز ضد آب و … برخی از ضروری ترین لوازم مورد نیاز در سفر به شمار می رود.

شاید مطالعه ی مطلب مهمترین لوازم مورد نیاز سفر نیز برای شما مفید باشد.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *