فواید ورزش

شاید شما هم کم و بیش راجع به فواید ورزش چیزهایی شنیده باشید ولی بدون اینکه راجع به آن فکر کنید به سرعت فراموشش کرده و به زندگی بدون تحرک خود بازگشته اید.

هزاران دلیل و بهانه برای ورزش نکردن وجود دارد؛ بهانه هایی از قبیل کمبود وقت، خستگی، چاقی و پیری را همه شنیده ایم.

برای مقابله با این بهانه ها کافیست یک بار دیگر فواید ورزش را مرور کنیم:

  1. زندگی شادتر: این روز ها اکثر مردم حال و حوصله ی درست و حسابی ندارند. در اغلب موارد این بی حالی و بی حوصلگی از سبک زندگی ما نشات می گیرد. در حالی که با کمی تغییر در شیوه زندگی مان، می توانیم حال و هوای خود را عوض کنیم. ورزش سریع ترین و موثرترین راه برای سرحال شدن است زیرا هنگامی که شما در حال ورزش یا پیاده روی هستید هورمون سروتونین در مغز ترشح می شود. سروتونین یکی از هورمون های شادی می باشد که به شما احساس لذت و خوشی داده و در بهبود خلق و خوی شما تاثیر بسزایی دارد.
  2. کاهش استرس: ورزش نه تنها باعث ترشح هورمون های شادی می شود، بلکه میزان ترشح هورمون های استرس را نیز کاهش می دهد. نیازی نیست برای کاهش استرس حتما به دنبال ورزش های سنگین بروید. حتی ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز نیز می تواند فکر شما را آزاد کرده و باعث آرامش شما شود.
  3. افزایش اعتماد به نفس: اگر اعتماد به نفس پایینی دارید، ورزش را امتحان کنید. شاید در ابتدا درک این موضوع سخت باشد ولی باید بدانید ورزش کردن از جمله فعالیت هایی است که موجب می شود نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید.
  4. مقاومت در برابر بیماری: فعالیت بدنی مداوم، سیستم دفاعی بدن شما را مقاوم کرده و از شما در برابر انواع بیماری ها محافظت می کند. تحقیقات نشان داده است ورزش می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش دهد. حتی در افرادی که بیماری قلبی دارند، ورزش مانند دارو عمل کرده و باعث بهبودی آنان شده است.
  5. کاهش افسردگی: اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه می شوید که میزان ابتلا به افسردگی روز به روز در حال افزایش است. ورزش کردن موجب ترشح هورمون اندورفین در مغز می شود. اندورفین، درد و ناراحتی شما را کاهش داده و باعث افزایش حس لذت و خوشی می شود. بنابراین اگر احساس افسردگی می کنید از تاثیر ورزش غافل نشوید.

شاید مطالعه ی مطلب چگونه شاد باشیم نیز برای شما مفید باشد.

مزایای ورزش

فواید ورزش در کرونا:

فعالیت بدنی منظم نه تنها از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می کند بلکه در صورت ابتلا نیز خطر آن را کاهش می دهد. در بالا اشاره کردیم که ورزش باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده و بدن را در برابر انواع بیماری ها مقاوم می کند.

در این روز ها به جای رفتن به باشگاه، بهتر است در خانه ورزش کنید. زیرا باشگاه های ورزشی از جمله مکان های پرخطر محسوب می شود. حتی اگر در خانه جای مناسبی برای ورزش ندارید میتوانید در طبیعت و فضای باز این کار را انجام دهید. در این شرایط حتما فاصله یک تا دو متر را با دیگران رعایت کنید. همچنین برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی، می توانید از زیرانداز استفاده کنید. زیرانداز ضد آب یکبار مصرف گزینه ی مناسبی برای ورزش در طبیعت است.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

2 نظرات در مورد;فواید ورزش برای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *