مراقبت از ماشین لباسشویی

بسیاری از افراد تصور می کنند به دلیل اینکه ماشین لباسشویی خود یک وسیله مخصوص شست و شو است و مدام مواد شوینده و پودر در محفظه ی آن در گردش است بنابراین محیطی پاکیزه و به دور از هر گونه میکروب خواهد بود و نیازی نیست برای تمیزی ماشین لباسشویی کار خاصی انجام دهیم، اما در حقیقت اینگونه نیست.

یکی از اصلی ترین دلایلی که می توانیم برای این مساله عنوان کنیم این است که ماشین لباسشویی به هر حال محیطی است مرطوب و این رطوبت به مرور زمان اصلی ترین مکان برای رشد قارچ و انواع میکروب هاست.

حال تصور کنید که شما لباس هایتان را در شرایطی با ماشین لباسشویی می شویید که انواع میکروب ها داخل ماشین هستند و لباس های شما را آلوده می کنند! بنابراین بهتر است نحوه مراقبت از این وسیله را بدانید تا لباس هایتان بعد از شست و شو نه تنها در ظاهر که در باطن هم واقعا تمیز باشند.

برای اینکه فضای ماشین لباسشویی شما آلوده به میکروب نباشد چند نکته ی بسیار مهم وجود دارد که لازم است پس از هر بار استفاده از ماشین آن را رعایت کنید.

لاستیک ماشین لباسشویی را خشک کنید:

با یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواردی شروع می کنیم که حتما لازم است پس از هر بار شست وشو و اتمام کار ماشین به آن توجه کنید. آیا تا به حال قسمت زیرین لاستیک ماشین لباسشویی خود را چک کرده اید؟ اگر لباسشویی شما نو نیست و مدت هاست از آن استفاده می کنید و پاسختان به این سوال منفی است پس خودتان را برای دیدن مقدار زیادی جرم و آلودگی در این قسمت آماده کنید.

اصلی ترین کاری که پس از هر بار شست و شو با لباسشویی باید انجام دهید برداشتن یک دستمال مناسب حوله ای و یا دستمال میکروفایبر ست، پس از انتخاب دستمال مناسب قسمت رویی لاستیک را کنار بزنید و آب جمع شده در این قسمت را به خوبی خشک کنید.

چنانچه این قسمت پس از هر بار استفاده خیس بماند ممکن است حتی باعث ایجاد کپک و انواع و اقسام آلودگی ها بشود. بنابراین به جای اینکه بعدها مجبور به میکروب زدایی ماشین شوید بهتر است از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید.

علاوه بر همه این ها اگر به لباس های شما پرز، مو و هر گونه ماده دیگری چسبیده باشد احتمالا بعد از شست و شو، آن را زیر لاستیک لباسشویی پیدا خواهید کرد بنابراین لازم است بعد استفاده این قسمت را حتما چک کرده و تمیز کنید.

تمیزی لاستیک لباسشویی

درب محفظه ی پودر را نبندید:

قسمت محفظه ی پودر ماشین لباسشویی یکی دیگر از قسمت هایی است که به دلیل رطوبت احتمال ایجاد آلودگی در آن بالاست.

یکی از اشتباهات رایجی که معمولا خانم های خانه دار آن را انجام می دهند این است که پس از اتمام کار لباسشویی درب محفظه ی پودر را باز نمی گذارند. حتما می دانید که یک فضای مرطوب سربسته بهترین مکان برای رشد میکروب هاست بنابراین بهتر است پس از اتمام شست و شو، درب این قسمت را نیمه باز بگذارید تا به طور کامل خشک شود.

علاوه بر این هر چند وقت یکبار محفظه را به طور کامل خارج کرده و آن را بشویید.

حتی ممکن است پس از خارج کردن جا پودری قسمت پشتی این محفظه نیز مرطوب باشد یا مواد شوینده به دیواره های آن چسبیده باشد پس چک کردن پشت محفظه ی پودر را نیز فراموش نکنید.

تمیز کردن محفظه جاپودری

درب ماشین را پس از خارج کردن لباس ها باز بگذارید:

اشتباه مشابه دیگری که ممکن است انجام دهید بستن درب ماشین پس از شست و شو است.

به فرض اینکه قسمت زیرین لاستیک را به خوبی خشک کرده اید اما به هر حال بستن درب ماشین بلافاصله پس از خارج کردن لباس ها کار اشتباهی است زیرا ممکن است قسمت های دیگر ماشین همچنان خیس باشد و رطوبت موجود باعث ایجاد کپک و قارچ در محفظه ماشین لباسشویی شود.

حجم زیادی از مواد شوینده استفاده نکنید:

علاوه بر مواردی که بالاتر گفته شد و لازم است پس از اتمام شست و شو آن ها را رعایت کنید نکته ی مهمی وجود دارد که قبل از شروع به کار ماشین باید در نظر بگیرید.

بسیاری از افراد تصور می کنند هر چه میزان مواد شوینده ای که برای شستن لباس ها با ماشین لباسشویی استفاده می کنند بیشتر باشد لباس های تمیز تری خواهند داشت اما چنانچه میزان پودر یا مایع شوینده را متناسب با حجم لباس ها انتخاب نکنید این امر به مرور باعث باقی ماندن مقداری از مواد شوینده در گوشه و کنار محفظه ی لباسشویی شما شده و باعث ایجاد کپک خواهد شد.

بنابراین حجم مواد شوینده را متناسب با حجم لباس ها انتخاب کنید.

نکات خانه دای

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

2 نظرات در مورد;نکاتی که بعد استفاده از ماشین لباسشویی باید رعایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *