کاربرد جوش شیرین در تمیز کاری

جوش شیرین علاوه بر انکه کاربردهای بسیار فراوانی در زمینه آشپزی، پخت کیک و انواع شیرینی دارد ماده ای بسیار شگفت انگیز در زمینه نظافت نیز محسوب می شود. شما از جوش شیرین چه استفاده ای می کنید؟ آیا کاربرد جوش شیرین در تمیزکاری را می دانید؟

در این مطلب می خواهیم بیشتر در مورد نحوه ی کاربرد این ماده در نظافت منزل صحبت کنیم پس با ما همراه باشید تا با این شوینده ی بی ضرر بیشتر بیشتر آشنا شوید.


کاربرد جوش شیرین در تمیزکاری

تمیز کردن ظروف

معمولا ظرف هایی که ته مانده مواد غذایی در آن ها برای چند ساعت مانده و خشک شده و یا مواد غذایی سوخته ته قابلمه کار سختی است. بهتر است به جای اینکه چندین و چند بار اقدام به شستن ظرف ها کنید این بار از جوش شیرین کمک بگیرید و نتیجه را مقایسه کنید!

تنها کافیست مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید و بعد اقدام به شستن ظرف ها کنید. البته بهتر است که داخل قابلمه یا سینک را پر از آب کرده سپس جوش شیرین و مایع ظرف شویی را اضافه کنید و بعد از مدتی آن ها را بشورید.

اگر به این ترکیب کمی سرکه نیز اضافه کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

سرکه و جوش شیرین دو ماده ای هستند که معمولا در منزل وجود دارند پس برای یک بار هم که شده این ترکیب خانگی و در دسترس را امتحان کنید.

جوش شیرین و نظافت


تمیز کردن مایکروفر

و این بار کاربرد جوش شیرین در تمیزکاری ماکروفر! ظرفی که برای استفاده داخل مایکروفر مناسب باشد را انتخاب کنید داخل آن را پر از آب کنید و یک قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید سپس ماکروفر را به مدت ۲ الی ۵ دقیقه روشن کنید(دما را طوری تنظیم کنید که آب به خوبی داغ شود و بخار کند) بعد از پایان کار درب ماکروفر را باز نکنید تا بخار حاصل از آب به نرم شدن جرم داخل مایکروفر کمک کند.

پس از آن به وسیله ی مخلوط آب، جوش شیرین و یک دستمال مناسب (می توانید از دستمال میکروفایبر استفاده کنید) شروع به تمیز کردن قسمت های داخلی مایکروفر کنید.

نظافت مایکروفر


تمیز کردن سینک و ظروف استیل

اگر تمیز کردن کتری و سماور استیل و یا سینک ظرفشویی زمان زیادی را از شما میگیرد پس بهتر است یکبار این روش را امتحان کنید به این صورت که مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید توجه داشته باشید که مقدار آب نباید زیاد باشد و باید به مقدای اضافه کنید که جوش شیرین حالت خمیری پیدا کند سپس خمیر جوش شیرین را روی بدنه ی بیرونی کتری بزنید و حدود ده دقیقه تا یک ربع صبر کنید و سپس آن را با یک دستمال پاک کرده و بشویید. اگر همچنان لک ها باقی هستند مجددا این روش را تکرار کنید.

برای تمیز کردن سینک نیز ابتدا سینک را با آب خیس کنید و سپس مقدار کافی جوش شیرین را روی آن بریزید و با یک اسکاچ نرم آن را به خوبی تمیز کنید.


از بین بردن لکه ی خون

برای از بین بردن لکه ی خون با جوش شیرین می توانید از خمیر جوش شیرین استفاده کنید طرز تهیه خمیر جوش شیرین بسیار ساده است و تنها کافیست دو واحد جوش شیرین را با یک واحد آب مخلوط کنید. خمیر را مستقیما روی لکه بگذارید و حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید، بعد از اینکه خمیر را از روی محل مورد نظر برداشتید، آن ناحیه را با یک پارچه مرطوب به دقت تمیز کنید و بعد بشویید.


کاربردهای دیگر جوش شیرین در تمیزکاری عبارتند از:

  • نظافت آشپزخانه و اتاق ها
  •  نظافت سرویس های بهداشتی
  •  تمیز کردن مبل
  • از بین بردن بوی بد یخچال
  • تمیز کردن وسایل چرمی
  • تمیز کردن سطل زباله
  • ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات
  • برق انداختن وسایل نقره
  • از بین بردن بوی بد فرش

برای اینکه با کاربرد جوش شیرین در نظافت سرویس های بهداشتی آشنا شوید مطلب تمیز کردن درز سرامیک کف را مطالعه کنید.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

2 نظرات در مورد;کاربرد شگفت انگیز جوش شیرین در تمیز کاری

  1. من استفاده میکنم از جوش شیرین خیلی خوبه برای گلو درد و تمیز کردن دندان هم خوبه ?
    فقط یه سوال در مورد این دستمال های میکروفایبر که تو سایت هستش داشتم میخواستم بدونم برای تمیز کردن شیشه هم مناسبن؟

    1. با سلام و احترام
      ممنون که دیدگاهتان را با ما در میان گذاشتید.
      بله مناسب هستند اما از دستمال شیشه ی پرسان که مخصوص شیشه و آینه طراحی شده نیز می توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *