عوارض سرخ کردنی ها

همه ی ما کم و بیش از مضررات غذاهای سرخ کردنی و استفاده ی زیاد از روغن شنیده ایم اما اینکه ذائقه مان به غذاهای کم چرب عادت کند تقریبا کار سختی به نظر می رسد.

خوردن غذاهای چرب شاید یکی از عادات بد ما ایرانی ها باشد که عده ای به سختی می توانند از آن دست بکشند! فرقی نمی کند که غذای شما خورشت قرمه سبزی باشد یا کتلت، مرغ باشد یا نیمرو، در هر حال بسیاری از افراد اعتقاد دارند که هر چه چرب تر خوشمزه تر!

اما اگر بخواهیم واقع بینانه تر به آن نگاه کنیم ناگفته واضح است که با مصرف مقادیر زیادی روغن در طول شبانه روز سلامت خود و اعضای خانواده مان را به خطر می اندازیم.

به عنوان مادر یک خانواده شاید در وهله ی اول دلتان بخواهد غذایی درست کنید که تمام و کمال باب میل فرزندان و اعضای خانواده تان باشد و از خوردن از آن لذت ببرند اما بهتر است تنها به زمان حال اکتفا نکنید! مصرف زیاد غذاهای سرخ کرده برای کودکان شاید در حال حاضر برای آن ها مشکلی ایجاد نکند اما قطعا در آینده ای نزدیک برای آن ها مشکل ساز خواهد شد. از چاقی و بیماری های قلبی تا سرطان و دیابت.

بنابراین شاید بهتر باشد نگاه دقیق تری به برنامه ی غذایی خود بیاندازید و تا حد امکان از روغن کمتری استفاده کنید.

در اینجا قصد داریم تا در رابطه با مضرات غذای سرخ شده بیشتر برای شما صحبت کنیم.

خطر ابتلا به افسردگی

اهمیت تغذیه ی مناسب مساله ای است که همواره مورد تاکید بوده است، برعکس آنچه امروزه میبینیم در گذشته پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های ما به تغذیه ی مناسب و سالم اهمیت زیادی می دادند. حتما شنیده اید که می گویند نوع تغذیه بر روی خلق و خوی افراد تاثیر گذار است.

واقعیت این است که همانطور که استفاده از مواد غذایی سالم مانند سبزیجات و … در سلامتی و شادابی شما نقش موثری دارند مصرف زیاد سرخ کردنی نیز احتمال ابتلا به افسردگی را در شما افزایش خواهد داد.

مطالعات نشان می دهد افرادی که بیشتر از سایرین از غذاهای سرخ کردنی استفاده می کنند تا ۵۸% بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند

مصرف بیش از حد کالری

سرخ کردن مواد غذایی با روغن علاوه بر اینکه بسیاری از خواص ماده ی غذایی را از بین می برد مقادیر زیادی کالری و چربی نیز به آن اضافه می کند. این غذاها حاوی مقدار بسیار زیادی چربی ترانس است که خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و … را افزایش خواهد داد.

فراموش نکنید که چنانچه می خواهید غذاهای سرخ کرده را در خانه تهیه کنید حتما روغن اضافی غذا را بگیرید، بسیاری غذاها را پس از سرخ کردن بر روی دستمال کاغذی قرار می دهند تا روغن اضافی آن جذب شود اما این کار خود باعث اغشته شدن مواد غذایی با پرزهای دستمال و فعل و انفعالات شیمیایی خواهد شد بنابراین سعی کنید از پد جاذب روغن استفاده کنید.

افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه

نتایج تحقیقات نشان می دهد که خانم هایی که در سنین کودکی عادت به خوردن غذاهای سرخ کردنی پرچرب داشته اند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری بوده اند. این مطالعات که بر روی تعدادی از خانم های مبتلا به این بیماری انجام گرفت نشان داد که مصرف زیاد سیب زمینی سرخ کرده از جمله مواردی است که در زمان کودکی تمام مبتلایان مشترک بوده است و عوارض آن در بزرگسالی نمایان شده است.

افت ضریب هوشی کودکان

مطالعات انجام گرفته در این زمینه نشان می دهد که کودکانی که بیش از دیگران به مصرف غذای سرخ کردنی، فست فود و … عادت دارند با افت ضریب هوشی مواجه خواهند بود. همانطور که می دانید داشتن تغذیه ی سالم برای کودکان خصوصا در سنین رشد مساله ی بسیار مهمی بوده و غذاهای ناسالم و سرخ کردنی ها می تواند ضریب هوشی کودکان را پایین بیاورد.

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *