نمک دریا برای مراقبت از پوست

چه آکنه داشته باشید و چه دچار خشکی پوست باشید یک پیمانه نمک دریا می تواند به کمک شما بیاید. زمانی که از مواد آرایشی استفاده می کنید و صورتتان را با انبوهی از مواد شیمیایی می پوشانید پوستتان واقعا به یک استراحت نیاز دارد و وقت آن است که به آن رسیدگی کنید.

باور کنید یا نه، نمک دریا مملو از مواد معدنی و مغذی است که پوست شما از آن محروم است! علاوه بر این، منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم نیز در نمک دریا وجود دارد که بافت پوست شما را بهبود می بخشد و آن را هیدراته نگه می دارد. اما مزیت های نمک دریا به همین مورد خلاصه نمی شود اگر پوست شما دارای منافذ باز یا آکنه است یا پوستی مرده دارید نمک دریا را امتحان کنید، این نمک دارای خواص ضد باکتریایی است و به پاکسازی پوست کمک می کند.

همانطور که گفتیم یکی از تفاوت های عمده نمک دریا و نمک معمولی محتوای مواد معدنی آن است: نمک دریا مملو از مواد معدنی است که همگی نقش کلیدی در سلامت، عملکرد و ارتباطات سلولی پوست ما دارند. . هنگامی که تعادل مواد معدنی پوست شما از بین می رود، علائمی مانند خشکی، کدر شدن، تحریک و لکه شدن ظاهر می شود، به خصوص با شروع هوای سرد و خشک.

آوردن نمک دریا از آشپزخانه به کشوی میز آرایشتان می تواند به تعادل و بهبود هیدراتاسیون کمک کند. سد محافظ پوست ما را تقویت کنید و ارتباط سیگنال‌های سلول به سلول را که با افزایش سن کند می‌شوند شروع کند.

اگرچه اکنون می دانید که نمک دریا چه خواص شگفت انگیزی دارید اما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید از نمک دریا برای پوست صورتتان استفاده کنید.


طرز استفاده از نمک دریا برای پوست صورت

اسکراب نمک دریا و عسل

نمک و عسل هر دو دارای خواص ضد التهابی برای تسکین پوست و آرام کردن جوش‌ها و سوزش هستند. این مواد همچنین به متعادل کردن تولید چربی و حفظ آبرسانی در لایه‌های پوست که بیشتر به آن نیاز است کمک می‌کنند.

طرز تهیه آن ساده است کافیست دو قاشق چایخوری نمک دریا (ترجیحاً ریز آسیاب شده) را با چهار قاشق چایخوری عسل ارگانیک مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس آن را به طور یکنواخت روی پوست تمیز و خشک بمالید (از استعمال در ناحیه دور چشم خودداری کنید) و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

قبل از آبکشی، یک حوله را در آب گرم خیس کنید، حوله گرم را به مدت ۳۰ ثانیه روی صورت خود قرار دهید. از انگشتان خود برای لایه برداری ملایم با حرکات دایره ای استفاده کنید و پس از آن صورتتان را بشویید.

نمک دریا و عسل


اسکراب نمک دریا و روغن

نمک یک لایه بردار طبیعی ملایم است که پوست مرده را از بین می برد. همچنین دارای مواد معدنی برای نرم کردن پوست و بازگرداندن آبرسانی به پوست است.

طرز استفاده از نمک دریا برای پوست در این روش نیز آسان است کافیست یک چهارم فنجان نمک و یک نصف فنجان روغن زیتون یا روغن نارگیل آب شده را مخلوط کنید. در صورت تمایل، ۱۰ قطره از اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید. در حمام با یک دستمال نرم (مثل حوله یکبار مصرف) یا کف دست ها به آرامی پوست خود را با حرکات دایره ای بشویید.

نمک دریا


اسپری نمک دریا

اگر پوست شما خسته است می توانید نمک دریا را امتحان کنید ۱۰۰ میلی لیتر آب گرم را بردارید و یک قاشق غذاخوری نمک دریا به آن اضافه کنید. آن را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری نگهداری کنید. برای طراوت پوست می توانید هر از چند گاهی این آب را روی صورت خود اسپری کنید! مراقب چشم ها باشید و از استفاده ی این محلول در نزدیکی چشم خودداری کنید.

اسپری نمک دریا


اسکراب جوان کننده با اسطوخودوس و آلوئه ورا

نمک یک لایه بردار نرم کننده پوست است که پوست را ترمیم می کند. آلوئه ورا آبرسانی می کند، التیام می بخشد و به گردش سلولی پوست کمک می کند، اسطوخودوس نیز یک ضد عفونی کننده طبیعی است که گردش خون را افزایش می دهد.

نصف فنجان نمک، یک چهارم فنجان آب یا ژل آلوئه ورا خالص، یک چهارم فنجان روغن (به انتخاب شما!)، یک قاشق غذاخوری گل اسطوخودوس خشک و ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید، ترکیب حاصل باید یک خمیر غلیظ تشکیل دهد. اگر خمیر خیلی خشک بود چند قطره روغن اضافه کنید. در حمام با یک دستمال نرم (مثل حوله یکبار مصرف) یا کف دست ها به آرامی پوست خود را با حرکات دایره ای بشویید.

اسکراب آلوئه ورا


حمام نمک دریا

نمک کثیفی و سموم را جذب کرده و منافذ پوست شما را عمیقا تمیز می کند. محتوای معدنی نمک به بازگرداندن سد محافظ پوست کمک و حفظ رطوبت آن کمک می کند. ممکن است متوجه شوید این نکته شوید که پوست شما پس از خیسانده شدن در آب نمک، چروک نمی‌شود این مساله گواه این است که حمام نمک به پوست شما کمک می‌کند رطوبت خود را حفظ کند. منیزیم موجود در نمک دریا همچنین ممکن است به کاهش احتباس آب در بدن کمک کند.

یک سوم فنجان نمک را به یک وان پر از آب گرم اضافه کنید و نمک را حل کنید. ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از آن استفاده کنید.

حمام با نمک دریا


درمان ضد شوره سر

نمک به شل شدن و از بین بردن پوسته های موجود کمک می کند و در عین حال گردش خون را برای داشتن پوست سر سالم تحریک می کند. این ماده همچنین روغن و رطوبت اضافی را جذب می کند تا از رشد قارچ جلوگیری کند و ریشه شوره سر را مهار کند.

موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و یک تا دو قاشق چای خوری نمک روی پوست سر خود بپاشید. با استفاده از انگشتانتان که آن را خیس کرده اید پوست سر خود را به آرامی و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس حمام کرده و موها را بشویید.


مراقبت از ناخن با نمک دریا

نمک کوتیکول ها و پوست را نرم می کند و ناخن ها را تقویت می کند. جوش شیرین و لیمو باعث کاهش زردی و لکه‌ها می‌شوند تا ناخن‌ ها درخشان‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.

یک قاشق چای‌خوری نمک، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین، یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و نصف فنجان آب گرم را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. ناخن ها را به مدت ۱۰ دقیقه در محلول خیس کنید، سپس دست ها را بشویید و مرطوب کنید.

مراقبت از ناخن ها


تا اینجا به  ۷ مورد از کابردهای نمک دریا برای لک صورت اشاره کردیم اما در ادامه می خواهیم راز کره ای ها برای داشتن پوستی سالم و شفاف را به شما بگوییم.

اگر شما هم از آن دسته بانوانی هستید که انواع و اقسام کرم ها و محصولات مراقبت از پوست را امتحان کرده اید و به نتیجه دلخواه نرسیده اید حتما ادامه مطلب را بخوانید.

شاید تا به حال به این نکته توجه کرده باشید که زنان کره ای دارای پوستی صاف و شفاف بدون لکه یا جوش هستند در ادامه مطلب قصد داریم نحوه ی مراقبت از پوست به روش کره ای ها را به شما آموزش بدهیم.

برای مطالعه ی مقاله ی اهمیت مراقبت از پوست دست برای خانم های خانه دار کلیک کنید.


استفاده مداوم از ضد آفتاب

گاهی اوقات تصور می کنیم برای مراقبت از پوست نیاز به کارهای بسیار زمان بر و سخت داریم غافل از اینکه در بسیاری موارد با انجام کارهای ابتدایی و ساده می توانیم از بروز مشکلات پوستی، ایجاد چین و چروک و پیری پوست جلوگیری کنیم.

یکی از راه هایی که همواره می توانید آن را به عنوان یک روش بسیار مناسب به کار ببرید استفاده از کرم ضد آفتاب است.

یکی از راه هایی که کره ای ها معمولا برای داشتن پوستی سالم و شفاف از آن استفاده می کنند استفاده روتین و مداوم از کرم ضد آفتاب است.

استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب باعث چروک شدن پوست و ایجاد لکه های قهوه ای می شود که به مرور و بالا رفتن سن این لک ها پر رنگ تر خواهند شد.

فواید ضد افتاب


اثرات شگفت انگیز لیمو

به جای استفاده از انواع و اقسام ماسک هایی که امروزه در بازار به فروش می رسد می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید. کافی است یک سر به آرایشگاه بروید تا با انواع و اقسام ماسک ها و مواد دیگری که معمولا ادعا می کنند با استفاده از آنان جوان تر خواهید شد روبرو شوید!

البته نمی خواهیم منکر اثر گذاری این محصولات شویم اما باید بدانید که به صرف یک بار استفاده کردن از این محصولات اتفاق عجیب و غریبی برای پوست شما رخ نخواهد داد!

 البته که گرفتن نتیجه در هر کاری نیاز به استمرار دارد اما چه بهتر که برای پوست خود یکی از مهم ترین قسمت های بدن شماست از مواد کاملا طبیعی استفاده کنید.

یکی دیگر از روش هایی که کره ای ها برای داشتن پوستی درخشان و زیبا از آن استفاده می کنند استفاده لیمو است.

لیمو به دلیل داشتن اسید سیتریک باعث از بین رفتن سلول های مرده می شود.

مقداری آب لیمو را با آب مخلوط کنید و با پنبه به آرامی و ملایمت بر روی پوست خود بکشید.

لیمو در آب


استفاده نکردن از حوله برای خشک کردن پوست صورت

اکثر ما بنا بر عادت همیشگی بعد از شستن صورت و یا استحمام پوست صورتمان را با حوله خشک می کنیم.

این یکی از بدترین کارهایی است که  می توانید با پوست صورت خود انجام دهید.

به فرض اینکه حوله ی شما بسیار نرم بوده و زبر نیست انجام دادن این کار باز هم توصیه نمی شود زیرا حوله منبع اصلی انواع آلودگی و میکروب هاست.

علاوه بر این نکته زمانی که اجازه می دهید پوست شما به صورت طبیعی و به مرور خشک شود این کار به سالم ماندن پوست شما کمک خواهد کرد.

منظور از خشک شدن به صورت طبیعی این نیست که پوست شما کاملا خیس باشد به طوری که مجبور شوید مدتی طولانی برای خشک شدن آن صبر کنید، بلکه بعد از شستن صورت آب اضافی را با دست از صورت خود پاک کنید در واقع کاری که باید انجام دهید این است که به آرامی با دست از کناره های بینی تا کناره های گوش بکشید تا آب اضافی از روی صورت شما گرفته شود و اجازه دهید بقیه ی رطوبتی که بر پوست شما باقی است به صورت طبیعی و بدون استفاده از حوله پاک شود.

اگر به هر دلیلی مجبور شدید صورت خود را خشک کنید مطمئن شوید که حوله ی شما تمیز و عاری از هر گونه آلودگی است.

در هنگام سفر از حوله مسافرتی که به صورت یکبار مصرف هستند استفاده کنید.


استفاده از نمک دریا برای صورت

بله! یکی از رازهای کره ای ها نمک دریاست که به صورت مفصل به آن اشاره کردیم.

زنان کره ای از این ماده ی طبیعی و در دسترس برای حفظ شادابی و ضدعفونی کردن پوست خود کمک می گیرند.

۱ قاشق نمک دریا را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید (توجه داشته باشید که برای این کار از نمک دریا استفاده کنید نه نمک معمولی) پنبه را به مقداری از این محلول آغشته کنید و به آرامی بر روی پوست خود بکشید.

نکته ی مهم این است که پنبه را با فشار بر روی صورت خود نکشید در این صورت قطعا نتیجه عکس خواهید گرفت.


ماساژ صورت با حوله ی گرم:

مقداری آب گرم را درون ظرفی بریزید و سپس یک حوله ی تمیز را درون ظرف فرو ببرید تا کاملا خیس شود سپس حوله را بر روی صورت خود بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به وسیله ی این حوله ی گرم صورتتان را ماساژ دهید. این کار به بهبود گردش خون کمک به سزایی خواهد کرد.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

2 نظرات در مورد;طرز استفاده از نمک دریا برای پوست! ۷ روش ساده

  1. سلام حوله یکبار مصرف هاتون رو فقط یک بار میشه استفاده کرد؟؟ اکه بشوریم نمیشه مجدد استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *