مضرات و عوارض استفاده از توالت فرنگی

شاید اگر تا همین چند سال پیش در مورد استفاده از توالت فرنگی صحبت می کردیم بسیاری از افراد می گفتند که تمایلی به استفاده از آن ندارند اما در سال های اخیر استفاده از توالت فرنگی به امری رایج تر از قبل تبدیل شده به طوری که حتی بسیاری از کودکان نیز از ابتدا می آموزند که از سرویس فرنگی استفاده کنند. این در شرابطی است که شاید تا پیش از این تنها سالمندان آن هم به اجبار و به دلیل درد مفاصل از توالت فرنگی استفاده می کردند.

اما معایب و مضرات استفاده از توالت فرنگی چیست؟ آیا استفاده از آن عوارض به همراه دارد یا خیر؟

توالت هایی که ما آن ها را ایرانی می نامیم عموما در بسیاری از کشورهای آسیایی وجود دارند و برای غربی ها و توریست ها احتمالا بسیار سخت خواهد بود که بخواهند از توالت های ایرانی استفاده کنند. در حالی که افراد برای استفاده از توالت های ایرانی مجبور هستند به حالت چمباتمه زده (که به آن حالت اسکوییتینگ می گوییم) بنشینند نشستن بر روی توالت فرنگی مانند نشستن روی یک صندلی معمولی است و پاها متحمل فشار اضافی نمی شوند.

برای بسیاری ممکن است استفاده از سرویس ایرانی و نشستن به حالت اسکوییتینگ عجیب و حتی تمسخر آمیز باشد پس بیایید نگاهی دقیق تر به معایب و عوارض استفاده از توالت فرنگی بپردازیم و بعد از آن شاید برایتان جالب باشد که تاریخچه ای از توالت و اولین توالت ها را بخوانید.


عوارض استفاده از توالت فرنگی

در حالی که بسیاری استفاده از توالت ایرانی را بد می دانند اما نشستن به حالت اسکوییتینگ (چمباتمبه زدن) فوایدی برای سلامتی دارد در واقع با گذشت زمان توالت های فرنگی به نمادی از پاکیزگی و پیشرفت در زمینه ی بهداشت تبدیل شدند اما سوال این است که آیا مخترعان توالت فرنگی دانشی از فیزیولوژی انسان داشته اند یا خیر؟ پاسخ به این سوال با تردید روبرو است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پس از اینکه جیمی کارتر در سال ۱۹۷۸ مجبور شد یک روز از محل کار خود به دلیل یک مورد شدید هموروئید مرخصی بگیرد، یک پروکتولوژیست معروف در مصاحبه با مجله تایم اظهار داشت که بدن ما برای نشستن و دفع مدفوع بر روی توالت فرنگی یا مدرن ساخته نشده است و حالت اسکوییتینگ حالت مناسب تری برای جلوگیری از هموروئید است.

به تصویر زیر نگاه کنید. نحوه صحیح نشستن و زاویه صحیح بدن برای جلوگیری از فشار زیاد به اندام های داخلی به صورت زیر می باشد، همان حالتی در هنگام استفاده از توالت ایرانی ایجاد می شود.

نحوه صحیح نشستن بر توالت فرنگی

در صورتی که می خواهید از توالت فرنگی استفاده کنید می توانید به صورت شکل بالا از یک چهارپایه بر زیر پای خود استفاده کنید، به زاویه ی قرار گرفتن کمر نیز دقت کنید که کمی رو به جلو است.

چنانچه از دردهای مفصلی رنج می برید در رابطه با نشستن صحیح بر توالت فرنگی از پزشک خود سوال کنید.


۶ مزیت استفاده از توالت ایرانی (معایب و مضرات توالت فرنگی)

  1. عمل دفع را سریع تر، آسان تر و کامل تر می کند. این مساله به جلوگیری از “رکود مدفوع”، عامل اصلی سرطان روده بزرگ، آپاندیسیت و بیماری التهابی روده کمک می کند.
  2. از اعصاب کنترل کننده پروستات، مثانه و رحم در برابر کشیدگی و آسیب محافظت می کند.
  3. به طور ایمن دریچه ایلئوسکال، بین روده بزرگ و روده کوچک را می بندد. در حالت نشستن معمولی، این دریچه محافظت نمی شود و اغلب در حین حرکات روده نشت کرده و روده کوچک را آلوده می کند.
  4. یک درمان بسیار موثر و غیر تهاجمی برای هموروئید، همانطور که توسط تحقیقات بالینی منتشر شده است می باشد.
  5. در این حالت ران ها برای حمایت از روده بزرگ و جلوگیری از زور زدن عمل می کنند. وارد کردن فشار زیاد می تواند باعث فتق، دیورتیکولوز و افتادگی اندام لگنی شود.
  6. برای زنان باردار، چمباتمه زدن از فشار بر رحم هنگام دفع جلوگیری می کند. چمباتمه زدن روزانه به آماده شدن فرد برای زایمان طبیعی تر کمک می کند (در این مورد با توجه به شرایط خود از پزشک راهنمایی بخواهید.

آیا تماس پوست با توالت فرنگی خطرناک است؟

آیا تماس پوست با سرویس بهداشتی فرنگی خطرناک است؟ مضرات توالت فرنگی برای پوست چقدر است؟ ممکن است این سوالات برای شما هم پیش آمده باشد در این مطلب میخواهیم در مورد این موضوع بیشتر توضیح بدهیم.

سرویس های بهداشتی قطعا یکی از آلوده ترین فضاهایی است که اهمیت تمیز نگه داشتن و رعایت بهداشت در آن ها بسیار مهم است. درست است که در طول روز با وسایلی سر و کار داریم که ممکن است از سرویس های بهداشتی هم آلوده تر باشند اما نمی توان از اهمیت رعایت بهداشت در آن ها غافل شد.

اما آیا تماس پوست با سرویس بهداشتی فرنگی خطرناک است؟ خیلی از افراد ممکن است به جهت تماس پوست از استفاده ی سرویس های فرنگی امتناع کنند.

در گذشته سرویس های فرنگی از جنس چوب ساخته می شدند. تماس پوست با رنگ و لعاب این سرویس ها باعث ایجاد مشکلات پوستی می شد. پس از مدتی جنس این توالت ها از چوب به پلاستیک تغییر پیدا کرد.

امروزه در اکثر موارد این سرویس های بهداشتی با مواد شیمیایی بسیار قوی شسته می شوند و خطر الودگی در آن ها بسیار کمتر است. اما باید توجه کنیم با اینکه این مواد شیمیایی باعث تمیزی و از بین رفتن میکروب ها می شوند اما ترکیبات شیمیایی قوی موجود در این شوینده ها ممکن است برای بسیاری از افراد در طول زمان خطر آفرین باشند. به طور خاص در مورد کودکان و افرادی که پوست های بسیار حساس دارند این مورد بیشتر دیده می شود.

بهترین راه به منظور رعایت هرچه بیشتر بهداشت و هم چنین عدم تماس مستقیم پوست با این سرویس ها استفاده از کاور توالت فرنگی است. استفاده از روکش توالت فرنگی خصوصا در سرویس های بهداشتی عمومی بسیار توصیه می گردد. بنابراین اگر برای استفاده از توالت های فرنگی از کاور توالت فرنگی استفاده می کنید دیگر نگرانی بابت خطرات و آلودگی پوست خود نداشته باشید.


حال که با عوارض و مضرات استفاده از توالت فرنگی آشنا شدید شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاریخچه ی اولین توالت در دنیا چه بوده است و در زمان های قدیم مردم چگونه از توالت ها استفاده می کردند.

اولین توالت تاریخ در مصر باستان!

قدمت اولین توالت تاریخ به مصر باستان برمی گردد مصریان ثروتمند از توالت هایی با صندلی های ساخته شده از سنگ آهک استفاده می کردند و افراد معمولی عموما بر روی یک چهارپایه چوبی که سوراخی در آن تعبیه شده بود می نشستند آن ها زیر قسمتی که دارای سوراخ بود یک ظرف پر از ماسه می گذاشتند و بعد از هر بار استفاده آن را تخلیه می کردند.

به دلیل آب و هوای مصر و کمبود آب، سیستم های فاضلاب در این کشور توسعه نیافتند اما سایر تمدن ها شبکه هایی از سیستم های زهکشی ساختند و از آب برای شست و شو استفاده می کردند. افراد ثروتمند از چهارپایه یا صندلی استفاده می‌کردند، در حالی که آن‌هایی که امکان استفاده از دستشویی های به شکل صندلی که یک امر تجملاتی محسوب می شد را نداشتند اسکوییتینگ را انتخاب می کردند.

در این بین رومی ها رفتن به سرویس بهداشتی را به یک رویداد اجتماعی تبدیل کردند و توالت های عمومی با صندلی های سنگی ساختند. شاید خنده دار باشد اما از آنجایی که حریم خصوصی وجود نداشت، سرویس های بهداشتی به محل ملاقات برای انتشار اخبار و شایعات تبدیل شدند! پس از استفاده از توالت، افراد با استفاده از یک اسفنج خود را پاک می کردند.

اولین توالت تاریخ

در قرن دوازدهم، راهبان شروع به ساختن دستشویی‌های چوبی و سنگی بر روی رودخانه‌ها و دریاها کردند که در آن ناودانی به داخل آب می‌رفت.

اولین توالت سیفون مدرن با مخزن در سال ۱۵۹۶ توسط شخصی به نام جان هرینگتون اختراع شد. که البته ایده او در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت.

سال ۱۷۷۵ سالی است که اولین حق ثبت اختراع برای دستشویی فلاشینگ اعطا شد اختراع توالت مدرن اغلب به توماس کراپر نسبت داده می شود، اما این مساله درست نیست و شرکت او تنها تولید کننده ی توالت ها بوده است نه مخترع آن.


توالت های مدرن

سیفون توالت در ابتدا یک امر لوکس بود و تا اواخر قرن نوزدهم رایج نبود. اولین دستشویی عمومی (با توالت های سیفون دار) در لندن در سال ۱۸۵۲ افتتاح شد و دستمال توالت ۵ سال بعد در سال ۱۸۵۷ به بازار آمد.

در مجموع، توالت‌های سیفون دار در اواخر قرن نوزدهم با توالت‌های امروزی تفاوت چندانی نداشتند.

ژاپن پیشرو در تولید توالت های مدرن!

در حالی که در بسیاری از کشورهای آسیایی از توالت های ایرانی قدیمی استفاده می شود اما ژاپن پیشرو در تولید سرویس های بهداشتی با امکانات فراوان است! جای تعجب نیست که شرکت‌های ژاپنی ۹۰ درصد از سهم بازار جهانی توالت‌های پیشرفته را در دست دارند.

محصولات مرتبط:

روکش توالت فرنگی قابل حل در آب جیبی ۳ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۲۰ عددی) روکش توالت فرنگی ضد [...]

روکش توالت فرنگی ضد آب جیبی ۳ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳۰ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۴۰ عددی) روکش توالت فرنگی قابل [...]

روکش توالت فرنگی ضد آب بسته ۴۰ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۲۰ عددی) روکش توالت فرنگی قابل [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

2 نظرات در مورد;معایب و مضرات استفاده از توالت فرنگی

    1. با سلام
      ۴۰ عددی و ۲۰ عددی موجود هستند.
      برای روکش قابل حل در آب بسته ی ۳۰ عددی موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *