نگهداری لنز دوربین

به عنوان یک عکاس، فیلمبردار و یا حتی یک فرد آماتور که دوربین dslr دارید، ممکن است تمیز کردن دوربین عکاسی و یا نگهداری لنز دغدغه ی شما هم بوده باشد. حتما می دانید که نگهداری لنز در حفظ شارپنس آن ها بسیار تاثیر دارد.

تمیز کردن لنزها به وسیله ی راکت دمنده، قلموی مخصوص لنز، پارچه ی تمیزکننده ی مخصوص، دستمال مرطوب و یا دستمال میکروفایبر انجام می شود.

استفاده از راکت دمنده به دلیل اینکه اصطکاکی با لنز ایجاد نمی کند، در بین عکاسان حرفه ای محبوبیت زیادی دارد.

قلموی مخصوص لنز یک قلموی بسیار نرم و لطیف است که به وسیله ی آن می توانید ذرات گرد و غبار را از روی لنز خود پاک کنید.

یکی دیگر از لوازمی که می توانید برای تمیز کردن و نگهداری لنز خود از آن استفاده کنید، دستمال جادویی است. استفاده از این دستمال ها به دلیل اینکه سبک و قابل حمل بود و علاوه بر آن از قیمت مناسبی برخوردار است، بسیار توصیه می گردد.

کیفیت این دستمال ها به گونه ای است که گرد و غبار را به خوبی از سطح لنز شما پاک می کند و مهم تر از آن، اینکه هیچ گونه خط و خشی بر روی لنز ایجاد نمی کند.
حتما می دانید که اگر خط و خشی بر روی لنز شما ایجاد شود، چه میزان از کیفیت عکس های شما کاسته شده و مجبور هستید هزینه ی زیادی را برای خرید یک لنز جدید بپردازید! پس بهترین راه محافظت و تمیز نگه داشتن لنزتان است.

همچنین برای تمیز کردن بدنه ی لنز می توانید از یک مسواک استفاده کنید، قسمت رینگ فوکوس و مابقی قسمت های بدنه که تمیز کردن آن ها با دستمال سخت تر است را با استفاده از یک مسواک نرم تمیز کنید.

دقت داشته باشید که به هیچ وجه از مسواک خیس استفاده نکنید زیرا اگر رطوبت وارد قسمت های داخلی دوربین شما بشود، ممکن است باعث خراب شدن لنزتان شود.

تمیز کردن دوربین عکاسی در دراز مدت باعث افزایش عمر مفید آن شما خواهد شد.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *