برق انداختن آینه

و اما گردگیری شما به مرحله ی تمیز کردن شیشه و آینه رسیده است و برق انداختن آن ها در این لحظه از هر چیزی مهم تر است! اما قطعا شما هم تجربه کرده اید که گرد و خاک و پرزهای روی آینه به هیچ صراطی مستقیم نیستند!

تمیز کردن و پاک کردن لکه های آینه دون به جا ماندن رد دستمال و پرز کارزمان بری است، از این رو قصد داریم روش های خانگی فوق العاده برای تمیز کردن لک های آینه را مطرح کنیم تا با استفاده از دستمال شیشه و محلول براحتی آن را برق انداخته و تمیز کنید.

روزنامه و دستمال مخصوص شیشه

دستمال بدون پرز شیشه

عده ی زیادی برای برق انداختن شیشه و آینه از روزنامه استفاده می کنند علت این انتخاب به دلیل این است که روزنامه ردی از آب بر روی شیشه باقی نگذاشته و مهم تر از همه اینکه پرزی از خود باقی نمی گذارد. اما آیا می خواهید برای هر بار تمیز کردن هر سطح شیشه ای از مقدار زیادی روزنامه استفاده کنید؟ علاوه بر اینکه ممکن است روزنامه همیشه در دسترس شما نباشد با این کار قطعا به جنگ محیط زیست خواهید رفت! چاره ی کار شما ساده است، دستمال شیشه!

دستمال شیشه در واقع همان کاربرد روزنامه را داشته و به  دلیل جنس خاص آن هیچ گونه پرزی از خود به جا نمی گذارد ، این دستمال ها نوعی دستمال جادویی هستند. نکته ی مهم تر اینکه شما می توانید این دستمال ها را مانند تمامی دستمال ها یآشپزخانه به دفعات شسته و مجددا استفاده کنید. دستمال های مخصوص مانند دستمال شیشه پرسان بهترین انتخاب است با استفاده از مایع شیشه پاک کن و دستمال، دیگر هیچ لکه‌ای روی آینه باقی نمی‌ماند.

در ادامه چند روش کاربردی و موثر برای برق انداختن آینه را به شما عزیزان آموزش می دهیم. دستمال شیشه پای ثابت برای برق انداختن شیشه و آینه است اما به جای شیشه پاک کن می توانید از مواد زیر هم استفاده کنید تا مقرون به صرفه باشد.

ترکیب آب و سرکه برای برق انداختن شیشه و آینه

مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید. سپس درون یک بطری ریخته و خوب تکان دهید تا آب و سرکه با هم ترکیب شوند.

علاوه بر محلول آب و سرکه راه حل قوی تری هم وجود دارد که برای انواع شیشه ها نیز مناسب است: یک پیمانه سرکه سفید یا سرکه سیب را با یک چهارم پیمانه الکل، ۸ تا ۱۰ قطره روغن های عطردار مانند عصاره لیمو یا اسطخدوس و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت ترکیب کنید.

محلول تمیز کننده طبیعی

ترکیب مایع ظرفشویی و لیمو

ترکیب موثر دیگر برای تمیز کردن آینه ترکیب کردن یک یا دو قاشق مایع ظرفشویی با ۴ قاشق آب لیمو و نصف پیمانه سرکه است. به جای سرکه از آمونیاک هم می توانید استفاده کنید. اکثر شیشه پاک کن هایی که در فروشگاه ها وجود دارد حاوی صابون هستند که ممکن است کار خش گیری و لکه گیری را سخت تر کنند. بنابراین توصیه می شود حتما از یکی از این ترکیبات خانگی استفاده کنید.

بوراکس

بوراکس نیز یک پاک کننده عالی است. با مخلوط کردن ۳ فنجان آب و ۲ قاشق غذاخوری بوراکس یک محلول را تهیه می کنید. برای پاک کردن آینه و حذف رگه ها و لکه های آن از یک اسفنج تمیز و محلول بوراکس استفاده کنید.

برخی از پاک کننده های آینه، برخی از لک های چسب ناک روی آینه را از بین نمی برد. تیغ تک لبه می تواند این کار را انجام دهد اما مراقب باشید که روی آینه خش نیندازید بعد از آن لک را با پاک کننده ها بشورید.

نوشابه

پیشنهاد ما به شما این است که اگر به فکر سلامتی خودتان هستید نوشابه نخورید بلکه از آن برای نظافت و تمیز کردن آینه استفاده کنید!

نوشابه نیز یکی از پاک کننده های خوب و ارزان به حساب می آید سعی کنید از این محصول بدون بو و امن که به راحتی در دسترس و ارزان است، استفاده کنید. کمی نوشابه را در بطری اسپری بریزید آن را روی آینه اسپری کنید سپس آن را با دستمال خشک کنید.

شامپو

لک مواد آرایشی مثل تافت و اسپری‌های مو به سختی از روی آیینه پاک می شوند. کمی شامپوی براق‌کننده مو رو با کمی آب ولرم مخلوط و روی آیینه اسپری کنید. محلول آب و الکل هم پاک کننده مناسبی برای این دست مواد است.

پاک کردن و تمیز کردن آینه حمام

۱/۳ پیمانه آمونیاک را داخل ۱ گالن آب گرم بریزید. با اسفنج آینه را تمیز کنید. همچنین می‌توانید آن را داخل اسپری ریخته، مستقیم روی آینه بپاشید و با یک دستمال بدون پرز، آینه را تمیز کنید. در صورت نبود آمونیاک از سرکه استفاده کنید. سرکه سفید را داخل یک کاسه بریزید. یک برگ روزنامه را مچاله کنید و داخل سرکه فرو برید. آینه را تا زمان خشک شدن چند بار با آن تمیز کنید. از یک روزنامه خشک یا یک پارچه نرم و تمیز برای برق انداختن آینه استفاده کنید. ۲ پیمانه الکل سفید را با ۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و ۲ پیمانه آب به خوبی ترکیب کنید و داخل یک بطری اسپری ریخته، مستقیم روی آینه بپاشید. با دستمال میکروفایبر شیشه آن را تمیز کنید.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *