چگونه شیشه خودرو را تمیز کنیم؟

برای همه ی ما تمیز بودن خانه و ماشینمان اهمیت زیادی دارد اما شاید شما هم با افرادی برخورد کرده باشید که آنقدر عاشق ماشینشان هستند و روی آن وسواس دارند که نصف عمر خود را در پارکینگ می گذرانند! احتمالا شما هم در ساختمان محل زندگی یا در اقوام خود افرادی را می شناسید که مدام دستمال به دست بالای سر ماشین ایستاده اند! از نظر آن ها هرگونه لکی باید در سریع ترین زمان ممکن از بین برود و برای همین انواع و اقسام دستمال ها و مواد شوینده را امتحان می کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

اما اینکه چگونه به صورت اصولی شیشه خودرو را تمیز کنیم سوالی است که می خواهیم در این مطلب به آن پاسخ بدهیم.

علاوه بر حساسیتی که هر فرد می تواند نسبت به تمیزی ماشین خود داشته باشد کثیف بودن شیشه ها می تواند در دید راننده نیز اخلال ایجاد کند، کثیفی های و گر و غباری که از سمت بیرون روی شیشه ها نشسته از یک سو و کثیفی ها از سمت داخل ماشین مانند چربی و لک دست و … همگی می تواند دید شما را مختل کند.


چگونه شیشه خودرو را از بیرون تمیز کنیم؟

ابتدا برف پاک کن ها را بلند کنید و سپس ماده شوینده را اسپرس کنید و دستمال بکشید اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که برخی افراد ابتدا ماده شوینده را به همه جای شیشه اسپری می کنند و سپس دستمال می کشند و مجدد این کار را تکرار می کنند که روش درستی نیست اما بهترین روش چیست؟

بهترین روش این است که شیشه را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید و مایع را به جای کل شیشه تنها روی قسمتی از شیشه اسپری کنید و بعد از تمیز شدن سراغ قسمت بعدی بروید و در نهایت یک بار کل شیشه را دستمال بزنید، به عبارتی بهتر است به صورت تکه تکه اسپری بزنید.

نکاتی برای داشتن شیشه های براق در خودرو - پرسان

دستمالهای میکروفایبر با قابلیت ها و خاصیت هایی که دارند، تمام ذرات ریز را از روی شیشه پاک می کنند. این دستمالها با خاصیت میکروفایبر وزن بسیار سبکی دارند؛ اما حدود ۸ برابر وزن خود می توانند آب را نگه دارند.


برای تمیز کردن شیشه دستمال را به چه صورتی بکشیم؟

مرحله اول: ماشین را در محلی که سایه است پارک کنید؛ چرا که نور آفتاب باعث می شود مواد شوینده بر روی شیشه ماشین بخار شود

مرحله دوم: برف پاک کن ها را بلند کنید

مرحله سوم: ابتدا دستمال را به صورت عمودی از بالا تا پایین بکشید، وقتی به قسمت پایینی رسیدید مجددا دست خود را بلند کنید و قسمت کناری را اسپری زده و همین عمل را تکرار کنید

محله چهام: این بار دستمال را به صورت افقی روی شیشه بکشید

مرحله پنجم: با انجام مرحله سوم احتمالا بخش زیادی از کثیفی ها و گرد و غبار تمیز شده است این بار به جهت اینکه مطمئن شوید همه جای شیشه تمیز شده است و محلول تمیز کننده را روی شیشه اسپری کنید و با حرکات دست دایره ای شیشه را تمیز کنید (توجه داشته باشید که دستمال تمیز باشد.)

مرحله ششم: با استفاده از یک دستمال خشک تمیز تمامی قسمت های شیشه را خشک کنید تا رد و لک آب بر روی شیشه باقی نماند

مرحله هفتم: مراحل بالا را برای سمت دیگر شیشه تکرار کنید فقط فراموش نکنید که روی داشبورد را با دستمالی بپوشانید تا مواد شوینده بر روی آن نریزد البته می توانید به جای اسپری کردن مواد روی شیشه آن را روی دستمال اسپری کنید تا مطمئن باشید مایع شوینده به جای دیگری سرایت نمی کند


چه دستمال برای تمیز کردن شیشه مناسب است؟

توجه داشته باشیدکه از هر دستمالی نمی توان برای نظافت شیشه ماشین استفاده کرد. برخی از دستمال ها با توجه به جنسی که دارند، باعث ایجاد لکه های بیشتر می شوند و یا آنکه لکه ها را به راحتی پاک نمی کنند.

بهترین نوع دستمال نظافت شیشه ماشین، دستمال هایی از نوع دستمال های نانو و میکروفایبر است که دستمال شیشه یکی از انواع آن می باشد و به هیچ عنوان خط و خش بر روی شیشه نمی اندازد. علاوه بر دستمال شیشه می توانید از دستمال خودرو نیز استفاده کنید که مخصوص این کار طراحی شده است و از جنس جیر می باشد و به نوعی دستمال میکروفایبر است.

برخی از افراد برای نظافت شیشه های خودرو از دستمال های نخی معمولی استفاده می کنند، این دستمال ها به اندازه کافی آبگیر هستند اما احتمالا پرز زیادی از خودشان باقی خواهند گذاشت و شما را به دردسر می اندازند.

همانطور که دیدید پاسخ به این سوال که چگونه شیشه خودرو را تمیز کنیم ساده است تنها کافیست کمی حوصله به خرج دهید و همچنین دستمال مناسب این کار را تهیه کنید.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *