شیشه پاک کن خانگی

درست کردن یک شیشه پاک کن خانگی و طرز تهیه آن را در این مطلب از پرسان بخوانید.

شما از چه موادی برای تمیز کردن شیشه ها و آینه استفاده می کنید؟ بسیاری از خانم ها برای تمیز کردن شیشه از محلول های شیشه پاک کن موجود در بازار استفاده می کنند که توسط کارخانه ها تولید شده و طبیعتا دارای مواد شیمیایی است، البته به جز مواد شیمیایی که در آن ها به کار رفته ممکن است رایحه ی این مواد برای افراد حساس چندان خوشایند نباشد. در کنار این نکات منفی البته قدرت پاک کنندگی بالا خود یک نقطه ی قوت محسوب می شود.

اما برخی دیگر از همان روش های معمول و همیشگی تمیز کردن به وسیله ی دستمال نخی و کمی آب استفاده می کنند، هرچند در این روش از مواد شیمیایی استفاده نشده و این خود یک مزیت محسوب می شود اما ممکن است نتیجه ی دلخواه حاصل نشود.

اما بهترین روش برای پاک کردن شیشه ها چیست؟ در این جا قصد داریم به یک روش ساده برای پاک کردن شیشه ها اشاره کنیم که هم بدون استفاده از مواد شیمیایی باشد و هم بیشترین تمیزی به دست بیاید. در ادامه طرز تهیه و ساخت شیشه پاک کن خانگی را به شما آموزش خواهیم داد. درست کردن شیشه پاک کن با مواد خانگی علاوه بر صرفه جویی اقتصادی جلوی استفاده بی رویه از مواد شیمیایی را خواهد گرفت.

ساخت یک شیشه پاک کن طبیعی و خانگی

اما چگونه شیشه پاک کن درست کنیم؟ طرز تهیه شیشه پاک کن خانگی چندان سخت نیست، در این مطلب با ما همراه باشید تا جند ترکیب ساده برای درست کردن شیشه پاک کن خانگی را به شما آموزش دهیم.

فرمول پایه برای تهیه ی محلول شیشه پاکن خانگی استفاده از آب و سرکه است. این ترکیب بهترین و آسان ترین روش برای ساخت شیشه پاک کن خانگی است.

محلول تمیز کننده طبیعی

اگر مواد دیگری که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در دسترس ندارید ترکیب همین دو ماده ی ساده و در دسترس به شما یک شیشه پاکن خوب و قابل قبول تحویل می دهد. آب و سرکه را به اندازه ی برابر ترکیب کنید و داخل یک بطری اسپری دار بریزید سپس آن را بر روی محل مورد نظر اسپری کنید و بعد آن را پاک کنید.

برای اثر بخشی بیشتر می توانید از کمی مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. چند قطره کفایت می کند.

استفاده از آب لیمو و ترکیب آن با آب و سرکه و مایع ظرفشویی نیز نتیجه ی بهتری به شما خواهد داد.

چطوری با نشاسته ی ذرت شیشه پاک کن درست کنیم؟

ماده ی دیگری که در صورت امکان می توانید به ترکیبتان اضافه کنید نشاسته ی ذرت است! آب و سرکه و دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با یکدیگر ترکیب کنید و از خاصیت پاک کنندگی آن لذت ببرید! اگر قصد دارید از نشاسته ذرت استفاده کنید می توانید مقدار سرکه را کمتر بریزید.

ساخت یک شیشه پاک کن با سرکه علاوه بر اینکه قدرت تمیز کنندگی و حتی ضدعفونی کنندگی خوبی دارد بسیار مقرون به صرفه است.

اما تنها داشتن یه محلول قوی و کارآمد کافی نیست بلکه مهم ترین بخش این است که پس از اسپری محلول را بر روی شیشه و آینه با چه دستمالی آن را پاک کنیم؟

تمیز کننده شیشه

طرز تهیه شیشه پاک کن با الکل 

درست است که در این مطلب قصد داریم تا به شما آموزش دهیم چگونه شیشه پاک کن طبیعی درست کنیم اما اگر می خواهید تمیزی بیشتری را تجربه کنید و رد دستمال کمتر بر روی شیشه به جا بماند می توانید کمی الکل به محلول خود اضافه کنید برای این کار دو فنجان آب مقطر را در یک بطری اسپری بریزید ¼ فنجان الکل و سرکه سفید اضافه کنید و از آن برای تمیز کردن استفاده کنید. الکل به دلیل اینکه زود خشک می شود باعث می شود تا رد دستمال روی آینه باقی نماند.

اکثرا در پاسخ به این سوال دستمال های نخی را برای پاک کردن پیشنهاد می کنند اما استفاده از دستمال های نخی و یا لباس های کهنه شده با به جا گذاشتن رد دستمال تمام زحمات شما را هدر خواهند داد و مجبور خواهید بود مجددا شیشه یا آینه را تمیز کنید که البته باز هم ممکن است نتیجه رضایت بخش نباشد.

برخی دیگر نیز استفاده از روزنامه را پیشنهاد میکنند، استفاده از روزنامه شاید گزینه ی خوبی به نظر برسد اما در واقع بهتر است تا جایی که می توانیم سعی کنیم زباله ی کمتری تولید کرده و به این ترتیب به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

در این زمینه مطالعه ی مطلب در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم می تواند برای شما مفید باشد.

برای این منظور بهترین گزینه دستمال هایی است که مخصوص شیشه ساخته شده اند. استفاده از دستمال شیشه که نوعی دستمال جادویی است خیال شما را از بابت به جا نماندن پرز بر روی سطوح راحت می کند. دستمال های جادویی نوعی دستمال یکبار مصرف هستند با این تفاوت که قابلیت چندین بار شست و شو دارند.

با استفاده از شیشه پاک کن خانگی و دستمال های مناسب شیشه بیشترین تمیزی در کم ترین زمان حاصل خواهد شد.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *