نگهداری از خودرو در سرما

پیش از این در رابطه با نگهداری از رنگ خودرو در فصل گرم صحبت کردیم و در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با نگهداری از خودرو در سرما صحبت کنیم.

نکات نگهداری از خودرو در سرما

استفاده از چادر ماشین

در فصل سرما اگر خودروی خود را داخل پارکنیگ قرار نمی‌دهید، روی آن چادر بکشید. شاید این برای شما کمی عجیب باشد، چون معمولا تنها در فصل تابستان مرسوم است که از چادر برای خودرو استفاده کنند. اما شما می‌توانید یک چادر ضد آب روی خودروی خود در زمستان بکشید تا به سلامت آن کمک کنید. با کشیدن چادر روی خودرو از نشستن برف روی بدنه و شیشه و یخ بستن آن جلوگیری می‌کنید.


شست و شوی منظم

در این فصل نیز موارد زیادی وجود دارد که موجب آسیب به رنگ خودرو می شود مانند نمک هایی که در این فصل در راه ها ریخته می شود یا یخ زدگی سطح خودرو، پس توصیه می شود خودرو را به طور منظم بشویید. بدلیل سرمای هوا از آب زیادی برای این کار استفاده نکنید زیرا بلورهای آب هم باعث آسیب می شود.

دستمال ماشین پرسان این توانایی را دارد که با یکبار خیس شدن، تمام خودروی شما را بدون استفاده از آب اضافه، شستشو دهد.

نکاتی درمورد نگهداری از رنگ خودرو در سرما - دستمال جیر خودرو پرسان


نظافت بعد از بارش برف و باران

برف و باران، به هنگام بارش آلودگی های محیطی مانند اسید سولفوریک و اسید نیتریک که توسط کارخانه ها، اگزوز کامیون ها و خودروهای سواری ایجاد می شود را در خود جمع می کنند و بر روی خودرو می نشینند و با رنگ آن در تماس هستند. وقتی خورشید بر این قطرات می تابد آب آنها بخار می شود و اسید غلیظ شده و رد و اثر آن روی رنگ خودرو باقی می ماند. بنابراین توصیه می شود که بعد از بارش باران یا برف در اولین فرصت خودرو را بشویید.

برای شستشوی خودرو ابتدا چرخ‌ها را بشویید چون غبارهای ترمز بسیار خورنده ‌اند، پس از شستن چرخ‌‏ها، دستمال را تعویض و شستن ماشین را از بالا به پایین آغاز کنید.

در پایان، کل سطح خودرو را با آب بشویید و سپس آن را خشک کنید. برای خشک کردن از حوله‌ای با الیاف ریز و متراکم مانند دستمال همه کاره پرسان استفاده کنید.

آن را روی سطح پهن کنید و به سمت خود بکشید و پس از جمع کردن، آبگیری کنید. این روش، اثر مارپیچی را در سطح لایه شفاف کاهش می‌دهد. علاوه ‌بر شستشوی خودرو ، توصیه می‌شود. برای زدودن اکسید و حفظ براقیت، سالی یک یا دو مرتبه سطح لایه شفاف پولیش بخورد و به ‌منظور حفاظت آن واکس زده شود.


گرم کردن خودرو

در فصل های سرد سال هنگامی که خودرو را روشن می کنید بهتر است ابتدا کمی آرام تر از حالت عادی شروع به حرکت کنید (زیاد گاز ندهید) و بعد از چند دقیقه می توانید سرعت خود را افزایش دهید این روش صحیحی است که در روزهای زمستانی باید از آن استفاده کنید با این حال برخی افراد ابتدا ماشین را روشن می کنند تا خودرو کمی درجا کار کند و سپس شروع به حرکت می کنند که ما این روش را توصیه نمی کنیم زیرا باعث اتلاف سوخت و آلودگی هوا می شود.

علاوه بر این مساله شروع به حرکت با سرعت پایین این مزایا را دارد که انتقال دما بهتر صورت می گیرد و همچنین جعبه دنده و سیستم انتقال نیرو نیز به آرامی گرم می شود. گرم کردن خودرو تقریبا جزو نکات اولیه ای است که معمولا راننده ها برای مراقبت از ماشین در زمستان رعایت می کنند.


سیستم ترمز

توجه به سیستم ترمز در فصل زمستان از آن دست کارهایی است که از بروز حوادث جلوگیری خواهد کرد، اگر قصد سفر دارید این مساله اهمیت دو چندانی پیدا می کند. لغرنده بودن جاده ها می تواند شما را به دردسر بیندازد بنابراین حتما از سلامت سیستم ترمز خودرو مطمئن شوید.

نکاتی درمورد نگهداری از رنگ خودرو در سرما - دستمال جیر خودرو پرسان

 


تنظیم باد لاستیک

نکته دیگر برای نگهداری از خودرو در فصل سرما تنظیم باد است. تنظیم باد تایرها از آن دست کارهایی است که هر چند وقت یکبار باید آن ها را چک کنید اما این مساله در هنگام تغییر فصل اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا همانطور که می دانید با تغییر فصل حجم بادی داخل لاستیک ها کم و زیاد می شود پس با سرد و گرم شدن هوا حتما میزان باد لاستیک ها را چک کنید.


مراقبت از باتری

همانطور که می دانید باتری یکی از قطعاتی است در خودرو که با تغییر دما ممکن است دچار اختلال در کارکرد شود. ضعیف شدن باتری خصوصا با سرد شدن هوا ممکن است باعث شود در هنگام روشن کردن و استارت زدن با مشکل مواجه شوید. پس اگر قرار است که مثلاً خودرو شما ۲۴ ساعت در هوای سرد باقی بماند، بهتر است آن را روشن کنید و به پیشرانه اجازه دهید که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کار کند تا از شارژ بودن باتری مطمئن شوید.


ضد یخ

یکی از کارهایی که بدیهی است برای نگهداری از خودرو در زمستان باید انجام دهید استفاده از ضد یخ است. همچنین بهتر است هر دو سال یکبار مایعی که در رادیاتور وجود دارد به طور کلی عوض کنید.

شما چه نکاتی درمورد نگهداری از رنگ خودرو در سرما می دانید که در این پست مطرح نشده؟ در قسمت دیدگاه می توانید آنها را با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *