برای خرید پارچه مناسب ملحفه به چه نکاتی باید توجه کنید؟

راحت ترین فضا در خانه ی شما کجاست؟ قطعا پاسخ بسیاری از شما به این سوال تختخواب است! یک خواب شبانه ی کامل شما را برای روز بعد آماده می کند بنابراین راحتی آن اهمیت زیادی برایتان خواهد داشت.

ملحفه ها برای ایجاد یک محیط ایده آل جهت داشتن یک خواب راحت بسیار مهم هستند اما لازم است بدانید که هنگام انتخاب نوع ملحفه چه گزینه هایی در اختیار شما قرار دارد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد ملحفه های پنبه ای و پلی استر و نحوه ی تشخیص پارچه مناسب ملحفه صحبت کنیم.

متداول ترین ماده، پنبه!

پنبه از الیاف طبیعی و سلولزی بدست می آید، این ماده که به دلیل اهمیت بالای خود به طلای سفید معروف است از بهترین گزینه ها برای انتخاب ملحفه به شمار می رود.

یکی از مواردی که پارچه ی پنبه ای را برای ملحفه مناسب می کند قابلیت تنفس آن است، پارچه های پنبه ای قابلیت جذب عرق و تبخیر آن را دارند و این در حالی است که پارچه هایی از جنس پلی استر با دارا بودن الیاف مصنوعی موجبات تعریق فراوان را فراهم می کنند که این مساله قطعا در هنگام خواب برای هیچکس خوشایند نیست.

مورد دیگری که پنبه را متمایز می کند این است که باعث ایجاد جرقه و حالت الکتریسیته نمی شود، به وجود آمدن این مساله در طول خواب می تواند بسیار آزار دهنده باشد و از کیفیت خواب شما کم کند.

پارچه های پنبه ای ضدحساسیت، لطیف، مناسب برای فصل گرما و دارای وزن کم هستند که در نظر گرفتن تمامی این موارد این جنس پارچه را از پارچه های دیگر متمایز می کند.

ملحفه های پنبه ای پیشنهاد بسیار مناسبی برای افراد با پوست حساس و همچنین کودکان است و موجب التهاب پوست نمی شود علاوه بر این در برابر شست و شوی زیاد مقاوم هستند و از آن جایی که لازم است ملحفه ها به صورت منظم شسته شوند بهترین گزینه هستند.

از معایب پارچه های پنبه ای می توان به چروک شدن آن اشاره کرد، در هنگام خرید پارچه های پنبه ای توجه کنید که مقداری بیشتر از آنچه نیاز دارید تهیه کنید چون این پارچه ها ممکن است پس از شست و شو آب بروند.

مطلب پیشنهادی: در مورد مایت های رختخواب چه می دانید؟

پلی استر

پارچه های پلی استر برعکس پنبه ای از الیاف مصنوعی تشکیل شده و یکی از مزیت های آن نسبت به پارچه های پنبه ای قیمت پایین آن هاست، البته کیفیت و راحتی بایستی همواره در درجه ی اهمیت بالاتری نسبت به قیمت قرار بگیرد زیرا تخت خواب شما محل استراحت شماست و باید در آن احساس راحتی حداکثری داشته باشید.

این پارچه ها کمتر از پارچه های پنبه ای چروک شده و در برابر لکه مقاوم تر هستند با این حال انتخاب این پارچه ها برای رختخواب می تواند برای شما آزاردهنده باشد پیشنهاد می کنیم اگر قصد تهیه پارچه های پنبه ای را ندارید از پارچه هایی با ترکیب پنبه و پلی استر استفاده کنید.

پارچه های با الیاف مصنوعی می توانند باعث التهاب و قرمزی پوست نیز بشوند.

نحوه ی تشخیص پارچه ی مناسب ملحفه

هرچه تعداد نخ بیشتری در پارچه به کار رفته باشد آن پارچه مرغوب تر محسوب می شود، بنابراین در هنگام خرید به تعداد نخ های افقی و عمودی به کار رفته در پارچه توجه کنید علاوه بر این در هنگام خرید حتما پارچه را لمس کنید و میزان لطافت آن را بسنجید پارچه های که زبری دارند معمولا دارای ناخالصی هستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که بوی پارچه های مصنوعی و طبیعی نیز با یکدیگر متفاوت است پارچه های با الیاف مصنوعی دارای بوی نامطبوعی هستند.

یک نکته ی مهم

در هنگام سفر معمولا عوض شدن جای خواب می تواند باعث بروز مشکلات خواب در افراد شود یکی از دلایل این مساله راحت نبودن ملحفه و روبالشتی هاست. پیشنهاد می شود در هنگام سفر یک ملحفه ی از جنس مناسب به همراه داشته باشید تا به لحاظ روانی نیز نسبت به تمیز بودن آن اطمینان داشته باشید، اگر حمل تعداد زیادی ملحفه برای تمامی اعضای خانواده برایتان دشوار است می توانید از ملحفه یکبارمصرف استفاده کنید.

این ملحفه ها از جنس اسپان باند، کاملا بهداشتی و ضدحساسیت هستند که برای سفر، رختخواب بیمار، بیمارستان ها و … مناسب هستند.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *