تفکیک زباله در المان

تا به حال در مورد اینکه تفکیک زباله در آلمان چگونه است چیزی شنیده اید؟

شاید با خواندن این سوال این مساله به ذهن شما خطور کرده باشد که در آلمان تفکیک زباله فرایندی متفاوت از مابقی کشورها دارد. البته که درست فکر کرده اید! کشور آلمان در زمینه بازیافت و تفکیک زباله بسیار قوی و منحصر به فرد عمل می کند.

شما فکر می کنید آلمانی ها با زباله هایشان چه می کنند که در جهان پیشتاز هستند؟

یکی از مهم ترین نکاتی که وجود دارد این است که یک فرهنگ درست در کشور آلمان حاکم است و شهروندان آلمانی موظف هستند تفکیک زباله را در خانه های خود انجام دهند. یعنی تفکیک زباله از مبدا.

علاوه بر این آلمانی ها به صورت ماهیانه هزینه ای را جهت تفکیک زباله پرداخت می کنند.

تفکیک زباله و مدیریت پسماند در کشور آلمان به شدت دقیق است و آلمان بسیار تلاش می کند تا بهتر از مابقی کشورها عمل کند و در همین زمینه نیز روش هایی را به کار گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

جدا سازی و تفکیک زباله ها در کیسه زباله های مخصوص و در همان مراحل اولیه علاوه بر جلوگیری از اتلاف هزینه و انرژی به حفظ بهتر محیط زیست نیز کمک می کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سطل را به آلمانی Eimer و سطل آشغال را Mulleimer می گویند.

در شهرهای بزرگ آلمان و در قسمت بیرونی یا حیاط هر آپارتمان ۴ سطل زباله با رنگ های مختلف زرد، سبز، خاکستری و قهوه ای وجود دارد.

رنگ سطل های تفکیک زباله در آلمان

رنگ زرد مخصوص زباله های سبک وزن غیر کاغذی یا غیر شیشه ای نظیر پلاستیک ها، بطری ها، ظروف یکبار مصرف و … است.

رنگ سبز مخصوص زباله هایی همچون کاغذ، مقوا، کارتن و … است.

رنگ خاکستری مخصوص مابقی زباله های خانگی، بسته بندی های مواد خوراکی، زباله های جارو برقی، شیشه، ظروف شکسته و …  است.

رنگ قهوه ای برای زباله های تر آشپزخانه از جمله بقایای مواد غذایی، زباله میوه، سبزیجات و … است.

تفکیک_زباله_در_منزل

برای مطالعه ی مقاله ی رنگ های مختلف کیسه زباله به چه معناست کلیک کنید.

همانطور که میبینید این جداسازی زباله از مبدا بسیار دقیق بوده و تنها به جدا کردن زباله های تر از زباله های خشک بسنده نمی شود بلکه بسیار جزیی تر و با حساسیت بالاتری این زباله ها توسط شهروندان جدا سازی می شود به عبارتی می توان گفت تفکیک زباله در آلمان بخشی از فرهنگ مردم این کشور است.

علاوه بر تفکیک زباله ی خانگی یک طرح در کشور آلمان وجود دارد که با خرید بطری های شیشه ای و پلاستیکی نوشیدنی های مختلف در سوپر مارکت ها کمی اضافه تر پول پرداخت خواهید کرد و در صورتی که پس از استفاده این بطری ها را به مغازه دار برگردانید آن مقدار اضافه پول را پس خواهید گرفت.

روش مهم و تاثیر گزار دیگری که کشور آلمان در زمینه بازیافت انجام می دهد در رابطه با زباله های سمی مانند زباله هایی است که برای محیط زیست ضرر دارند.

قسمت های مخصوصی برای این زباله ها در نظر گرفته شده و شما مجبور هستید زباله های خود را به این مناطق منتقل کنید.

زباله هایی مانند حشره کش ها، مواد شوینده شیمیایی، لوازم برقی، وسایل چوبی بزرگ و لباس ها و کفش های کهنه شامل این زباله ها می شوند.

هم چنین کشور آلمان قانونی را در نظر گرفته که در آن تولیدکنندگان موظف هستند بسته بندی کالاهای خود را در سایز کوچک تری عرضه کنند تا هم در مصرف کاغذ صرفه جویی شده و هم زباله ی کم تری تولید شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آلمان در زمینه واردات زباله به این کشور نیز فعال است و برای تولید برق از زباله مجبور به واردات آن شده است.

واردات زباله

در حالت کلی میزان زباله ای که این کشور تولید می کند بسیار کم تر از مابقی کشورهاست و یکی از دلایل آن همین تفکیک زباله ی صحیح و بازیافت آن هاست البته در این زمینه عده ای معتقدند کاهش جمعیت آلمان در این مساله بی تاثیر نبوده است.

محصولات مرتبط:

سفره یکبار مصرف کاغذی

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش کیسه زباله رولی دستمال میکروفایبر سطوح سفره یکبار مصرف «Disposable tablecloth» سفره های [...]

کیسه زباله سه رول متوسط

محصولات مشابه پد جاذب روغن کیسه دمنوش دستمال جادویی بزرگ دستمال میکروفایبر سطوح کیسه زباله رولی (سه رول) رنگ سبز «Garbage bags» [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

4 نظرات در مورد;تفکیک زباله در آلمان چگونه است؟

  1. به نظر من هم مثل دوست عزیزمون که فرمودند کشور آلمان در دفع زباله کار پیچیده ای انجام نمیدهند.ولی کارشون در حفط محیط زیست بسیار تاثیر گذار‌ه وسود آور هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *