چگونه تلویزیون را نظافت کنیم؟

دیدن صفحه ی تلویزیونی که احتمالا پر از رد انگشتان فرزند کوچکتان است قطعا یکی از مواردی است که می تواند شما را تا مرز انفجار ببرد! شرایط زمانی بدتر می شود که می توانید ردی از خوراکی های فرزندتان هم در صفحه ی تلویزیون پیدا کنید! جای دست های چرب و شکلاتی که به وضوح دیده می شود و این در حالی است که تا همین چند لحظه ی پیش تلویزیون از تمیزی برق می زده است!

قطعا برای شمایی که ممکن است نیاز داشته باشید صفحه ی تلویزیون خود را به طور منظم تمیز کنید سوال باشد که چگونه می توانید این کار را با کمترین آسیب انجام دهید؟ حتما می دانید در صورتی که صفحه تلویزیون شما به هر دلیل خراب شود چه هزینه ی بالایی را باید پرداخت کنید تا شاید مانند روز اول شود؟

روش هایی مانند پاشیدن مستقیم مواد شیمیایی یا استفاده از مواد شیمیایی قوی برای از بین بردن لکه های سرسخت تر می تواند به مرور آسیب جدی به صفحه نمایش تلویزیون شما وارد کند.

در این مطلب قصد داریم تا بهترین راه برای تمیز کردن صفحات تلویزیون و لوازم جانبی آن را با هم بررسی کنیم.

مهم نیست که چه نوع تلویزیونی دارید، روش توصیه شده ی ما برای تمامی تلویزیون ها یکسان است. تنها چیزی که برای تمیز کردن صفحه تلویزیون خود نیاز دارید یک دستمال میکروفایبر شیشه یا دستمال شیشه جادویی است.

چگونه تلویزیون های پلاسما، ال ای دی، ال سی دی و OLED را نظافت کنیم؟

تمیز کردن تلویزیون پلاسما

نمایشگرهای ظریف امروزی مانند LCD، پلاسما و … معمولا نمی توانند روش های قدیمی تمیز کردن تلویزیون یعنی استفاده از یک دستمال خیس را تحمل کنند و در طول زمان ممکن است صدمه ببینند.

فرقی نمی کند چه صاحب یک تلویزیون سامسونگ باشید یا سونی و ال جی و چه حتی اخیرا یک صفحه نمایش ۴K خریده باشید که می خواهید بدون آسیب رسیدن آن را تمیز کنید می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • ابتدا لکه های سرسخت تر را تمیز کنید برای این کار می توانید از دستمال مرطوب های مخصوص لوازم الکترونیکی استفاده کنید
  • با استفاده از یک دستمال میکروفایبر شیشه به صورت خشک سطح تلویزیون، دکمه ها و پشت تلویزیون را تمیز کنید
  • و تمام!

نکته مهم: صفحات پلاسما دارای پوشش ضد تابش نور هستند که ممکن است با استفاده از مواد شیمیایی آسیب ببینند بنابراین برای تمیز کردن آن ها تنها استفاده از دستمال خشک توصیه می شود.

نظافت صفحه تلویزیون را چگونه بدون به جا گذاشتن رگه و پرز انجام دهیم؟

نظافت صفحه تلویزیون

یکی از مشکلاتی که در تمیز کردن تلویزیون وجود دارد باقی ماندن پرزهای دستمال یا ایجاد رگه هایی از کثیفی است که در زمان خاموش بودن تلویزیون کاملا مشهود است.

اما نگران نباشید دستمال های میکروفایبر شیشه به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه پرزی از خود به جا نمی گذارد.

تلویزیون را خاموش کنید، یک بار به صورت افقی و بار دیگر به صورت عمودی آن را تمیز کنید و از تمیزی آن لذت ببرید.

نحوه تمیز کردن تلویزیون های قدیمی

تلویزیون قدیمی

تمیز کردن تلویزیون های قدیمی به اندازه ی تلویزیون های امروزی حساس نبوده و نیاز به اصول خاصی ندارد. یک دستمال میکروفایبر را کمی مرطوب کنید و بر صفحه تلویزیون بکشید.

شما حتی می توانید لکه های سرسخت تر را با استفاده از ناخن جدا کنید.

نکته: هرگز آب را به طور مستقیم به صفحه اسپری نکنید انجام این کار علاوه بر آسیب به خود تلویزیون به قسمت های اطراف نیز آسیب می زند.

نحوه تمیز کردن بلندگوهای تلویزیون

چنانچه صدای بلندگوهای شما مثل قبل نیست و حالت خفه پیدا کرده است یعنی وقت تمیز کردن آن فرا رسیده است.

اگر روکش های روی بلندگوها قابل جدا شدن هستند آن ها را جدا کنید و هر دو طرف آن را جارو برقی بکشید و در صورتی که جدا نمی شوند سمت بیرونی آن را با جارو تمیز کنید.

چگونه کنترل تلویزیون را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کنترل تلویزیون

  • ابتدا باتری کنترل را درآورده و درپوش آن را بردارید
  • با استفاده از یک دستمال آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده همه ی قسمت ها را به دقت تمیز کنید (کنترل تلویزیون قطعا یکی از آلوده ترین وسایلی است که ممکن است در خانه ی شما وجود داشته باشد بنابراین ضد عفونی کردن آن مساله ای است که باید به آن توجه کنید.)
  • در مرحله ی بعدی دکمه ها را کمی به سمت پایین نگه دارید و اگه گرد و غبار یا خرده های شیرینی و … داخل آن گیر کرده است آن ها را با استفاده از ناخن خارج کنید و با یک لایه ی نازک دستمال که کمی مرطوب شده است تمیز کنید
  • دکمه را به سمت بالا بگیرید و همین کار را تکرار کنید

برای خارج کردن خرده هایی که کنار دکمه ها گیر کرده است می توانید از خلال دندان استفاده کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن تلویزیون

  • تلویزیون خود را هرهفته تمیز کنید تا کثیفی ها بر روی آن مقاوم نشوند و مجبور نباشید برای تمیز کردن فشار زیادی را روی صفحه اعمال کنید
  • هرگز چیزی را مستقیماً روی صفحه تلویزیون اسپری نکنید حتی آب
  • از برس گردگیری نرم و مکش کم جاروبرقی خود استفاده کنید تا گرد و غبار را از دریچه ها، پورت و … پاک کنید.
  • به یاد داشته باشید که حتما گارانتی تلویزیون خود را مطالعه کنید تا بدانید چه آسیب هایی شامل گارانتی نمی شوند
  • از محصولات حاوی آمونیاک، الکل یا استون که می تواند به صفحه تلویزیون آسیب برساند دوری کنید

مطلب پیشنهادی: معرفی یک دستمال مخصوص لپتاپ

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *