عدم رعایت بهداشت مردم چین در توالت های عمومی!

شاید برایتان جالب باشید که بدانید در تقویم روزی داریم به نام روز جهانی توالت! این روز در واقع ۱۹ نوامبر می باشد و سازمان ملل متحد هر ساله در این روز آماری از افرادی که به توالت دسترسی ندارند را منتشر می کند.

همانطور که می دانید رعایت بهداشت در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی اهمیت فراوانی دارد ناگفته نماند که سرویس های بهداشتی دارای باکتری ها و ویروس های متعددی است که شما را در معرض انواع عفونت ها قرار می دهد. این موارد شامل عفونت های گلو، مشکلات روده، مشکلات ریوی و خطرات پوستی ناشی از توالت های فرنگی است.

این خطرات در هنگام استفاده از توالت های عمومی بسیار بیشتر بوده و خصوصا برای خانم ها می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.

یک گزارش از سرویس های بهداشتی عمومی در کشور چین

بر اساس تحقیقی که در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در هنگ کنگ چین انجام شد مشخص شد که درصدی از مردم، موارد بهداشتی به ظاهر ساده را نیز در هنگام استفاده از توالت های عمومی رعایت نمی کنند، درصدی از آن ها دست های خود را نشسته و حتی با کفش بر بالای توالت فرنگی می روند و باعث می شوند محلی که مستقیما با پوست افراد تماس دارد آلوده شود، جالب است بدانید که آمار این افراد چیزی در حدود ۱۶% بوده است!

آن ها علت این کار را جلوگیری از تماس پوستشان با سطح توالت عنوان کردند چون به تمیز بودن آن شک داشته اند، اما اینکه چه بلایی بر سر نفر بعدی که قصد استفاده از همان سرویس بهداشتی را دارد می آید و احتمال بیمار شدن آن فرد به دلیل بی مبالاتی دیگران بسیار ناراجت کننده است. این در حالی است که راه حل اصلی بالا رفتن از توالت نیست بلکه ضدعفونی و استفاده از پوشش روی توالت فرنگی قبل از استفاده است.

چیزی در حدود یک سوم افراد نیز اصلا دست هایشان را نمی شویند و ۴۳.۹% نیز درب توالت فرنگی را قبل از زدن فلاش تانک نمی بندند که این خود می تواند باعث پخش شدن عوامل بیماری زا شود.

شاید باور این ها برایتان سخت باشد اما باید به شما بگوییم که بله! این مساله حقیقت دارد و بسیاری از مردم حتی اصول ساده ی بهداشتی را نیز رعایت نمی کنند.

در این مطالعه که بر روی حدودا ۳۰۰ نفر انجام شد مشخص شد که برخی از افراد تا زمانی که دستشان به ادرار برخورد نکرده باشد آن را نمی شویند! و برعکس برخی از افراد که عموما از زنان خانه دار بودند به شستن بیش از اندازه ی دست ها به طرز وسواس گونه عادت داشتند.

عده ای از نبود امکانات و مواد شوینده در توالت های عمومی گله داشتند و حتی برخی از افراد دلیل نشستن دست های خود را آلوده بودن بیش از اندازه ی تجهیزات، شیر آب و … عنوان کرده و اعتقاد داشتند چون قوطی مواد شوینده و شیرهای آب توسط افراد زیادی لمس شده باید از دست زدن به آن اجتناب کنند.

رعایت بهداشت در سرویس بهداشتی عمومی

شاید فکر کنید که تنها چینی ها در این زمینه ممکن است در رعایت بهداشت سهل انگاری کنند اما این مساله می تواند در همه جای دنیا و حتی کشور خودمان نیز رخ دهد.

در مورد استفاده از توالت های عمومی اقدامات معمول شامل شستن و خشک کردن دست ها، و به طور خاص در مورد سرویس های فرنگی، ضدعفونی یا استفاده از پوشش مخصوص روی توالت فرنگی (کاورهای توالت فرنگی) و استفاده از سیفون با درب بسته است.

مطالعات نشان داده است که میکروارگانیسم های پوست، روده و واژن در سطوح سرویس های بهداشتی وجود داشته و احتمال انتقال بیماری ها به این وسیله زیاد می باشد.

طی بررسی ها، ضدعفونی سطح توالت فرنگی با دستمال مرطوب منجر به کاهش ۵۰ برابری باکتری ها می شود.

شاید برایتان عجیب باشد اما بر اساس آمارهایی که در تحقیقات هنگ کنگ ارائه شده است بسیاری از افراد در توالت های فرنگی و یا روشویی ها تف می کنند! این مساله می تواند خطر بیماری های تنفسی را افزایش دهد.

نتیجه گیری ها نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان به رعایت اصول بهداشتی از جمله شستن دست ها پایبند هستند.

خودتان به فکر خودتان باشید!

در حالی که آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ی رعایت بهداشت می تواند بسیار موثر باشد اما با این حال شما بیشتر از هر کس مسئول سلامتی خودتان هستید.

به یاد داشته باشید که چنانچه در هنگام سفر مجبور به استفاده از توالت های بهداشتی عمومی و خصوصا سرویس های فرنگی شدید ضدعفونی کردن سطح توالت و یا استفاده از روکش های توالت فرنگی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

پس از شستن دست ها از تماس مجدد آن ها با دیوارها، درها و دستگیره های دستشویی خودداری کرده و به هیچ عنوان از دستگاه های خشک کن برای خشک کردن دست هایتان استفاده نکنید چون این دستگاه ها خود می توانند با دمیدن هوای آلوده به دست هایتان خطر انتقال عفونت ها را چند برابر کنند.

توصیه می کنیم همیشه لوازم بهداشتی از جمله دستمال کاغذی تمیز، دستمال مرطوب، پد بهداشتی، ژل ضدعفونی و کاور های توالت فرنگی جیبی را در کیفتان به همراه داشته باشید.

محصولات مرتبط:

روکش توالت فرنگی قابل حل در آب جیبی ۳ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۲۰ عددی) روکش توالت فرنگی ضد [...]

روکش توالت فرنگی ضد آب جیبی ۳ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳۰ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۴۰ عددی) روکش توالت فرنگی قابل [...]

روکش توالت فرنگی ضد آب بسته ۴۰ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۲۰ عددی) روکش توالت فرنگی قابل [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *