لوازم ضروری سفر

برای رهایی از یک دوره سخت کاری و همچنین فراموشی مشکلات زندگی و لذت بردن از هوای خوب و تخلیه مفید انرژی، مسافرت حتی اگر یک روز هم باشد می تواند شما را پر انرژی تر از قبل کند.

اینکه چگونه از سفر خود لذت ببریم شاید سوال ساده ای به نظر برسد اما برای بسیاری از ما پیش آمده که به سفر رفته ایم و آنطور که دلمان میخواسته از آن لذت نبرده ایم، از مشاجرات خانوادگی تا خراب شدن ماشین و شستن انبوهی از لباس ها بعد از سفر همگی می توانند خاطره ی شیرین یک سفر را به تلخی بکشانند و شما را از قبل خسته تر کنند. 

یکی از موارد کلیدی که باعث می شود سفر بیشتر به شما بچسبد داشتن یک همسفر خوب است اما اینکه چگونه یک همسفر خوب باشیم و در مسافرت چگونه رفتار کنیم و چه مواردی را برای سلامتی مان مد نظر قرار دهیم را در ادامه خواهید خواند.


چیکار کنیم تو مسافرت بهمون خوش بگذره؟

بحث ها را زود فراموش کنید

احتمالا همه ی ما ممکن است در طول یک شبانه روز با اعضای خانواده خود دچار چالش هایی باشیم، اما همه مان نیز تجربه کرده ایم که اگر در هنگام سفر با آن ها به چالش بخوریم احتمالا تحملش برایمان سخت تر است. اما در مسافرت چگونه رفتار کنیم؟

یک نکته را در هنگام سفر به یاد داشته باشید و آن اینکه سعی کنید به هر نحوی از بحث و مشاجره در هنگام سفر پرهیز کنید، حتی اگر به طور مثال حرف کسی ذهن شما مشغول کرد به طور قطع این حق را دارید که بعدها آن را مطرح کنید اما در طول سفر سعی کنید آن را نادیده بگیرید و حل و فصل مسائل و مشکلات را به زمان دیگری موکول کنید.


به نوبه خودتان سعی کنید به دیگران خوش بگذرد

چیکار کنیم بهمون خوش بگذره؟ اگر تجربه سفر دسته جمعی را داشته باشید حتما دیده اید که احتمالا در بین تمامی اعضای خانواده یک نفر بیشتر از بقیه حواسش به دیگران است، بیشتر از بقیه سعی در خنداندن دیگران دارد و به اصطلاح خوش سفر تر است. هر کدام از ما می توانیم به نوبه ی خودمان تلاش کنیم تا بیشتر به بقیه خوش بگذرد. کمک کردن، خندیدن و خنداندن بهترین اخلاقی است که می توانید در سفر داشته باشید.


خوش اخلاق باشید

دقیقا باید چه کار کنید که به دیگران خوش بگذرد؟ ساده است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که خوش اخلاق باشید. حتی اگر در حالت عادی چندان خصوصیت خوش اخلاقی را ندارید سعی کنید در سفر آن را تمرین کنید.


انعطاف پذیر و تابع جمع باشید

همانطور که گفتیم خوش اخلاق بودن بهترین شیوه ای است که می توانید در سفر پیش بگیرید. یکی از مصادیق خوش اخلاق بودن در سفر این است که تابع جمع باشید و به عبارتی ساز مخالف نزنید!

اینکه برای ناهار جنگل بروید یا دریا؟ کدام رستوران بروید؟ چه غذایی بخورید؟ چه تفریحاتی داشته باشید و … موارد چندان مهمی نیستند که بخواهید سر آن ها بحث کرده و اوقات خودتان و دیگران را تلخ کنید.

سعی کنید در اینطور موارد تابع جمع باشید، به این شکل بقیه حتی احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت. یکی از خصوصیات اخلاقی افرادی که از نظر دیگران دوستداشتنی هستند این است که سعی ندارند نظر خود را به دیگران تحمیل کنند، اگر همه اعضای خانواده در سفر خصوصیت انعطاف پذیری را داشته باشند قطعا لحظات بهتری برای همه رقم می خورد.


حواستان به بچه ها باشد

سفر رفتن برای بچه ها یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانند داشته باشند، احتمالا یکی از علت هایش ابن است که عموما زندگی شهری و آپارتمان نشینی باعث شده بخش زیادی از انرژی آن ها تخلیه نشود و سف رفتن بهترین گزینه است برای اینکه بدون ترس از شکایت همسایه ها بدو بدو کنند و با بچه های فامیل بازی کنند.

بنابراین سعی کنید حداقل در سفر کمتر آن ها را امر و نهی کنید که ساکت باشند یا کمتر ورجه وورجه کنند! حتی اگر حوصله اش را دارید بازی کردن با آن ها پیشنهاد خوبی است تا خاطره ی زیباتری از سفر در ذهنشان رقم بخورد.

طبیعی است که بیشترین سفرهای کشور در ایام تابستان و بخصوص عید صورت می گیرد، اما در این سفرها باید نکاتی رعایت شود تا علاوه بر رسیدن به آرامش ذهنی، سلامت و بهداشت فردی و جسمی افراد هم تامین گردد.


کمک کنید

عادلانه نیست که در سفر‌های دسته جمعی فقط چند نفر کارها را انجام دهند و احتمالا بقیه بخورند و بخوابند و از طبیعت لذت ببرند! این مساله خصوصا در مورد صرف وعده های غذایی و جمع و جور کردن آشپزخانه بیشتر نمود دارد.


سفر مختص آقایان نیست!

برخی از آقایان تصور می کنند حالا که پشت فرمان نشسته اند و تا مقصد رانندگی کرده اند وظیفه ی دیگری در طول سفر ندارند! به عنوان یک آقا باید وظیفه ی خودتان بدانید که در درست کردن شام و ناهار و شستن ظروف و … به خانم ها کمک کنید تا آن ها هم بتوانند از سفر لذت بیشتری ببرند.


سخت نگیرید

اگر هزینه های سفر برایتان زیاد می شود و نمی توانید هر روز به رستوران بروید سخت نگیرید. مهم این است که در کنار هم هستید و چند روزی از هیاهوی زندگی دور می شوید. خودتان دست به کار شوید و دسته جمعی غذا درست کنید.

اگر به تمام مواردی که بالا گفتیم دقت کنید میبیند که انجام دادن آن ها کار چندان سختی نیست شاید کل موارد گفته شده را بتوانیم در یکی از موردها خلاصه کنیم و پاسخ به این سوال که چگونه از سفر خود لذت ببریم را در یک کلام بدهیم و آن : خوش اخلاقی است.

اینکه در مسافرت چگونه رفتار کنیم قطعا تاثیر به سزایی در تصور اطرافیانمان از ما خواهد داشت به عبارتی می رسیم به همان جمله ی معروف که می گوید آدم ها را باید در سفر شناخت.

مواردی که تا اینجا گفتیم بیشتر در رابطه با رفتارهایی بود که می بایست در طول سفر رعایت کنیم اما احتمالا مواردی مثل خراب شدن ماشین، تمام شدن مواد غذایی در بین راه و … نیز می تواند لذت سفر را از شما بگیرد پس بیایید یک نگاه اجمالی به آن ها داشته باشیم.


نکاتی مهم برای داشتن سفری لذت بخش و سلامت که همواره باید در طول سفر تا رسیدن به مقصد در نظر داشته باشید:

غذای در سفر

از آنجا که خاصیت مسافرت، تفریح و به طبع آن تحرک زیاد است لذا گرسنگی حس فراموش نشدنی انسان در سفر است. باید بدانید استفاده از غذاهای ناسالم و فاسد شده یکی از اصلی‌ ترین علل مسمومیت در زمان مسافرت است.

واقعیت این است که در برخی موارد غذاهای فاسد شده، بو یا مزه ی بدی ندارند اما ممکن است باعث ۲۴ ساعت مسمومیت و حتی در برخی از موارد مرگ مصرف ‌کننده شوند.

اگر ترجیح می ‌دهید غذا را از خانه با خود ببرید، نباید از غذاهای فاسد شدنی مثل گوشت خام، تخم ‌مرغ خام و فرآورده ‌های لبنی استفاده کنید، مگر اینکه یخدان به همراه داشته باشید.

علاوه بر این همیشه احتمال این را بدهید که ممکن است در ترافیک جاده ای معطل شوید بنابراین غذا و مواد خوراکی به اندازه ی کافی با خودتان بردارید.


رستوران های بین راهی

با رسیدن به رستوران ‌های بین راهی جهت صرف غذا و یا استراحت، رعایت مسائل بهداشتی را فراموش نکنید. به همراه داشتن دستمال یکبار مصرف و نرم به خصوص دستمال های بدون بافت (بدلیل قدرت بالا در جذب و خاصیت تمیزکنندگی) از ملزوماتی است که احتمالا به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

بوسیله محلول ضدعفونی کننده دستمال را کاملا خیس کنید و ابتدا روی میز، صندلی و اشیایی که به هر نحوی باید آن را لمس کنید، بکشید و سپس از آن ها استفاده کنید.


از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنید

حتی جزئی ترین ایرادات ماشین شما در هنگام سفر می تواند به یک بحران برای تمامی اعضای خانواده تبدیل شود سهل انگاری در این مساله می تواند یک عمر موجب پشیمانی شما باشد.


موارد بهداشتی را رعایت کنید

مریض شدن در سفر یکی از بدترین اتفاق هایی است که ممکن است رخ دهد. این مساله عموما به دلیل عدم رعایت بهداشت و خوردن غذاهای ناسالم به وجود می آید اما به طور کلی رعایت نکات بهداشتی خصوصا اگر فرزند کوچکی دارید که به همه جا دست می زند و آن را به دهان خود می برد بسیار مهم است. سعی کنید حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  • بعد از شستن دست و صورت در طول مسیر و یا در قطار، هواپیما و رستوران ها حتما از حوله شخصی خود و یا ترجیحا از حوله یکبار مصرف مسافرتی برای خشک کردن دست ها و صورت خود استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از سرویس بهداشتی مخصوصا سرویس فرنگی رستوران از روکش توالت فرنگی مخصوصا قابل حل در آب استفاده کنید تا از خطر مبتلا شدن به هرگونه ویروس، باکتری و یا عوامل بیماری زا در امان بمانید.
  • حتما در هنگام سفر کیسه زباله به همراه داشته باشید تا تمام آنچه را که به عنوان زباله در طول مسیر تولید می شود و یا دستمال، حوله و یا زیرانداز و ظروف یکبار مصرف را سریعا داخل کیسه زباله ریخته و در اولین محل تخلیه زباله آن را رها کنید.
  • حتما از ملحفه و روبالشی یکبار مصرف استفاده کنید تا از بروز مشکلات پوستی و بیماری ها جلوگیری شود.

با نگاهی کوتاه به محصولات پرسان می توانید هرآنچه که برای سفری شاد و سلامت نیاز دارید را با بهترین کیفیت و منطبق با آخرین استاندارد روز دنیا تهیه کنید تا علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش از سلامت خود و همراهان عزیزتان نیز مطمئن باشید.

محصولات مرتبط:

روکش توالت فرنگی قابل حل در آب جیبی ۳ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۲۰ عددی) روکش توالت فرنگی ضد [...]

روکش توالت فرنگی ضد آب جیبی ۳ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳۰ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۴۰ عددی) روکش توالت فرنگی قابل [...]

روکش توالت فرنگی ضد آب بسته ۴۰ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۲۰ عددی) روکش توالت فرنگی قابل [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *