تمیز کردن سقف

تمیز کردن سقف خانه یکی از معضلاتی است که معمولا شب های عید با آن با مواجه می شوید! سقف یکی از بخش‌های اصلی هر خانه است که شاید در طول روز همیشه در دید شما قرار دارد اما کمتر به نظافت و تمیز کاری آن توجه می‌شود. شاید با خودتان فکر کنید چرا باید سقف را تمیز کنید و اصلا مگر می‌شود به آسانی در ارتفاع زیاد سقف را تمیز کرد؟

در این مطلب راه هایی برای تمیز کردن سقف خانه و پاک کردن دوده از سقف را به شما خواهیم گفت.


تمیز کردن سقف خانه

برای تمیز کردن سقف خانه می‌توانید از برس‌های دسته ‌بلند مخصوص این کار و یا جارو برقی استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید حتماً قبل از شروع کار سر و صورت خود را با پارچه‌ای بپوشانید تا گرد و غبار شما را اذیت نکند.

از آنجایی که سقف خانه معمولاً دوده و گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کند، بهتر است قبل از تمیز کردن سقف خانه یک پارچه کهنه روی زمین زیر سقف پهن کنید تا دوده‌ها و گرد و غبار از سقف روی فرش یا سطح زمین پخش نشوند. بهتر است جنس پارچه به گونه‌ای باشد که قدرت جذب مواد را داشته باشد.


مرحله اول: جارو برقی بکشید

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای از بین بردن گرد و غبار از روی سطح سقف استفاده از جارو برقی است. ابتدا سری مخصوص جارو برقی که برس مانند است را انتخاب کنید، سپس با دقت فراوان تمام سطح سقف، به خصوص گوشه‌ها را جارو بزنید.

این روش خصوصا برای شهرهای شمالی که احتمال وجود تار عنکبوت در گوشه و کنار سقف ها وجود دارد بسیار کاربردی است.

تمیز کردن سقف با جاروبرقی


مرحله دوم: گردگیر دسته بلند

پس از جارو زدن نوبت به استفاده از یک گردگیر است. یک گردگیر با دسته بلند انتخاب کنید و تمام سطح سقف را با حرکت عقب و جلو تمیز کنید تا ذرات بسیار ریز گرد و غبار با این کار تمیز شود.

سعی کنید از گردگیرهایی که پرزهای زبر دارند استفاده نکنید چون ممکن است باعث ایجاد خط بر روی سقف شود حتما توجه کنید که گردگیر سری نرم و منعطف داشته باشد.

برای این کار می توانید از جاروهایی که سر آن ها به شکل پلاستیکی و مویی است استفاده کنید.

نظافت سقف


مرحله سوم: دستمال میکروفایبر، جادویی یا زمین شوی

بعد از اینکه از جاروبرقی و گردگیر برای برطرف کردن دوده‌ها و گرد و غبار استفاده کردید، در مرحله بعدی برای تمیز کردن سقف خانه، یک دستمال میکروفایبر یا جادویی خشک را روی دوده‌ها بکشید. این کار باعث می‌شود تا گرد و غبار و دوده موجود روی سقف خانه تمیز شود و از طرفی سقف آسیب نبیند. این کار به خصوص برای تمیز کردن سقف‌ خانه که از نوع کنافی، چوبی و از این دست هستند بسیار مفید است.

سعی کنید دستمال را محکم نکشید و به آرامی این کار را انجام دهید محکم کشیدن خود باعث تثبیت آلودگی ها می شود.

دستمال همه کاره میکروفایبر پرسان و یا دستمال جادویی پرسان نیز گزینه مناسبی برای این کار می باشند آن را روی گردگیر ببندید و سقف را میز کنید. برای راحتی بیشتر می توانید از زمین شوی کلاسیک پرسان استفاده کنید شما می توانید سری این زمین شوی را با دستمال یدک و پد یدک ببندید که خود نوعی دستمال جادویی است و به راحتی سقف را تمیز کنید.

نظافت سقف با تی


مرحله چهارم: استفاده از ماده شوینده

در برخی موارد به دلیل اینکه سقف بسیار کثیف است ممکن است جارو برقی و دستمال خشک جوابگو نباشد در چنین شرایطی برای پاک کردن دوده از سقف بهترین راهکار برای تمیز کردن سقف خانه پس از گردگیری کامل، استفاده از ماده شوینده به همراه دستمال جادویی است.

از آنجا که ماده شوینده خاصی مخصوص تمیز کردن سقف خانه وجود ندارد ما به شما آموزش ساخت یک ماده شوینده ساده و کاربردی را می‌دهیم.

برای تهیه این ماده شوینده شما به یک فنجان آب گرم، یک قاشق چای خوری مایع ظرف شویی و دو قاشق غذا خوری سرکه سفید نیاز دارید. برای تهیه این ماده شوینده کافیست تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را داخل یک بطری اسپری بریزید. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده حتما اسپری را خوب تکان دهید.

دستمال را کمی به محلول آغشته کنید، آب اضافه آن را بگیرید و روی لکه بکشید. با این روش لکه از روی سقف خانه پاک می‌شود. بعد از اینکه لکه روی سقف را با مواد شوینده پاک کردید، برای اینکه جای لکه روی سقف نماند و تمام سقف خانه یک دست شود، بهتر است از یک دستمال خشک استفاده کنید.

نظافت سقف با شوینده

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *