چگونه پنجره ها را تمیز کنیم؟

چگونه پنجره ها را تمیز کنیم؟ طبیعی است که به مرور زمان خصوصا در هوای آلوده ی شهرهای بزرگ لایه ای از گرد و غبار بر پنجره ها چه از داخل و چه از بیرون خواهد نشست اما بهترین روش برای تمیز کردن پنجره ها کدام است؟

حتما شما هم پنجره هایی را دیده اید که به قدری کثیف شده اند که حتی جلوی نور آفتاب را نیز گرفته اند اما چه چیز از یک شیشه ی کثیف و پر از گرد و غبار بدتر است؟! شیشه ای که رگه هایی از گرد و خاک بر اثر نظافت نادرست بر آن نقش بسته، جای دستمال بر روی آن مانده و ذرات غبار و خاک بر اثر کشیده شدن دستمال به ردیف در آمده اند!

برای اینکه چشم انداز پنجره ی خود را تمیز نگه دارید اشتباهاتی را که ممکن است در هنگام تمیز کردن پنجره ها را انجام دهید را در ادامه بخوانید.

روزهای آفتابی را به جای استراحت کردن پنجره تمیز می کنید!

زمانی که هوا آفتابی است پاک کننده ها به سرعت بر روی شیشه خشک شده و نتیجه ی آن ایجاد رگه هایی از کثیفی بر روی شیشه است.

اگر همچنان قصد تمیز کردن پنجره ها در هوای آفتابی را دارید مجبور خواهید بود مقدار زیادی مواد شوینده مصرف کنید که هم مقرون به صرفه نیست هم زمان بر است.

بهترین زمان برای تمیز کردن پنجره ها زمانی است که سایه باشد.

اسپری کردن تمیز کننده و شیشه شوی بر روی گرد و غبار

قبل از شروع به کار و استفاده از شیشه شور و مواد شوینده گرد و خاک را از سطح پنجره به وسیله ی یک دستمال یا برس پاک کنید و سپس از مواد شوینده استفاده کنید.

اگر نمی خواهید از شیشه پاک کن های صنعتی استفاده کنید می توانید خودتان در خانه دست به کار ساخت یک شیشه پاک کن خانگی شوید.

برای ساخت یک شیشه پاک کن خانگی می توانید از ترکیبات زیر استفاده کنید:

  • ۲ لیوان آب
  • ۱/۲ فنجان سرکه سفید یا سرکه سیب
  • ۱/۴ فنجان الکل با ۷۰٪ غلظت

مواد را با هم ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید و از آن برای پاک کردن شیشه پنجره ها استفاده کنید، به همین سادگی!

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب دارای املاح زیادی است می توانید به جای آب شهری از آب مقطر استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب شیشه پاک کن خانگی را نیز مطالعه کنید.

استفاده از پارچه نخی کهنه برای خشک کردن پنجره ها

در بهترین حالت برخی از افراد ترجیح می دهند برای تمیز کردن یا خشک کردن پنجره ها از روزنامه های باطله استفاده کنند اما پیشنهاد ما استفاده از دستمال های میکروفایبر است.

دستمال میکروفایبر شیشه با بافت خاص خود لکه‌ها، کثیفی‌های آینه و شیشه را بدون بر جا گذاشتن رد دستمال و آلودگی از بین خواهند برد. دستمال شیشه جادویی نیز پیشنهاد می شود که بر خلاف میکروفایبرها بعد از چند بار مصرف باید آن را دور بیندازید اما رولی بوده و بسیار مقرون به صرفه است.

دستمال های نخی و کهنه نیز به هیچ وجه مناسب این کار نیستند و تنها گرد و خاک را از جایی به جای دیگر جابجا می کنند.

ما در یک مطلب جداگانه در رابطه با بهترین دستمال برای شیشه یک مطلب جداگانه نوشته ایم که خواندن این مطلب را نیز به شما توصیه می کنیم.

نظافت پنجره ها

تمیز کردن تمام پنجره ها در یک روز

لازم نیست وسواس زیادی به خرج بدهید تمیز کردن پنجره ها یک یا نهایتا دو بار در سال کفایت می کند برای انجام این کار اتاق به اتاق شروع کنید، بهترین روش این است که یک سمت پنجره را به صورت افقی و یک سمت را به صورت عمودی دستمال بکشید تا اگر رد آن به جا ماند بتوانید تشخیص دهید که مربوط به کدام سمت است.

چگونه پنجره ها را تمیز کنیم؟

  • ابتدا با گرفتن گرد و خاک به وسیله ی یک پارچه یا برس شروع کنید
  • از یک دستمال و مخلوط آب گرم و کف استفاده کنید و با آن شیشه ها را تمیز کنید و اجازه دهید کامل خشک شود
  • شیشه پاک کن را بر روی شیشه ها اسپری کنید
  • با استفاده از یک دستمال کاغذی بدون پرز یا پارچه میکروفایبر، پنجره های خود را از بالا به پایین پاک کنید. اگر رگه هایی از کثیفی دیدید، یک بار دیگر آن را پاک کنید تا شیشه شفاف شود
  • در حالی که پنجره شما در حال خشک شدن است، بیرون آن و قاب پنجره را با یک برس نرم یا پارچه تمیز پاک کنید تا کثیفی و گرد و غبار از بین برود
  • قسمت بیرونی پنجره ها را نیز به همین روش تمیز کنید
  • به عقب بروید و از درخشش پنجره هایتان لذت ببرید

مطلب پیشنهادی: بهترین روش برای تمیز کردن شیشه دوجداره

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *