خانه تکانی سریع و راحت

خانه تکانی سریع و راحت و اصولی با ۶ نکته ای که باید بدانید. حتما شما هم در هگام جست و جو در اینترنت با عنوانینی مثل خانه تکانی در ۲ روز روبرو شده اید!!!! اما بیایید واقع بین باشیم این تیترها صرفا برای جذب مخاطب بوده و عملا امکان پذیر نیست.

هیچکس نمی تواند بدون داشتن چند نیروی اساسی در دو روز خانه تکانی کند! بنابراین اگر قصد دارید خودتان در کنار اعضای خانواده امور خانه تکانی را تا حد ممکن سریع و راحت انجام دهید خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

در انتها نیز یک برنامه ی پیشنهادی برای شما داریم که می توانید طبق آن پیش بروید. برنامه ی ما به هیچ وجه عجیب و ریب و خارج از توانایی شما نیست و در ۸ روز دسته بندی شده است به علاوه چون از بهمن ماه شروع می شود در صورتی که از برنامه عقب بیفتید به راحتی می توانید آن را جبران کنید.

با نزدیک تر شدن به پایان سال یک کلمه ی آشنا به ذهن همگی ما خطور می کند و آن “خانه تکانی” است! کاری که در بسیاری مواقع حتی فکر کردن به آن هم می تواند شما را خسته کند. از سختی کار که بگذریم بسیاری از اوقات با توجه به حجم کاری آخر سال زمان کمی برای این کار داریم و همین مساله نیز قطعا کار را برایمان سخت تر خواهد کرد.

اما راز یک خانه تکانی سریع و راحت چیست؟

خانه تکانی و تمیز بودن خانه حس خوب تازگی و نو شدن را با خود به همراه داشته و ما را برای ورود به سال جدید آماده تر می کند، گاهی اوقات تا آخرین دقایق سال در حال خانه تکانی هستیم به طوری که انگار بعد از تحویل سال دیگر نمی توانیم خانه را تمیز کنیم! اما همه ی این ها با حس خوب تحویل شدن سال و عید و دید و بازدیدها و استراحتی چند روزه به در خواهد شد.

اما در این مطلب قصد داریم چند نکته برای خانه تکانی آسان را با شما مطرح کنیم.

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم

رازهای خانه تکانی سریع و اصولی اما واقع بینانه

اگر موافقید که کارهای خانه تمامی ندارد پس …

انجام کارها را به روزهای آخر موکول نکنید! برخی از افراد گمان می کنند حتما بایستی خانه تکانی را در ماه اسفند انجام دهند تا در ایام عید خانه ی آن ها در تمیز ترین حالت ممکن باشد! بیایید با خودمان رو راست باشیم، حتی اگر به فرض محال کل پروسه ی خانه تکانی را نیز یک روز مانده به تحویل سال انجام دهید، در روزهای عید ممکن است باز هم نیاز به جارو کشیدن و تمیز کردن داشته باشید.

شاید شما هم شنیده باشید که کارهای خانه تمامی ندارد! شاید حتی خودتان هم به این جمله معتقد باشید بنابراین می توانید خانه تکانی را از اوایل بهمن یا حتی زمستان آغاز کنید. شما می توانید کارهایی مانند تمیز کردن هود و شستن و پرده و رو مبلی ها و مواردی از این دست را زودتر انجام دهید تا در بحبوحه ی شب عید کارهایتان روی هم تلنبار نشود، اوایل زمستان پیشنهاد خوبی است.

مدال قهرمانی را فراموش کنید!

شاید خنده دار باشد اما قرار نیست با به تنهایی انجام دادن تمامی کارهای خانه و بلند کردن اجسام سنگین برای خانه تکانی مدال قهرمانی را به سینه بزنید! اعضای خانواده و فرزندان از همام کودکی باید بیاموزند که در کارهای خانه خصوصا در موارد اینچنینی وظایف و مسئولیتی به عهده دارند. قرار نیست شما به عنوان یک خانم خانه دار تمامی کارها بدون کمک دیگران انجام دهید. حتی اگر تا به حال نیز چنین بوده است سعی کنید از امسال این رویه را تغییر دهید و کمی به خودتان هم فکر کنید.

علاوه بر این ها قطعا انجام دادن کارها به شیوه ی گروهی یک صرفه جویی معقول در زمان است، آن را دست کم نگیرید!

مشارکت کودکان در کارهای خانه علاوه بر اینکه به شما کمک می کند باعث می شود آن ها هم در بزرگسالی با نحوه ی انجام امور آشنایی بیشتری داشته و پذیرفتن مسئولیت را از سنین کم تجربه کنند.

سفید کردن وسایل برقی زرد شده

جوگیر نباشید!

به سمت آشپزخانه می روید و وسایل تمامی کابینت ها را به یک باره به بیرون می آورید! سپس به سمت اتاق خواب رفته و لباس ها را از کمد خارج می کنید تا آن ها را مرتب کنید! اما کمی صبر کنید! چه کسی شما را مجبور کرده که کل خانه را به یکباره مرتب کنید؟ بهتر است ابتدا لیستی از کارهای خود تهیه کنید و سپس مرحله به مرحله آن ها را انجام دهید.

کابینت ها را یکی پس از دیگری مرتب کنید و به سراغ بعدی بروید. بدین ترتیب حتی در صورتی که خسته شوید و از ادامه ی کار دست بکشید نیز با انبوه لباس های مرتب نشده و کوهی از قابلمه وسط پذیرایی روبرو نمی شوید!

مطلب چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم؟ می تواند به شدت به شما در انجام کارهای خانه و همچنین خانه تکانی کمک کند.

خوش بگذرانید!

هیچکس شما را برای اینکه نتوانسته اید کمدتان را تا لحظه ی تحویل سال مرتب کنید مجازات نخواهد کرد! اگر کارهایتان را همانطور که گفتیم به صورت گروهی انجام می دهید از این فرصت استفاده کنید و خوش بگذرانید! یک موسیقی شاد بگذارید و از ته دل شاد باشید، به یکدیگر استرس ندهید و شرایط را برای دعوا و مشاجره فراهم نکنید. از یکدیگر قدردانی کنید و مطمئن باشید که کارهایتان به خوبی پیش خواهد رفت. سخت نگیرید و ریلکس باشید به هر حال خانه ی شما کمی دیرتر یا زودتر مرتب خواهد شد.

وسایل را از قبل آماده کنید

برای یک خانه تکانی سریع وسایل مورد نیاز باید دم دست شما باشند تا در میان خانه تکانی مجبور نباشید برای خرید انواع و اقسام شوینده بیرون بروید.

تمیز کننده ها و شوینده های شیمیایی مناسب برای شستن پرده، تمیز کردن فرش، مبل و … را از قبل آماده کنید تا مجبور نشوید در حین خانه تکانی زمانی را برای خریدن آن ها هدر بدهید یا به روز دیگری موکول کنید.

وسایل نظافت منزل

فکری به حال دستمال ها بکنید!

این نکته شاید به نظر شما بسیار ساده بیاید اما قطعا در هنگام خانه تکانی با کمبود دستمال مواجه خواهید شد! بهتر است از قبل تعدادی دستمال نخی، انواع دستمال جادویی و دستمال میکروفایبر سطوح را آماده کنید تعدادی دستمال ابگیر قطعا مورد نیاز شما خواهد بود و ما به این منظور دستمال های میکروفایبر را پیشنهاد می کنیم.

برنامه پیشنهادی ما برای یک خانه تکانی راحت و اصولی به ترتیب زیر است:

همانطور که گفتیم نباید همه ی کارها را همزمان با هم انجام دهید بلکه بهتر است کارها را دسته بندی شده جلو ببرید تا ذهن آرام تری داشته باشید، در اینجا ما یک دسته بندی پیشنهادی برای شما داریم:

روز اول (ترجیحا اوایل بهمن): جمع کردن فرش ها برای شست و شو یا تحویل به قالیشویی+تمیز کردن دیوارها

روز دوم(ترجیحا بهمن ماه): شست و شوی پرده ها، رو مبلی و رومیزی ها+تمیز کردن دیوارها

روز سوم: شست و شوی ملحفه ها و روبالشتی + تمیز کردن کمد لباس خودتان و جداسازی لباس های بلااستفاده+مرتبسازی میز آرایش و لوازم آن

روز چهارم: تمیز کردن کمد بچه ها (در صورت امکان مسئولیتی هم به خودشان واگزار کنید)

روز پنجم: ابتدا درب کابینت ها را به خوبی تمیز کنید و سپس سراغ داخل آن بروید (این کار شاید دو روز زمان ببرد)

روز ششم: تمیز کردن یخچال، فریزر، گاز و هود

روز هفتم: تمیز کردن سرویس بهداشتی، حمام و بالکن+تمیز کردن درزهای بین سرامیک

روز هشتم: تمیز کردن لوازم دکوری، آباژور و …+ تمیز کردن لوستر

روز نهم: سایر کارهای باقی مانده (گردگیری و جاروکشیدن و …)

نکته: منظور ما از روز اول، روز دوم و … این نیست که الزاما همه ی کارها را مجبور هستید در همان روز انجام دهید، توانایی افراد با یکدیگر متفاوت است و حتی ممکن است شما بتوانید کارهای دو روز را در یک روز خلاصه کنید اما شخص دیگر زمان بیشتری برای انجام کارها داشته باشد.

به هر حال نگران نباشید همانطور که خواندید این برنامه ریزی از بهمن ماه شروع شده و شما می توانید کارها را در زمان بیشتری انجام دهید، هدف ما از این برنامه ریزی صرفا ارائه یک دسته بندی برای تمیزکاری و انجام امور برای یک خانه تکانی راحت است تا ذهن شما کمتر دچار آشفتگی شود.

شما چه راهکارهایی را برای خانه تکانی آسان تر و سریع تر پیشنهاد می کنید؟

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *