با مخترع کیسه زباله پلاستیکی آشنا شوید!

کیسه زباله های پلاستیکی سبز رنگ ساخته شده از پلی اتیلن توسط هری واسیلیک در سال ۱۹۵۰ اختراع شد.

هری واسیلیک و لری هانسون مخترعان کانادایی کیسه زباله

هری واسیلیک مخترع کانادایی اهل وینیپگ منیتوبا به همراه لری هانسون از انتاریو کیسه زباله های پلی اتیلن سبز یکبارمصرف را اختراع کردند.

این کیسه زباله ها در ابتدا نه برای مصارف خانگی بلکه برای مصارف تجاری در نظر گرفته شده بود و ابتدا به بیمارستان های عمومی وینیپگ فروخته شد.

در همان سال یک فرد کانادایی دیگر به نام فرانک پلمپ از تورنتو موفق به اختراع یک کیسه زباله پلاستیکی شد اما به اندازه ی واسیلیک و هانسون موفق نبود.

مطلب پیشنهادی: با رنگ های مختلف کیسه زباله آشنا شوید.

کیسه زباله های خوشحال!

لری هانسون در شرکت Union Carbide در انتاریو مشغول به کار بود و این شرکت اولین اختراع لری و همکارش را از آن ها خریداری کرد! یونیون کاربید اولین کیسه زباله های سبز را با نام کیسه زباله های خوشحال برای مصارف خانگی در اواخر ۱۹۶۰ تولید کرد.

مواد اولیه کیسه زباله چیست؟

کیسه های زباله از پلی اتیلن با چگالی کم ساخته می شوند. پلی اتیلن با چگالی کم نرم، دارای قابلیت کشسان، واتر پروف و ضد هوا می باشد.

پلی اتیلن در واقع به شکل گلوله های رزینی کوچک بوده و با فرآیندی به نام اکستروژن به کیسه های پلاستیکی تبلدیل می شوند.

در روش تولید کیسه زباله، دانه های سخت پلی اتیلن تا ۲۰۰ درجه ی سانتی گراد گرم می شوند، پلی اتیلن مذاب تحت فشار زیاد قرار گرفته و با عوامل مخلوط کننده ی رنگ که پلاستیک را نیز انعطاف پذیر می کنند ترکیب می شوند سپس پلی اتیلن پلاستیکی آماده شده در یک لوله ی کیسه ای بلند دمیده می شود سپس سرد شده و به طول مناسب بریده می شود.

کیسه های زباله ی زیست تخریب پذیر

کیسه زباله از زمان اختراع علاوه بر محاسن بسیاری که در زمینه بهداشت داشته اند اما در محل دفن زباله ها انباشته شده و متاسفانه همانطور که می دانید تجزیه ی بیشتر پلاستیک ها هزاران سال طول می کشد.

در سال ۱۹۷۱ دکتر جیمز گیلت شیمی دان دانشگاه تورنتو پلاستیکی را اختراع کرد که در زمانی معقول با قرار گرفتن در زیر نور خورشید تجزیه می شود. این اختراع بسیار مهم گام ارزشمندی در جهت حفظ محیط زیست به شما می رود به طوری که در کشور خودمان نیز بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید کیسه زباله های زیست تخریب پذیر کرده اند.

مطلب پیشنهادی: با مشکلات زباله های پلاستیکی در کشور چه کنیم؟

محصولات مرتبط:

سفره یکبار مصرف کاغذی

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش کیسه زباله رولی دستمال میکروفایبر سطوح سفره یکبار مصرف «Disposable tablecloth» سفره های [...]

کیسه زباله سه رول متوسط

محصولات مشابه پد جاذب روغن کیسه دمنوش دستمال جادویی بزرگ دستمال میکروفایبر سطوح کیسه زباله رولی (سه رول) رنگ سبز «Garbage bags» [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *