نگهداری از حیوانات خانگی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه دارید مطلب زیر به ۵ نکته ی مهم و اساسی که برای مراقبت از حیوانات می بایست در نظر بگیرید اشاره می کند.

حیوانات خانگی را عضوی از خانواده ی خود بدانید!

شما حیوانات خانگی را تنها برای زمانی که احتیاج به سرگرمی دارید خریداری نمی کنید! اگر می خواهید به خوبی از حیوان خانگی خود مراقبت کنید به آن ها اهمیت بدهید، آن ها را نوازش کنید و با آن ها بازی کنید، مطمئن باشید که حیوانات متوجه رفتار شما خواهند شد.

حیوانات نیز مانند انسان ها ممکن است دچار افسردگی شوند بنابراین شما در قبال حیوانی که نگهداری می کنید مسئول هستید.

مهربانی با حیوانات

نظافت را فراموش نکنید

حیوانات خانگی در صورتی که به لحاظ بهداشت مورد توجه قرار نگیرند می توانند ناقل بسیاری از بیماری ها بوده و محیط خانه ی شما را آلوده کنند، یکی از اصول مهم برای نگهداری حیوانات، مراجعه ی دوره ای به دامپزشک است.

توجه به نظافت حیوانات خصوصا بعد از پیاده روی یکی از وظایف شما به عنوان فردی است که حیوان خانگی دارید.

برای اینکه بتوانید به خوبی از پس این مسئولیت برآیید نیاز به تجهیزاتی خواهید داشت که به شما کمک کند، به طور مثال زیرانداز ضد آب حیوانات خانگی یکی از وسایلی است که در نگهداری از حیوان خانگی خود قطعا به آن احتیاج خواهید داشت.

تمیزی حیوانات

آموزش محل ادرار

یکی از چالش هایی که در نگهداری حیوانات قطعا با آن مواجه خواهید شد آموزش محل ادرار و مدفوع است، شاید این امر کمی دشوار به نظر برسد البته که واقعا هم می تواند دشوار باشد اما در رابطه با حیوانات مختلف متفاوت است.

به طور مثال گربه ها زودتر از سگ ها در این خصوص آموزش را می پذیرند، شما می توانید آن ها را در یک ظرف مخصوص با خاک مخصوص گربه قرار دهید و چند بار این کار را تکرار کنید تا حیوان متوجه شود.

آن ها را به خوردن غذای مخصوص عادت دهید

حیوانات معمولا زمانی که شما در حال صرف غذا هستید کنار شما می آیند و تمایل دارند از غذای شما بخورند، این مساله شاید در ابتدا برای شما لذت بخش باشد اما به مرور می تواند برایتان آزار دهنده شود.

تصور اینکه نتوانید در هیچ وعده ای به تنهایی و با خیال راحت غذا بخورید و مدام به فکر غذا دادن به حیوانتان باشید کمی دشوار است.

پنابراین آن ها را به خوردن غذای مخصوص و در مکان مشخص عادت دهید.

از همسایه ها اجازه بگیرید

نگهداری حیوانات در آپارتمان آداب مخصوص به خود را دارد، اینکه بدون توجه به آسایش و آرامش همسایه ها اقدام به نگهداری حیوانات خانگی کنید قطعا خودخواهی به نظر می رسد، بهتر است قبل از اقدام به خرید حیوانات شرایط محل زندگی خود را در نظر بگیرید و اگر حس می کنید ممکن است برای همسایه ها مشکلی به وجود بیاورد و یا نسبت به این مساله حساس هستند بهتر است از قبل با آن ها صحبت کنید.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *