لوازم ضروری مادر و نوزاد برای بیمارستان

اگر در انتظار به دنیا آمدن فرزند خود هستید خصوصا اگر برای اولین بار مادر شدن را تجربه می کنید ممکن است کمی ترس و اضطراب بابت تاریخ زایمان و رفتن به بیمارستان داشته باشید.

اولین مساله ای که باید در نظر بگیرید این است که تمامی احساسات شما طبیعی هستند و نباید خودتان را بابت آن ها سرزنش کنید تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که کارهایی را انجام دهید که باعث آرامش خاطرتان می شود.

یکی از مواردی که همیشه و در هر موقعیتی برای ما آرامش خاطر به همراه می آورد داشتن نظم و ترتیب و برنامه ریزی است. برنامه ریزی ذهن شما را منظم کرده و آشفتگی آن را کاهش می دهد

بنابراین توصیه می کنیم در ماه هشتم وسایلی را که به نظرتان می رسد در روز زایمان به آن ها احتیاج خواهید داشت را در یک ساک جمع آوری کنید تا خیالتان از بابت اینکه وسیله ای جا نخواهد ماند راحت باشد.


لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

شاید تصور کنید به وسیله ی خاصی به جز لباس زیر و … احتیاج نخواهید داشت اما به محض اینکه شروع به بستن ساک کنید متوجه می شوید که وسایل زیادی هستند که به همراه داشتن آن ها ضروری است. معمولا خود بیمارستان وسایلی که ممکن است به آن ها احتیاج داشته باشید را در اختیار شما قرار می دهد که بیشتر شامل لوازم بهداشتی است اما وسایل دیگری نیز هستند که باید از خانه همراه خود ببرید تا در روز زایمان و بعد از آن به درد سر نیفتید، اما یک نکته مهم را به یاد داشته باشید:

بی خودی شلوغش نکنید!

برخی ممکن است حتی به شما توصیه کنند با خودتان لباس راحتی و دمپایی ببرید، برخی از این فراتر رفته و به شما سفارش می کنند مسواک و خمیر دندان هم با خودتان ببرید! باید بگوییم بی خودی شلوغش نکنید! لزومی ندارد وسایلی را که بیمارستان در اختیار شما قرار می دهد را مجددا با خودتان به بیمارستان بکشید این کار فقط زحمت شما را چند برابر کرده و احتمالا از دیدن حجم وسایلی که با خودتان می برید بیشتر استرس خواهید گرفت.

قرار نیست به سفر بروید پس تا حد امکان وسایل اضافی را حذف کنید و وسایل ضروری را ببرید.

لوازم ضروری بیمارستان برای زایمان


وسایل مورد نیاز مادر برای بیمارستان

مدارک مهم

مهم ترین چیزی که باید همراه خود داشته باشید مدارکی است که برای بستری و … به آن احتیاج خواهید داشت. قبل از هر چیز تمامی مدارکی که مورد نیاز شما خواهد بود از جمله کارت شناسایی، آزمایشات و مدارک پزشکی و … را جمع آوری کنید.

مدارک برای زایمان

می توانید برای راحتی بیشتر خود در بیمارستان و همچنین در منزل از زیرانداز بیمار یکبار مصرف که مخصوص زایمان است استفاده کنید، البته زیرانداز یکبارمصرف را احتمالا بیمارستان در اختیارتان قرار می دهد اما برای استفاده در منزل حتما آن را از قبل تهیه کنید.


لوازم آرایش

قطعا دلتان نمی خواهد لذت داشتن چند عکس یادگاری زیبا با نوزادتان را در اولین روز به دنیا آمدنش در بیمارستان از دست بدهید! شاید انجام این کار همان لحظه برای شما سخت باشد اما مطمئن باشید بعدها از اینکه توانسته اید آن لحظات را ثبت کنید خوشحال خواهید بود بنابراین یک کیف لوازم آرایش همراه خود ببرید تا قبل از عکس انداختن بتوانید کمی آرایش کنید.

پس لوازم آرایش، شانه، تل، هدبند یا گلسر را فراموش نکنید.

آرایش در بیمارستان


وسایل تزیینی

اگر قصد دارید تا در روز تولد عکاسی کنید احتمالا به وسایلی برای تزئین احتیاج خواهید داشت، این وسایل می تواند شامل آویزهای تزئینی یا حتی چند اسباب بازی کوچک باشد که روی میز یا کنار تخت فرزندتان برای زیبا تر شدن قرار می دهید.

سخت نگیرید، نیازی نیست حتما با هزینه های آنچنانی و مانند بلاگرها کل بیمارستان را چراغانی کنید! شما می توانید یک جفت کفش، یک ماشین اسباب بازی کوچک، یک عروسک ، حروف اسم یا اعداد روز تولد او را همراهتان داشته باشید و با همین چند قلم عکس های فوق العاده ای بگیرید. بنابراین این لوازم را هم به لیست ساکتان اضافه کنید.

عکاسی در بیمارستان


لوازم شخصی

از آن جایی که تلفن همراه بخش جدا نشدنی زندگی امروزه ی همه ی ماست و احتمالا بعد از زایمان به آن احتیاج پیدا خواهید بنابراین حتما آن را به همراهتان بسپارید. شارژر موبایل یا پاور بانک عینک و لوازم شخصی دیگرتان را فراموش نکنید.

وسایل مورد نیاز بیمارستان


حوله

هماهنطور که می دانید رعایت بهداشت پس از زایمان از اهمیت بالایی برخوردار است چه طبیعی زایمان کرده باشید چه سزارین پس از زایمان خون ریزی زیادی خواهید داشت همراه داشتن یک بسته حوله یکبار مصرف به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برای خشک کردن به جای حوله های عادی با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.


روکش توالت فرنگی

بعد از زایمان به دلیل شرایط جسمانی و بخیه ها باید از توالت فرنگی استفاده کنید، توصیه می کنیم حتی اگر ظاهر سرویس بهداشتی بیمارستان تمیز به نظر می رسد باز هم از روکش توالت فرنگی استفاده کنید، به هر حال بیمارستان یک فضای عمومی است و هر چقدر هم تمیز باشد هر روز افراد مختلفی در حال استفاده از وسایل آن هستند.

برای اینکه این کاورها کمتر در کیف شما جا بگیرند توصیه می کنیم مدل جیبی آن را تهیه کنید، دو بسته کاور جیبی پرسان کفایت می کند.


خوراکی

احتمالا اطرافیان و نزدیکان شما زمانی که به دیدنتان می آیند به اندازه ی کافی خوراکی و مواد مقوی برایتان می آورند اما پیشنهاد می کنیم برخی از خوراکی ها را با خودتان ببرید تا شخصی که به عنوان همراه با شماست نیز نگرانی از این بابت نداشته باشد، این خوراکی ها و وسایل می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فلاسک چای
  • چای کیسه ای
  • قند
  • خرما
  • میوه
  • بیسکوییت و کیک
  • آدامس (برای اینکه طعم دهانتان بعد از بیهوشی بهتر شود.)

لباس زیر

در بیشتر مواقع خود بیمارستان لباس زیر یکبار مصرف در اختیار شما قرار خواهد داد اما ممکن است با آن احساس راحتی نکنید یا برایتان اندازه نباشد به همین دلیل چند عدد لباس زیر را در یک کیسه تمیز بگذارید و همراه خود ببرید.


جوراب

اگر سرمایی هستید خصوصا اگر در زمستان و فصل سرد قرار است زایمان کنید حتما یک جفت جوراب ضخیم همراه داشته باشید. علاوه بر آن یک شال ضخیم یا لباسی که بتوانید به عنوان رویه به تن کنید تا احساس سرما نکنید برای شما که سرمایی هستید از اوجب واجبات است.

سایر لوازم مورد نیاز برای بیمارستان

  • قرآن
  • عکس دیگر فرزندتان (به عنوان ایده ای برای عکاسی و اینکه زمانی که به دیدنتان می آید متوجه شود او را فراموش نکرده اید.)
  • کیسه فریزر
  • پد بهداشتی

وسایل مورد نیاز نوزاد در بیمارستان


وسایل مورد نیاز نوزاد در بیمارستان

لباس

حتما چند دست لباس برای نوزاد خود به همراه داشته باشید تا در صورتی که لباس های بیمارستان کثیف یا آلوده شد بتوانید از آن استفاده کنید. علاوه بر آن برای عکس گرفتن نیز احتمالا ممکن است بخواهید لباس نوزادتان را عوض کنید.


پوشک

داشتن پوشک به تعداد کافی خیال شما را از بابت تمام نشدن آن راحت می کند.


اکسسوری

اگر نوزاد دختر دارید هدبند مناسب نوزادی می تواند یک گزینه مناسب باشد که زیبایی او را دو برابر می کند، اگر نوزاد پسر دارید می توانید از پاپیون یا کلاه برای او استفاده کنید.


قنداق فرنگی

برای اینکه راحت تر بتوانید نوزادتان را بلند کنید خصوصا اگر قرار است اقوام در بیمارستان به دیدن شما بیایند قنداق فرنگی می تواند وسیله ی محفوظی برای جابجا کردن نوزاد باشد.


شیشه شیر

هر چند که نوزاد شما خصوصا در اوایل تولد به شیر شما احتیاج خواهد داشت اما ممکن است گاها مجبور شوید آن را بدوشید و داخل شیشه بریزید.

وسایلی که همراه و همسرتان باید با خود داشته باشند

  • دوربین عکاسی، شارژر، رم و اقلام مرتبط
  • فلاسک چای
  • عابر بانک ها
  • مدارک مهم برای روز بیمارستان

پیشنهاد می کنیم مطلب مراقبت های دوران بارداری را نیز مطالعه کنید.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *