رعایت بهداشت در آرایشگاه

شاید تا همین چند وقت پیش رعایت بهداشت در آرایشگاه ها اهمیت چندانی نداشت. ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا این موضوع اهمیتی دوچندان پیدا کرده است.

البته انتقال بیماری در آرایشگاه منحصر به ویروس کرونا نیست و انواع بیماری های پوستی نیز در این مکان قابلیت انتقال دارند. بنابراین رعایت موارد بهداشتی در سالن های زیبایی مختص به زمان حال نیست و همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

در آرایشگاه ها امکان انتقال بیماری های خونی نظیر ایدز و هپاتیت و بیماری های پوستی نظیر بیماری های قارچی از طریق وسایلی مانند قیچی، تیغ، شانه، حوله و … وجود دارد.

رعایت نکات زیر در بهداشت محیط آرایشگاه های زنانه و مردانه، احتمال انتقال بیماری ها علی الخصوص ویروس کرونا را به حداقل می رساند:

  1. آرایشگر باید پس از هر مشتری قیچی، شانه، موچین، تیغ و وسایلی از این قبیل را ضدعفونی کند. برای ضد عفونی کردن وسایل فلزی بهتر است از حرارت مستقیم استفاده شود.
  2. بهترین راه برای جلوگیری از انتقال ویروس و انواع بیماری ها استفاده از وسایل شخصی می باشد. در برخی از آرایشگاه ها تعدادی حوله وجود دارد که در اختیار مشتریان قرار می گیرد. معمولا برای نگهداری این حوله ها، آنها بدون هیچ پوششی روی یکدیگر چیده و در قفسه ای قرار می شوند. در این حالت ویروس ها به راحتی از یک حوله به حوله ی دیگر منتقل می شوند. در پروتکل های بهداشتی آرایشگاه زنانه این کار ممنوع اعلام شده و تخلف محسوب می شود. در این موارد بهتر است از حوله های شخصی استفاده شود و یا آرایشگاه حوله یکبار مصرف در اختیار مشتری قرار دهد.
  3. پیشبند ها از دیگر مواردی هستند که ویروس را به سرعت منتقل می کنند. قسمتی از پیشبند که پشت گردن قرار می گیرد باعث انتقال بیماری های پوست و مو می شود. برای حل این مشکل باید برای هر نفر از یک پیشبند استفاده شود. در غیر این صورت بهتر است از چسب های مخصوص پشت گردن استفاده کرد تا آن قسمت در تماس مستقیم با پوست افراد قرار نگیرد.
  4. استفاده از نخ اصلاح یکبار مصرف از جمله نکات ضروری در دستور العمل آرایشگاه ها می باشد. نخ های اصلاح نیز می توانند عامل انتقال بیماری و انواع ویروس ها باشند، بنابراین بهتر است از نخ یکبار مصرف استفاده شود.

شاید مطالعه ی مطلب پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در آرایشگاه ها نیز برای شما مفید باشد.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

2 نظرات در مورد;رعایت بهداشت در آرایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *