خانه تکانی عید

یکی از اصلی ترین دغدغه خانم ها در ماه های آخر سال، خانه تکانی عید نوروز است. این کار ممکن است بسیار سخت و دشوار به نظر برسد اما با بکارگیری برخی ترفند ها می توانید آن را به شکلی ساده تر و با صرف انرژی کمتر انجام دهید.

در ادامه به بررسی برخی نکات مهم در خانه تکانی عید می پردازیم:

برنامه ریزی

چند روز قبل از شروع خانه تکانی ، لیست کار های خود را آماده کنید. لیست شما می تواند شامل تمیز کردن اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، شستن پرده، روتختی و مواردی از این قبیل باشد. این کار می تواند به ذهن شما سر و سامان داده و باعث آرامش شما شود. به مرور وقتی یک کار را به اتمام می رسانید و کنار آن تیک می زنید، احساس شادی و رضایت خواهید داشت. حتی اگر اهل برنامه ریزی هم نیستید، این کار را برای حال خوب خودتان انجام دهید.

آماده کردن وسایل نظافت

قبل از شروع کار، وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید. وقتی وسایل کارتان را نزدیک خود قرار دهید نیازی نیست هر لحظه به دنبال چیزی بگردید. این ترفند در افزایش سرعت شما تاثیر بسزایی دارد.

همه کار ها را تنهایی انجام ندهید

خانه تکانی عید نوروز را خانوادگی انجام دهید نه تنهایی. برخی کار ها را به همسر و فرزندانتان بسپارید. تنهایی انجام دادن کار ها انرژی شما را به شدت تحلیل می برد. اگر فرزندانتان کوچک هستند کار های ساده را به آنها محول کنید. به طور مثال شما می توانید جمع و جور کردن لباس ها و یا چیدن وسایل در قفسه را به آنها بسپارید. شاید در ابتدا ترجیح دهید به جای سر و کله زدن با بچه ها، خودتان کار ها را انجام دهید. ولی باید بدانید محول کردن برخی وظایف به کودکانتان ، نه تنها باعث افزایش حس مسئولیت پذیری آنان می شود، بلکه در تقویت اعتماد به نفس آن ها نیز تاثیر فراوانی دارد.

گردگیری

گردگیری را بهتر است از سطوح بالاتر شروع کنید و به مرور به سطوح پایین برسید. دستمال میکروفایبر بهترین وسیله برای گردگیری می باشد زیرا تنها با مرطوب کردن آن و بدون استفاده از مواد شوینده، می توانید تمام سطوح خانه را برق بیندازید. این دستمال ها در جذب ذرات گرد و غبار و چربی بسیار قدرتمند عمل کرده و هیچگونه لک و یا رد آب نیز باقی نمی گذارند.

شاید مطالعه ی مطلب ۶ نکته کاربری برای نظافت منزل نیز برای شما مفید باشد.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال جیر

محصولات مشابه دستمال جیر خودرو دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال جادویی کوچک دستمال جیر پرسان «Synthetic suede cloth» از مهمترین قابلیت [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

2 نظرات در مورد;نکات مهم در خانه تکانی عید

    1. با سلام و احترام
      اکثر فروشگاه های زنجیره ای مثل افق کوروش، رفاه و … محصولات پرسان را موجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *