کاهش هزینه های زندگی

این روز ها مهمترین دغدغه اکثر مردم کاهش هزینه ها و مخارج کمرشکن زندگی می باشد. احتمالا هر بار که مخارج ماهیانه تان بیشتر از حد تصورتان است، با خود فکر می کنید که ماه بعد اینگونه نخواهد بود ولی در حقیقت ماه بعد نیز هزینه هایتان به همان منوال ادامه خواهد داشت.

نکته اینجاست که برای کاهش هزینه های زندگی چاره ای به جز تغییر سبک و عادت های خود ندارید. به طور مثال اگر هر ماه مبلغ زیادی برای خرید حجم اینترنت می پردازید، نمیتوانید این مبلغ را کاهش دهید مگر در صورتی که میزان استفاده خود را از اینترنت کمتر کنید. این روش علاوه بر اینکه بسیاری از عادت های نادرست شما را از بین می برد، در مدیریت بهتر هزینه هایتان نیز تاثیر شگرفی دارد.

راهکار های زیر می توانند به شما در کاهش هزینه های زندگی کمک کنند:

  1. هنگامی که قصد خرید دارید، یک لیست از موارد مورد نیاز خود تهیه کرده و فقط بر اساس همان لیست خرید کنید. با وسوسه خود در مقابل خرید اقلامی که کاربردی نبوده و نیازی به آنها ندارید مقابله کنید.
  2. در صورت خراب شدن لوازمتان به جای اینکه به فکر تعویض باشید، آنها را تعمیر کنید. با صرف هزینه ای جزئی برای تعمیرات ، می توانید مبلغی را که برای خرید آنها در نظر داشتید، پس انداز کنید.
  3. خانم ها معمولا برای آراستگی خود پول زیادی را در آرایشگاه خرج می کنند. اگرچه آرایشگاه رفتن می تواند تاثیر به سزایی در زیبایی و جذابیت بانوان داشته باشد، ولی می توان با رفع کردن نیاز های جزئی خود در منزل، هزینه های خود را کاهش داد.
  4. هزینه های ماشین یکی دیگر از مواردی است که همیشه بخش زیادی از مخارج ماهیانه تان را به خودش اختصاص می دهد. بنزین، تعمیرات و کارواش از جمله مورادی است که در این لیست قرار دارد. ساده ترین کاری که می توانید برای کاهش هزینه های این بخش بکنید، حذف کردن کارواش از برنامه تان است. به جای اینکه هر ماه ماشین خود را به کارواش ببرید، خودتان دست به کار شده و کار شستشوی ماشینتان را انجام دهید. برای شستشوی ماشین می توانید از دستمال خودرو استفاده کنید.
  5. اگرچه خوردن غذا و میان وعده در رستوران و کافه وسوسه انگیز است، ولی می توان تعداد دفعات آن را کاهش داده و بخشی از پول های خرج شده در این راه را پس انداز کرد. بنابراین بهتر است هنگام خارج شدن از منزل همیشه یک خوراکی همراه خود داشته باشید تا بتوانید در مقابل وسوسه صرف یک میان وعده در کافه ای شیک مقابله کنید.

شاید مطالعه ی مطلب نکاتی که هنگام شستن ماشین باید به آنها توجه کنید نیز برای شما مفید باشد.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال جیر

محصولات مشابه دستمال جیر خودرو دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال جادویی کوچک دستمال جیر پرسان «Synthetic suede cloth» از مهمترین قابلیت [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *