نگهدازی حوله

از آن جایی که حوله ها مستقیما با پوست ما سر و کار دارند بنابراین رعایت بهداشت در روش نگهداری و شست و شوی آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

بسیاری از افراد تصور می کنند به دلیل اینکه قبل از استفاده از حوله دست های خود را شسته اند و یا دوش گرفته اند بنابراین حوله ها وسایلی پاکیزه و بدون آلودگی هستند که تا مدت ها نیازی به شست و شو ندارند. اما این تصور اشتباه بوده و حوله ها می توانند محل مناسبی برای تجمع باکتری ها، قارچ ها و آلودگی ها باشند، به همین دلیل نحوه و محل نگهداری، نحوه ی شست و شو و نحوه ی خشک کردن آن ها مساله ای است که می بایست به آن توجه کنید.

ویژگی های یک حوله ی خوب

سعی کنید در هنگام انتخاب حوله از رنگ های سفید و روشن استفاده کنید هر چه قدر رنگ حوله ها تیره تر باشد آلودگی و کثیفی ها بر روی آن کمتر خود را نشان داده و ممکن است شستن آن ها را فراموش کنید.

حوله هایی را انتخاب کنید که جذب آب خوبی داشته و از لطافت مناسبی نیز برخوردار باشند برخی به اشتباه تصور می کنند که هر چقدر حوله ها ضخیم تر باشند کیفیت بهتری خواهند داشت در صورتی که اینگونه نیست.

محل نگهداری حوله ها

حوله ها را به هیچ عنوان در سرویس بهداشتی قرار ندهید، معمولا بسیاری به دلیل راحتی افراد پس از شستن دست ها حوله را در دستشویی آویزان می کنند که در واقع بدترین محل برای قرار دادن حوله است.

محیط دستشویی معمولا پر از آلودگی و میکروب بوده و بخاراتی که از مدفوع و ادرار متصاعد می شوند می توانند حوله و وسایل شما را آلوده کنند، این مساله در مورد مسواک نیز صادق است و بهتر است مسواک ها را محیط دستشویی قرار ندهید.

همچنین پس از استحمام حوله ها را برای خشک شدن در فضای باز و در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند. آویزان کردن آن ها در محیط حمام و یا محیط های تاریک می تواند زمینه ساز ایجاد قارچ و کپک شده و علاوه بر اینکه باعث آلودگی می شوند پس از مدتی باعث پوسیدگی آن ها می شوند.

شستن حوله ها

حوله ها را به طور منظم و با آب داغ  و مواد شوینده شسته تا آلودگی های آن به طور کامل از بین برود. پس از شستن همانطور که گفته شد آن ها را با استفاده از نور آفتاب یا خشک کن، شوفاژ و … خشک کنید.

نکات مهم

اگر هر یک از اعضای خانواده به مشکلات پوستی و نظایر آن دچار است حتما در شست و شوی آن دقت کنید.

حوله یک وسیله ی کاملا شخصی بوده و حتی اعضای یک خانواده نیز مجاز به استفاده ی مشترک از یک حوله نیستند.

در هنگام سفر حتما حوله ی شخصی خود را همراه ببرید.

چنانچه در هتل هایی اقامت دارید که از تمیزی و پاکیزگی وسایل شخصی نظیر حوله و … اطمینان ندارید می توانید از حوله یکبار مصرف استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب رعایت بهداشت در هتل ها را نیز مطالعه کنید.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *