عوارض مواد شوینده شیمیایی

مواد شیمایی امروزه یکی از اقلام ضروری و  جدا نشدنی زندگی ما شده اند و شاید حتی تصور زندگی بدون استفاده از این مواد نیز دشوار باشد. عوارض استفاده ی زیاد و نادرست از مواد شوینده به قدری جدی است که شاید بهتر باشد به این فکر باشیم که چطور می توانیم کمتر از این مواد استفاده کنیم؟ اما اولین سوالی که ممکن است به ذهن هر کس برسد این است که اگر قرار باشد از آن ها استفاده نکنیم چه موادی را می توانیم جایگزین کنیم؟

واقعیت این است که باید قبول کنیم در برخی موارد جایگزین کردن مواد شیمیایی با مواد طبیعی ممکن است کار سختی باشد اما در بسیاری از موارد نیز می توانیم از جایگزین های طبیعی و کم خطر تری استفاده کنیم. به طور مثال برای نظافت منزل می توانیم از سرکه، جوش شیرین و …  به جای پودر و مواد شوینده ی دیگر استفاده کنیم و یا در هنگام گردگیری می توانیم از دستمال جادویی اصل استفاده کنیم که نیازی به مواد شوینده ندارند.

تمامی این حساسیت ها و تاکید هر چه بیشتر بر لزوم استفاده ی کمتر از مواد شیمیایی به دلیل آن است که این مواد می توانند به مرور زمان خطرات زیادی برای سلامتی شما خصوصا در زمینه ی سلامت پوست و آسیب زدن به ریه های شما داشته باشند.

اما مضرات مواد شوینده شیمیایی چیست؟

در وهله ی اول لازم است بدانید که مواد شوینده ی شیمیایی در صورت تماس با پوست با از بین بردن لایه ی چربی روی پوست می توانند باعث آسیب به آن شده و زمینه ساز حساسیت ها و مشکلات پوستی شوند.

در بین تمامی شوینده ها وایتکس خاصیت تمیز کنندگی فوق العاده ای داشته و به همان نسبت نیز می تواند برای پوست شما خطرناک باشد بنابراین توصیه می شود در هنگام استفاده از وایتکس حتما از دستکش استفاده کنید.

عوارض مواد شوینده و وایتکس علاوه بر خطراتی که ممکن است برای پوست شما داشته باشد می تواند برای ریه ها نیز بسیار خطرآفرین باشد، توجه داشته باشید که از ترکیب این ماده با مواد شوینده ی دیگر خودداری کرده و در صورتی که می خواهید برای تمیز کردن سرویس های بهداشتی و … از آن ها استفاده کنید حتما در و پنجره ها را باز بگذارید و از ماسک استفاده کنید.

بسیاری از خانم های خانه دار به دلیل در دسترس بودن این ماده و اثر بخشی آن بدون در نظر گرفتن هشدارها از آن استفاده می کنند به طور مثال ترکیب این مواد شوینده با آب داغ می تواند باعث به وجود آمدن بخارات سمی شده و به دستگاه تنفس، چشم و ریه شما آسیب برسانند.

توجه داشته باشید که هر کدام از مواد شوینده ای که در بازار موجود می باشند مخصوص تمیز کردن سطوح خاصی هستند بنابراین قبل از استفاده از مواد شوینده ی جدید دستورالعمل استفاده از آن ها را حتما مطالعه کنید.

در هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از دستکش استفاده کنید خصوصا در هنگام شستن ظرف ها، کار با وایتکس و … حتی مواد شیمیایی که برای تمیز کردن گاز نیز وجود دارند بسیار قوی بوده و توصیه می شود اجازه ندهید این مواد با پوست دست شما برخورد کنند.

پیشنهاد می کنیم مطلب اهمیت مراقبت از پوست دست برای خانم های خانه دار را نیز مطالعه کنید.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *