تمیز کردن لپ تاپ

از آن جایی که رایانه ها و لپ تاپ های شخصی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند بنابراین در تمیز کردن لپ تاپ و نگهداری از آن می بایست نهایت دقت به عمل بیاید.

به دلیل استفاده ی زیاد و همچنین قابل حمل بودن لپ تاپ این دستگاه معمولا در معرض آلودگی زیادی قرار دارد.

آلودگی تنها شامل گرد و خاک و ذرات و غبار نیست بلکه تماس مداوم دست با این وسیله خصوصا قسمت کیبرد باعث می شود تا لپ تاپ نیز مانند موبابل پر از میکروب و آلودگی باشد.

همچنین نفوذ گرد و خاک به داخل پورت ها و سوراخ های هوا کش می تواند به مرور باعث خراب شدن این قسمت ها شود.

اما مساله ی حائز اهمیت نحوه ی تمیز کردن لپ تاپ است در این مطلب قصد داریم تا به روش تمیز کردن لپ تاپ به شکل اصولی و صحیح آن بپردازیم.

چگونه صفحه کلید لپ تاپ را تمیز کنیم؟

همانطور که گفته شد کیبورد لپ تاپ مانند موبایل یکی از آلوده ترین وسایلی است که ممکن است در طول روز با آن سر و کار داشته باشید. برای تمیز کردن آن ابتدا یک دستمال جادویی اصل یا دستمال جیر را کمی مرطوب کرده و سپس و به آرامی دور تا دور کیبرد و کلیدها بکشید، حتما دقت کنید که دستمال فقط اندکی مرطوب باشد زیرا خیس بودن بیش از اندازه ی دستمال باعث آسیب رساندن به دستگاه خواهد شد.

می توانید از دستمال مخصوص لپ تاپ نیز برای این کار استفاده کنید اما در هر صورت دستمال های جادویی برای تمیز کردن وسایل حساس از جمله ال سی دی و سطوح شیشه ای و … بسیار مناسب می باشند.

پس از آنکه دور تا دور و مابین کلیدها را تمیز کردید از یک دمنده ی هوا برای خارج کردن ذرات گرد و غبار کناره و داخل کلیدها استفاده کنید.

البته برخی از کلیدها قابلیت برداشته شدن دارند و در این شرایط کار شما آسان تر خواهد بود.

برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دقت و حوصله ی کافی به خرج دهید تا باعث خراب شدن آن نشوید.

چگونه صفحه نمایش لپ تاپ را تمیز کنیم؟

روش تمیز کردن ال سی دی لپ تاپ نیز تا حدی مانند قسمت کیبورد است، دستمال جادویی برای تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ هم به کمک شما می آید. کافیست مانند قسمت قبل دستمال را کمی نمدار کرده و به آرامی روی صفحه ی نمایش بکشید، دقت کنید که فشار بیش از اندازه به صفحه لپ تاپ وارد نکنید تا باعث به وجود آمدن پیکسل سوخته در دستگاه شما نشود.

برای اینکه به صفحه نمایش آسیبی نرسد می توانید پشت صفحه ی نمایش را بر روی زمین قرار دهید طوری که قسمت کفه ی لپ تاپ رو به بالا قرار بگیرد، در این حالت چون پشت صفحه ی نمایش آزاد نیست و بر زمین متکی است راحت تر می توانید آن را تمیز کنید.

چگونه پورت ها را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن قسمت پورت لپ تاپ می توانید از دمنده های هوا کمک بگیرید فقط باید دقت کنید که با فشار زیاد هوا گرد و خاک را به قسمت های عقب تر نفرستید.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *