حفظ سلامت مو

اگر از انواع و اقسام محصولات مراقبتی مو، انواع ویتامین ها، شامپوها، نرم کننده و … استفاده می کنید اما همچنان موهایی شکننده و آسیب پذیر دارید و یا دچار ریزش مو هستید مطالعه ی این مطلب به شما توصیه می شود.

البته روش هایی که برای حفظ سلامت مو در ادامه آمده است برای همه حتی افرادی که موهای آسیب پذیر ندارند نیز لازم است در واقع می توان گفت مساله ای که مطرح می شود مساله ی پیشگیری است تا سلامت موهای شما همواره حفظ شود.

شانه نزدن موهای خیس

زمانی که موهای شما خیس است بیش از هر زمان دیگری شکننده و آسیب پذیر است، شانه زدن موهای خیس در این حالت باعث ریزش بیشتر موهای شما می شوند. به طور کلی موی خیس بسیار ضعیف تر از موی خشک است و احتمال اینکه با شانه زدن به آن آسیب بزنید زیاد است.

شانه زدن موی خیس

خشک کردن صحیح موها با حوله

بهتر است پس از حمام یک حوله با قابلیت جذب آب را دور سر خود بپیچید و اجازه دهید تا به آرامی خشک شود برخی از افراد با استفاده از حوله و به وسیله ی ماساژ دادن زیاد سعی می کنند تا سریع تر موهای خود را خشک کنند، بهتر است از انجام این کار اجتناب کنید خصوصا اگر موهای آسیب دیده دارید. چنانچه میخواهید به وسیله ی ماساژ با حوله موهای خود را خشک کنید از یک حوله ی نرم استفاده کنید و این کار را به آرامی انجام دهید.

توجه داشته باشید که برای خشک کردن موها حوله را به آرامی دور سر خود بپیچید تا به موهای شما آسیب نرسد.

در هنگام سفر حتما از حوله یکبار مصرف استفاده کنید.

رعایت بهداشت روبالشتی

بسیاری از افراد از اهمیت شست و شوی مداوم روبالشی هایشان غافل هستند، در حالی که ممکن است روبالشی های شما به لحاظ ظاهر بسیار تمیز به نظر برسد اما شاید نتوانید تصور کنید تا چه اندازه می توانند آلوده باشند و این آلودگی بالش و روبالشی قطعا به ضرر سلامت موهای شما خواهد بود. بنابراین بهتر است شستن روبالشی ها را حتما در برنامه ی خود قرار دهید.

مساله ی مهم دیگر این است که روبالشی نیز یک وسیله ی شخصی است و نباید از بالشت دیگران و با روبالشی مشترک استفاده کرد.

رعایت این نکته خصوصا در سفر بسیار حائز اهمیت است و پیشنهاد می شود در چنین شرایطی از ملحفه و روبالشتی یکبار مصرف استفاده کنید.

در این رابطه می توانید مقاله ی بالش و خطراتی که نمی شناسید را مطالعه کنید.

استفاده از روبالشتی مناسب و لطیف

در تمام طول مدتی که در خواب هستید موهای شما مدام با روبالشتی در تماس هستند در صورتی که از روبالشتی نامناسب و زبری استفاده کرده باشید اصطکاک به وجود آمده باعث شکنندگی و آسیب به موهای شما خواهند شد بنابراین بهتر است از روبالشی های ساتن و یا ابریشم استفاده کنید.

استفاده نکردن زیاد از سشوار و یا اتوی مو

همه ما می دانیم که قرار دادن مو در معرض حرارت زیاد می تواند در طول زمان باعث آسیب های شدیدی به مو شود همچنین هنگامی که موهای شما خیس است استفاده کردن از اتوی مو یا سشوار می تواند این آسیب را چند برابر کند. بهترین کار این است که اجازه دهید موهای شما به صورت طبیعی خشک شود و یا چنانچه قصد استفاده از اتوی مو را دارید ابتدا اجازه دهید موهایتان خشک شده و سپس از آن استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که از سشوار به منظور خشک کردن مو استفاده نکنید و تنها زمانی که موهایتان خشک است و  فقط قصد حالت دادن به آن ها را دارید از آن استفاده کنید.

آسیب سشوار به موهای شما چنانچه به صورت مداوم از آن استفاده کنید بسیار زیاد بوده و سلامت موهای شما را به خطر می اندازد.

عوارض سشوار

 محکم نبستن موها

اگر از آن دسته از افرادی هستید که عادت دارید موهای خود را بسیار سفت ببندید یا ببافید ممکن است تا به حال متوجه کم پشت شدن قسمت جلوی موهای خود شده باشید. بستن محکم موی سر و کشیدن بیش از حد آن ها به ریشه ی مو آسیب زده و اولین نشانه ای که شما از آن خواهید دید خالی تر شدن قسمت جلوی موهاست.

اجتناب از خوابیدن با موهای خیس

به همان اندازه ای که شانه زدن موهای خیس می تواند برای سلامت موها مضر باشد به همان اندازه نیز خوابیدن با موهایی که هنوز خشک نشده برای شما عوارضی خواهد داشت که تنها با گذشت زمان مشخص شده و ممکن است در کوتاه مدت متوجه این عوارض نباشید اما در دراز مدت قطعا به مساله ای آزار دهنده برای شما تبدیل خواهد شد.

مواردی که گفته شد نکاتی ساده است که ممکن است در طول روز از انجام دادن آن ها غافل شویم و عدم رعایت آن ها آسیب های شدیدی را به موهای شما وارد کند.

جهت حفظ بیشتر سلامت موهای می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و … نیز استفاده کنید.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *