نحوه شستن لباس مشکی

معمولا البسه ی مشکی پس از چندین بار شست و شو کیفیت اولیه ی خود را از دست داده و به اصطلاح رنگ آن ها بور می شود.

نحوه شستن لباس مشکی با دیگر لباس ها تفاوت آنچنانی ندارد ولی به جهت جلوگیری از بور شدن لباس مشکی لازم است تا در هنگام شست و شو مواردی را رعایت کنید که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

لباس های مشکی را از سایر لباس ها جدا کنید

حتما می دانید که در هنگام شست و شوی لباس ها با ماشین لباسشویی بهتر است البسه ی تیره را از روشن جدا کنید این کار از آنجایی پر اهمیت است که باعث می شود لباس های تیره به لباس های روشن رنگ نداده و کیفیت آن ها حفظ شود.

اما در اینجا هدف از جدا کردن لباس های مشکی علاوه بر موضوعی که گفته شد این است که اگر لباس های مشکی را هم زمان با یکدیگر بشویید احتمال اینکه رنگ آن بور بشود کمتر است. علت آن هم این است که اگر هر کدام از لباس های مشکی رنگ پس دهند این رنگ مجدد به وارد تار و پود لباس های مشکی دیگر می شود و بنابراین احتمال بور شدن آن ها کمتر خواهد بود.

شست و شو لباس مشکی با دست

بهتر است سعی کنید برای شستن لباس های مشکی به جای استفاده از ماشین لباسشویی، لباس ها را با دست بشویید تا کمتر در معرض آب و مواد شوینده و چرخش های زیاد ماشین لباسشویی قرار بگیرد.

تمام قسمت های لباس را نشویید

یکی از محاسنی که شستشوی لباس تیره با دست دارد این است که می توانید تنها به شستن قسمت هایی از لباس که نیاز به شستن و تمیز شدن دارد بسنده کنید.

زمان شست و شو را کوتاه کنید

چنانچه قصد دارید شستن لباس ها را به وسیله ی ماشین لباسشویی انجام دهید بهتر از برنامه ی مناسب و با مدت زمان کوتاه استفاده کنید.

تقریبا همه ی ماشین های لباسشویی برنامه ای جهت سریع شویی لباس ها دارند که پس از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه خاتمه پیدا می کند.

هر چه لباس مشکی شما مدت زمان کمتری در ماشین لباسشویی باشد اصطکاک کم تری با دیگر لباسها داشته و رنگ آن در طول زمان بهتر حفظ می شود.

لباس ها را برای مدت طولانی در معرض آفتاب قرار ندهید

پس از شستن لباس مشکی اگر آن ها را برای خشک شدن در معرض آفتاب قرار می دهید توجه داشته باشید که به محض خشک شدن آن ها را جمع کرده و از نور آفتاب دور کنید.

هر لباسی با هر رنگ اگر به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد کیفیت رنگ خود را از داده و بور می شود. این مساله در مورد لباس های تیره و خصوصا رنگ مشکی بیشتر نمود پیدا می کند بنابراین توجه به مساله را فراموش نکنید.

شوینده ی مناسب انتخاب کنید

یکی از مهم ترین نکات شست و شوی لباس انتخاب شوینده مناسب و مقدار استفاده از آن است. انتخاب درست شوینده علاوه بر تمیزی باعث می شود کیفیت لباس شما بهتر حفظ شود بنابراین برای شستن لباس مشکی تا حد امکان از شوینده های مخصوص لباس های مشکی و تیره استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که مقدار شوینده را متناسب با حجم لباس های داخل ماشین انتخاب کنید.

لباس رنگ تیره را با آب گرم نشویید

چه از ماشین لباسشویی برای شستن لباس های تیره استفاده می کنید و چه با استفاده از دست فراموش نکنید که از آب گرم جهت شستن و آبکشی استفاده نکنید. استفاده از آب سرد رنگ لباس ها را بهتر حفظ می کند.

در این زمینه مطلب دمای مناسب برای شستشوی لباس چند درجه است را نیز مطالعه کنید.

لباس ها را پشت و رو کنید

یکی از دلایلی که باعث جلوگیری از بور شدن لباس مشکی می شود پشت و رو کردن آن قبل از شست و شو با ماشین است. توجه به همین نکته ی ساده می تواند بسیار مفید باشد زیرا هر چه لباس کمتر درمعرض سایش و اصطکاک با دیگر لباس ها باشد رنگ آن بهتر حفظ می شود.

در مورد لباس های کتان این مساله بسیار مهم است.

اتو کشی درست

برای اتو کشی لباس های مشکی لباس را پشت و رو کرده و سپس اتوکشی کنید تا از برق افتادن پارچه جلوگیری شود.

شستن لباس با آب نمک یک ترفند فوق العاده!

برای اینکه رنگ لباس شما پس از شست و شو بهتر حفظ شود قبل از شستن آن را به مدت ۵ دقیقه درون ظرفی از آب نمک بگذارید و سپس آن را بشویید.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *