ظرف مناب ماکروفر

در این روزها مشغله ی اعضای خانواده و حتی خانم ها ممکن است به قدری زیاد باشد که استفاده از تکنولوژی هایی که امر و پخت و پز را برای آن ها آسان می کند بسیار مهم به نظر می رسد.

یکی از این وسیله ها دستگاه مایکروفر است که خصوصا امروزه  با شیوع ویروس کرونا و ضدعفونی کردن غذاهای رستورانی با ماکروفر استفاده از آن بیشتر از قبل شده است.

اما نکته ی مهمی که باید در هنگام گرم کردن غذا به آن توجه کرد این است که از چه ظروفی برای ماکروفر استفاده کنیم؟ لازم است به این نکته دقت داشته باشید که هر ظرفی مناسب استفاده داخل مایکروفر نیست.

اما ظروف قابل استفاده در ماکروفر کدام ها هستند؟ در این جا قصد داریم تا در مورد انواع ظروف و نحوه ی تشخیص ظروف قابل استفاده در ماکروفر صحبت کنیم

ظروف فلزی

در وهله ی اول باید بدانید که از ظروف فلزی نباید به هیچ عنوان در داخل مایکروفر استفاده کنید استفاده از ظرف فلزی در مایکروفر به دلیل اینکه امواج دستگاه را از سطح خود بازتاب می دهند علاوه بر اینکه باعث می شوند حرارت و گرما به غذای داخل ظرف نرسد ممکن است باعث ایجاد جرقه و آتش سوزی نیز بشوند.

ظروف پلاستیکی

گزینه ی بعدی استفاده از ظرف پلاستیکی در مایکروفر است. این ظروف شاید در نگاه اول گزینه ی مناسبی برای استفاده به نظر برسند و غذای شما به خوبی داخل این ظروف گرم شوند اما ساختار شیمیایی به کار رفته داخل آن ها با گرم شدن ممکن است دچار تغییراتی شده و بنابراین از سلامت غذای شما کاسته شده و سمی شود.

بنابراین گرم کردن دائمی غذا در این ظروف ریسک ابتلا به سرطان را در دراز مدت افزایش خواهد داد.

با توجه به آنچه گفته شد گرم کردن غذا با ظروف یکبار مصرف نیز توصیه نمی شود.

در حالت کلی استفاده از ظروف پلاستیکی در حالت عادی نیز حتی اگر گرم نشوند توصیه نمی شود زیرا در هر صورت سبب وارد شدن ترکیبات شیمیایی به غذا می شود.

بنابراین اگر در محل کار خود هر روزه فرآیند گرم کردن غذا را با مایکروفر انجام می دهید بهتر است به جای ظروف پلاستیکی از ظروف دیگری استفاده کنید.

مطالعه ی مقاله آیا استفاده از دستگاه مایکروفر برای سلامتی خطر دارد نیز می تواند برای شما مفید باشد.

ظروف شیشه ای و پیرکس

گزینه ی بعدی که بهترین گزینه نیز هست استفاده از ظروف شیشه ای و پیرکس است که مناسب ترین ظرف برای استفاده داخل مایکروویو است.

توجه داشته باشید که هیچ گاه قوطی های کنسرو و یا شیشه ای در بسته را داخل ماکروفر قرار ندهید.

ظروف سفالی و چینی قدیمی

اگر از مواد به کار رفته داخل ظروف سفالی خود اطمینان ندارید برای گرم کردن غذا از آن ها استفاده نکنید. همچنین بهتر است از ظروف چینی قدیمی خود نیز استفاده نکنید. استفاده از ظرف چینی در مایکروفر به دلیل ترکیبات موجود در آن ها ممکن است حاوی فلزات سنگین باشد که در اثر گرم شدن برای سلامتی شما مضر خواهند بود.

ظروف چینی لب طلایی

استفاده از این ظروف نیز توصیه نمی شود زیر ممکن است در صورت گرم شدن دارای ترکیبات شیمیایی مضر باشند.

یک نکته ی کلی برای تشخیص ظروف قابل استفاده در ماکروفر

ظرف مورد نظر را با یک فنجان آب داخل دستگاه قرار دهید و ماکروفر را به مدت ۱ دقیقه با دمای بالا روشن کنید.

پس از آن اگر ظرف گرم شده باشد بهتر است داخل ماکروفر از آن استفاده نکنید.

به طور مثال در مورد ظروف شیشه ای و پیرکس می تواند از این روش استفاده کنید و از مناسب بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

آیا شکل ظرف برای گرم کردن غذا داخل ماکروفر مهم است؟

شکل ظرفی که برای استفاده داخل مایکروفر انتخاب می کنید ارتباطی با سلامت غذای گرم شده نخواهد داشت اما برای اینکه غذای شما به شکل یکنواختی گرم شود بهتر است از ظروف گرد یا بیضی استفاده کنید، در واقع ظروف و گرد و بیضی بهتر از ظروف مربعی و مستطیلی هستند چون در این ظروف مواد غذایی که در گوشه ها قرار دارند ممکن است بیش از اندازه گرم شوند.

چه نکاتی بر سلامت غذای گرم شده با ماکروفر تاثیر می گذارند؟

برای اینکه از سلامت غذای گرم شده در ماکروفر مطمئن باشید همانطور که گفته شد در درجه ی اول می بایست از ظرف مناسب استفاده کنید. اما نکته ای که در اینجا می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم تمیزی ماکروفر است.

اشتباهی که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند این است که پس از هر بار استفاده داخل دستگاه را تمیز نمی کنند. وجود جرم می تواند باعث به وجود آمدن آلودگی و میکروب در دستگاه شود، برای سهولت در انجام این کار می توانید پس از هر بار استفاده فضای داخلی دستگاه را به وسیله ی دستمال میکروفایبر تمیز کنید.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *