دمای مناسب لباسشویی

انتخاب دمای مناسب برای شستن لباس از جمله نکات خانه داری مهمی است که در صورت رعایت نشدن ممکن است باعث خراب شدن لباس های شما بشود.

برای اینکه بدانید دمای مناسب برای شستشوی لباس شما کدام است حتما به برچسب روی لباس دقت کنید. این برچسب می تواند به صورت مقوایی و یا به صورت یک پارچه ی کوچک متصل به پیراهن شما وجود داشته باشد و به شما بگوید که بهترین دما برای شستن این لباس کدام است.

بر روی این برچسب ها معمولا نمادهایی به کار رفته که خریدار را از نحوه ی شست و شو مطلع می کند.

این نماد می تواند به شکل یک فنجان باشد که دمای آب داخل آن نوشته شده یا با علائم دیگری میزان دمای آب را به شما اطلاع می دهد.

بسیاری از برچسب های مراقبت از لباس، شست و شوی منظم با آب ولرم را به شما پیشنهاد می دهند.

برچسب شست و شوی لباس

نکاتی در رابطه با شست و شو با آب سرد:

شاید تصور کنید مطمئن ترین راه برای شستن لباس ها جدا کردن لباس های روشن از تیره و شستن مجزای هر کدام با آب سرد است.

اما زمانی که شما مدام لباس هایتان را با آب سرد می شویید تا از رنگ دادن لباس ها به یکدیگر جلوگیری کنید ممکن است این کار هزینه هایی را برای شما در پی داشته باشد! از جمله اینکه شما را به زودی مجبور خواهد کرد که یک دست لباس نوی دیگر تهیه کنید!

دلیل این مساله آن است که آب سرد به خوبی آب گرم لکه ها و آلودگی ها را از لباس شما پاک نمی کند و می تواند به مرور زمان آن ها را با ظاهری فرسوده و چرک مرده به شما تحویل دهد! بنابراین بعد از مدتی شما مجددا مجبور خواهید شد تا در فروشگاه ها به دنبال پیراهن یا تی شرت مورد علاقه ی خود بگردید!

معمولا لباس هایی با الیاف ظریف تر و نازک تر بهتر است با آب سرد شسته شوند تا گرمای آب باعث از دست رفتن فرم لباس نشود.

آب سرد رنگ لباس ها را بهتر حفظ میکند و از کم رنگ شدن آن ها جلوگیری می کند اما همانطور که گفتیم اگر لباس های شما لک شده باشند با آب سرد به خوبی پاک نخواهند شد و بعد از مدتی لباس شما کهنه به نظر خواهد رسید.

راه حل این مشکل آن است که قبل از شست و شوی لباس ها با آب سرد آن ها را چک کنید تا اگر لکه ای بر روی لباس وجود داشت ابتدا آن را از بین ببرید سپس برای شستن با آب سرد اقدام کنید.

نکاتی که بعد استفاده از ماشین لباسشویی باید رعایت کنید را از اینجا مطالعه کنید.

شست و شو با آب گرم:

شست و شو با آب گرم ایجاد چین و چروک در لباس ها را به حداقل می رساند علاوه بر این مواد شوینده اغلب با آب گرم بهتر ترکیب می شوند و برای از بین بردن لکه های سرسخت مناسب تر هستند.

از آب گرم برای تمیز کردن لباس هایی که بسیار آلوده هستند مثل لباس باغبانی یا لباس بچه ها و ضد عفونی مرتب دستمال های آشپزخانه، حوله ی دستشویی، حوله حمام ، ملحفه و روبالشتی استفاده کنید. خصوصا اگر ملحفه و روبالشی و یا لباسی که قصد شستن آن را دارید متعلق به فرد بیمار باشد.

شستن لباس های متعلق به فرد بیمار با آب داغ کمک می کند تا آلودگی و ویروس سریع تر از بین برود البته همیشه سعی کنید برای بیماران از ملحفه و روبالشتی یکبار مصرف استفاده کنید تا هم بهداشت را به بهترین نحو رعایت کرده باشید و هم دغدغه شستن و ضدعفونی کردن نداشته باشید.

زمانی که لباس ها را با آب داغ می شویید از شستن همزمان لباس های تیره و روشن با یکدیگر خودداری کنید تا به یکدیگر رنگ ندهند.

بهترین دما برای شست و شو:

اگر برچسب پشت لباس که حاوی اطلاعات مربوط به نحوه ی شست و شوی لباس است ناخواناست یا به هر دلیلی از نحوه ی شست و شوی لباس اطلاع دقیق ندارید بهترین دمای آب برای شستن لباس استفاده از آب ۳۰ درجه است.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *