تمیز کردن و برق انداختن ظروف مسی

تمیزکردن و برق انداختن ظروف مسی شاید کمی دشوار به نظر برسد اما آنقدرها هم سخت نیست که نتوانید آن را انجام دهید. برای تمیز کردن این ظروف به مواد ساده ای احتیاج دارید که در منزل موجود می باشند.

ظروف مسی از زمان های قدیم یکی از ظروف مورد علاقه ی ما ایرانی ها بوده که البته در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند.

علی رغم اینکه امروزه انواع و اقسام ظروف و سرویس های قابلمه در جنس های متفاوت در بازار موجود می باشند اما شاید بتوان گفت برخی از ظروفی که در گذشته استفاده می شدند از جمله ظروف مسی علاوه بر اینکه خواص و مواد مغذی غذا را بهتر حفظ می کردند در حین پخت نیز خواصی را به غذا منتقل می کردند.

البته در چند سال گذشته استفاده از این ظروف به خصوص برای مصارف تزیینی و جنبه ی زیبایی مجددا مورد استقبال واقع شده و جزو ظرف های گران قیمت محسوب می شوند.

اما یک ظرف مسی که سیاه شده قطعا جنبه ی زیبایی نخواهد داشت، یکی از دلایلی که این ظروف امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند این است که پس از مدتی ظروف مسی تغییر رنگ داده و شاید تمیز کردن آن ها سخت به نظر برسد. حتی اگر از آن ها استفاده نکنید نیز این تغییر رنگ به وضوح دیده می شود.

در این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه ی تمیزکردن ظروف مسی را چند ترفند ساده به شما آموزش دهیم.

برق انداختن ظروف مسی با رب

شاید تعجب کنید اما سس گوجه فرنگی یا رب تاثیر شگفت انگیزی در تمیزی و برق انداختن ظروف مسی دارند. اگر ظرف های شما سیاه شده کافی است مقداری سس گوجه فرنگی را روی سطح ظرف بریزید و با اسکاچ بر روی آن بکشید تا تمیز شود.

برای اثر بخشی بیشتر می توانید از نمک و به جای سس گوجه می توانید از رب نیز استفاده کنید.

برق انداختن ظروف مسی


تمیز کردن ظروف مسی با سرکه و نمک

روش اول: روی سطح ظرف مسی را مقداری نمک بپاشید اسکاچتان را به سرکه آغشته کنید و به وسیله ی این ماده سطح ظرف را به خوبی تمیز کنید.

روش دوم: می توانید آرد، نمک و کمی سرکه را با یکدیگر به میزانی مخلوط کنید که به شکل خمیر درامده و سپس از آن استفاده کنید. اندازه ی مواد لازم نیست دقیق باشد اما سرکه را کم کم اضافه کنید تا حالت خمیری به دست بیاید.

در این روش به دلیل اینکه استفاده از سرکه ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشد بهتر است مجددا آن را با مایع ظرفشویی بشویید.

پس از این کار توصیه می شود آن را با یک دستمال میکروفایبر خشک کنید تا لکه آب بر روی آن باقی نماند و مجددا باعث ایجاد لکه نشود.

روش سوم: برای تمیز کردن ظروف مسی کوچک تر مثل لیوان یا قاشق می توانید آن ها را درون قابلمه ای که از آب و سرکه پر کرده اید بریزید و ظرف ها را داخل قابلمه بجوشانید. هر زمان که احساس کردید لک ها و سیاهی ها از روی ظروف بر طرف شده آن ها را از قابلمه خارج کنید.

تمیز کردن مس


برق انداختن ظرف مسی با لیمو و نمک

برای تمیز کردن مس با لیمو یک لیمو را از وسط نصف کنید و آن را داخل ظرفی از نمک بزنید تا سطح لیمو به خوبی اغشته به نمک شود سپس آن را روی سطح ظرف بکشید تا تمیز شود.

از آنجایی که سرکه و آبلیمو برای تمیز کردن ظروف مسی نتیجه ی نسبتا مشابهی دارند. برای تمیز کردن با آبلیمو می توانید به همان روشی که برای سرکه گفته شد نیز عمل کنید.

تمیز کردن مس یا لیمو


تمیزکردن مس با جوش شیرین و سرکه

ترکیب جوش شیرین و سرکه را به شکل خمیر دراورده و سطح ظرف را به این ترکیب آغشته کنید.

به مدت حداقل نیم ساعت صبر کنید و سپس مخلوط را از روی ظرف پاک کنید تا با اسکاچ یا دستمال روی آن بکشید تا لکه ها از بین بروند.

در تمامی روش های گفته شده برای نتیجه ی بهتر پس از آنکه ماده ی مورد نظر را بر روی ظرف آغشته کردید بهتر است کمی صبر کنید و سپس اقدام به شستن آن ها کنید.

برای اطلاع از کاربردهای دیگر جوش شیرین مقاله ی کاربرد جوش شیرین در تمیزکاری را مطالعه کنید.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *