غذای سالم

داشتن تغذیه ی سالم ارتباط مستقیمی با داشتن جسم و بدنی سالم داشته و اهمیت آن زمانی بیشتر خواهد شد که بدانیم داشتن تغذیه و مصرف غذای سالم نه تنها تضمین کننده ی جسم سالم است بلکه باعث سلامت روح نیز می شود.

خصوصا در طب سنتی ارتباط مستقیمی بین آنچه انسان از آن تغذیه می کند و روح و روان فرد وجود دارد.

اما راز داشتن یک تغذیه ی سالم در چیست و چه مواردی را باید رعایت کرد؟

مصرف سبزیجات و فیبر را فراموش نکنید!

شاید تمایل داشته باشید در کنار غذای خود از ماست، ترشی و … استفاده کنید اما فراموش نکنید که مصرف بیش از اندازه ی هر ماده ی غذایی می تواند برای شما مضر باشد. سعی کنید در برنامه ی غذایی خود از سبزیجات خصوصا سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید. استفاده از سبزیجات علاوه بر مواد مغذی و تامین فیبر مورد نیاز بدن به سلامتی و شادابی پوست شما نیز کمک می کند.

سریع غذا خوردن ممنوع

حتما شما هم شنیده اید که آهسته غذا خوردن باعث لاغری و بالعکس آن خوردن غذا با سرعت بالا باعث چاقی خواهد شد. این مساله کاملا صحت دارد بنابراین سعی کنید تا حد امکان غذای خود را شمرده شمرده و اهسته میل کنید. این امر به هضم بهتر غذا نیز کمک می کند.

تخم مرغ برای صبحانه

تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد مغذی است که بدن شما در طول شبانه روز به آن احتیاج دارد. خوردن تخم مرغ در وعده ی غذایی صبحانه بسیار مفید بوده و به سیر نگه داشتن شما کمک می کند.

سعی کنید تخم مرغ را به صورت آب پز مصرف کرده و اگر قصد تهیه نیمرو را دارید از حداقل روغن استفاده کنید. در کنار تخم مرغ میتوانید از موادی مثل فلفل دلمه ای، قارچ و … نیز استفاده کنید.

مصرف سرخ کردنی ها را به حداقل برسانید

بر کسی پوشیده نیست که مصرف زیاد سرخ کردنی، فست فود و غذایی هایی از این قبلی تا چه حد می تواند برای بدن مضر باشد، بهتر است سعی کنید به جای سرخ کردنی ها ذائقه ی خود و کودکانتان را به مصرف غذاهای آب  پز و کم روغن عادت دهید تا کودکان در دوران نوجوانی و بعدتر از آن با چاقی روبرو نشوند.

پس از سرخ کردن مواد غذایی روغن اضافی آن ها را با استفاده از پد جاذب روغن بگیرید.

شاید مطالعه ی مطلب چگونه روغن کمتری مصرف کنیم نیز برای شما مفید باشد.

آب کافی مصرف کنید

مصرف به اندازه ی آب علاوه بر اینکه به شادابی و سلامتی پوست شما کمک خواهد کرد در حفظ وزنتان نیز اثر گزار خواهد بود، سعی کنید به جای نوشیدن آبمیوه های غیر طبیعی که سرشار از قند هستند از آب میوه طبیعی استفاده کنید.

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *