ترفند تمیزکاری خانه

در این مطلب با برخی از بهترین روش های تمیز کردن سرامیک دستشویی، حمام و آشپزخانه و سرامیک کف برای براق و سالم نگه داشتن سرامیک‌ها آشنا می‌شویم. کاشی‌های سرامیکی مزایای زیادی دارند زیرا تمیز کردن آن‌ها با استفاده از زمین شوی و یا دستمال بسیار آسان است و برای آشپزخانه و حمام بهترین گزینه ‌اند.

برای تمیز و سالم نگه داشتن سرامیک‌ها و تمیز کردن سطوح دستشویی ، حمام و آشپزخانه باید به طور منظم آن‌ها را تمیز کنید و از تجمع لکه و جرم روی آن‌ها جلوگیری نمایید، بهتر است کاشی و سرامیک‌ها را حداقل یک بار در هر هفته جارو کرده و پاک کنید.

اگر کاشی یا سرامیک‌ها دارای لکه و یا سیاه شده اند باید عامل لکه را شناسایی کنید، سپس یک راه حل مناسب برای تمیز کردن سرامیک انتخاب کنید.

قبل از تمیز کردن سرامیک‌ها باید آن را جارو کنید، جارو کردن باعث می‌شود گرد و غبار، خاک و سایر خرده های آشغال از روی سرامیک‌های کف برداشته شود. پس از جارو کردن کف باید سرامیک ها را پاک کنید. برای این کار می‌توانید از دستمال تنظیف یا تی دستی پرسان استفاده کنید و نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست. این کار باعث می‌شود که کاشی‌های سرامیکی شما درخشان و نو بشوند.

هنگامی که سرامیک‌ها را تمیز کردید، باید با یک پارچه خشک بلافاصله آن را خشک کنید تا گرد و غبارهای جدید روی مناطق مرطوب ننشیند و همچنین از خود در برابر لغزش محافظت کنید.


ترفندهای تمیز کردن سرامیک دستشویی

ترفندهایی برای تمیز کردن سطوح دستشویی ، حمام و آشپزخانه - پرسان

برای پاک کردن سرامیک از لکه‌های قهوه، چای و یا آب میوه باید آن را با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید. سپس رنگ باقی مانده را با یک محلول درست شده از ۱۰ میلی لیتر (۲/۳ قاشق غذاخوری) سفید کننده و یک قوطی (یک لیتر) آب یا با پراکسید هیدروژن از روی سرامیک تمیز کنید.


برای تمیز کردن لکه های خون از روی سرامیک و سطوح دستشویی، حمام و آشپزخانه می ‌توانید از سفید کننده (وایتکس) یا آب اکسیژنه استفاده کنید. لکه های خون را نیز می‌توانید با یک پارچه یا اسفنج و محلول سفید کننده و آب از بین ببرید. به عنوان مثال، مخلوطی از ۱۰ میلی لیتر (۲/۳ قاشق غذاخوری) سفید کننده و نصف لیتر (نیم قوطی) آب مخلوط کنید. اسفنج یا پارچه را در محلول بزنید و روی لکه های رنگی بچرخانید تا زمانی که از بین بروند.


برای تمیز کردن سرامیک از لکه‌های آدامس ، قیر و یا شمع می‌توانید از یخ استفاده کنید. مکعب‌های یخی را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید. کیسه را روی لکه‌های چسبناک سرامیک قرار دهید پس از پنج تا ده دقیقه، قوام یا استحکام لکه را بررسی کنید. آدامس باید یخ زده باشد تا جایی که امکان دارد آن را بخراشید و رنگ باقی مانده آن را از روی سرامیک پاک کنید.


خط دوغاب مرز های بین کاشی و سرامیک است. با گذشت زمان، رنگ دوغاب‌ها تغییر می‌کند و جرم گرفته ناخوشایند می‌شوند. برای تمیز کردن خط دوغاب سطوح دستشویی، حمام و آشپزخانه می‌توانید به مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و سپس آن را روی دوغاب‌ها بریزید.

اجازه دهید مخلوط برای چند ساعت (یا حتی یک شب) روی دوغاب بماند. سپس دوغاب را با یک فرچه و یا مسواک قدیمی محکم بشویید و در نهایت باقی مانده مخلوط را با یک اسفنج خیس شده در آب گرم پاک کنید.


برای تمیز کردن سرامیک های دستشویی و حمام می توانید از نوشابه نیز استفاده کنید، نوشابه دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی می تواند لکه ها و آلودگی های سطح را از بین ببرد، نوشابه را بر روی سطح سرامیک پخش کنید و کمی صبر کنید سپس با استفاده از اسکاچ کف دستشویی را تمیز کنید.


برای تمیز کردن های هفتگی و ماهانه از مواد بسیار قوی استفاده نکنید می توانید برای نظافت هفتگی از مایع تمیز کننده سیف استفاده کنید و هر چند ماه یکبار از لکه بر و جرم گیر های قوی تر. استفاده ی مداوم از جرم گیر و شوینده های قوی به مرور زمان باعث از بین رفتن زیبایی و درخشندگی سرامیک ها خواهد شد.


اگر می خواهید تمیز شدن سطوح دستشویی، حمام و آشپزخانه و درخشندگی آن چند برابر شود، یک بطری اسپری را با سرکه پر کنید و پس از اعمال مخلوط جوش شیرین روی دوغاب سرکه را روی آن اسپری کنید. پس از آن می توانید با استفاده از دستمال جادویی اصل یکبار مصرف محل مورد نظر را تمیز کنید.

ترفندهایی برای تمیز کردن سطوح دستشویی ، حمام و آشپزخانه - پرسان

برای تمیز کردن لکه های سرسخت از روی سرامیک می‌توانید ½ فنجان (۱۱۷ میلی لیتر) سرکه سفید یا سرکه مخصوص تمیزکاری را با یک گالن ( ۳.۷ لیتر) آب گرم مخلوط کنید. بعد با استفاده از این محلول سرامیک‌ها را بشویید. اگر سرکه نداشته باشید می‌توانید از الکل استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی نکاتی در رابطه با نگهداری و نظافت کاشی و سرامیک را مطالعه کنید.

نظر خود را درباره نحوه تمیز کردن سطوح دستشویی ، حمام و آشپزخانه که در این پست آمده، برای ما بنویسید.

شما از چه روش های دیگری استفاده می کنید؟

محصولات مرتبط:

سری زمین شوی طنابی

محصولات مشابه زمین شوی طنابی دستمال یدک زمین شوی پد یدک زمین شوی زمین شوی نواری زمین شوی طنابی پرسان «Parsan» برای [...]

سری زمین شوی نواری

محصولات مشابه زمین شوی طنابی دستمال یدک زمین شوی پد یدک زمین شوی زمین شوی زمین شوی نواری پرسان «Parsan» برای تمیز [...]

زمین شوی نواری

محصولات مشابه زمین شوی طنابی دستمال یدک زمین شوی پد یدک زمین شوی زمین شوی زمین شوی نواری پرسان «Parsan» برای تمیز [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *