چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم؟

بهترین تمیز کننده های خانگی داخل خودرو چه موادی هستند؟ چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم؟

اگر از شما سوال کنند که بهترین روش برای تمیز کردن ماشین چیست قطعا پاسخ شما رفتن به کارواش خواهد بود.

البته که نمی توان منکر این موضوع شد که رفتن به کارواش در سریع ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت، اما اگر بخواهیم به لحاظ اقتصادی بررسی کنیم شاید به صرفه تر باشد که گاهی هم خودتان دست به کار شوید!

البته به شرطی که راه و روش شستن ماشین را بلد باشید و بدانید به چه ابزارهایی احتیاج دارید.

اما اگر قرار باشد واقعا تمیز کردن ماشین را به روش اقتصادی انجام دهیم پس بهتر است از تمیز کننده های خانگی استفاده کنیم.

در این مطلب ابتدا لیستی از بهترین تمیز کننده خانگی داخل خودرو را به شما معرفی خواهیم کرد و سپس در رابطه با نحوه ی تمیز کردن قسمت های داخلی خودرو از جمله سقف، صندلی ها، قسمت های داخلی و … صحبت خواهیم کرد.

لیستی از بهترین تمیز کننده های خانگی داخل خودرو

سرکه

سرکه یکی از تمیز کننده های خانگی پر کاربرد در زمینه ی نظافت است که در خانه نیز بسیار پر کاربرد است. شما می توانید از این ماده برای از بین بردن بوی بد ،تمیز کردن شیشه جلو و لوازم داخلی ماشین استفاده کنید.

به عنوان یک قاعده ی کلی سرکه و آب را به نسبت ۱ به ۳ با یکدیگر ترکیب کنید و از آن برای تمیز کردن شیشه و قسمت های داخلی استفاده کنید.

شما همچنین می توانید در زمستان برای جلوگیری از یخ زدن شیشه های خودرو مخلوط سرکه و آب به نسبت ۳ به ۱ را داخل یک بطری اسپری دار بریزید و روی شیشه ها اسپری کنید.

نظافت خودرو با سرکه

مایع ظرفشویی

مخلوط آب و مایع ظرفشویی یک تمیز کننده ی ارزان و در دسترس می باشد که اگر می خواهید تاثیر آن را دو چندان کنید می توانید کمی سرکه هم به آن اضافه کنید.

البته توجه داشته باشید که از این محلول برای تمیز کردن صندلی های چرم خودرو استفاده نکنید چون ممکن است اثر مخربی روی آن ها داشته باشد.

برای تمیز کردن صندلی ها بهتر است از شامپو فرش استفاده کنید که در بخش دوم این مطلب نحوه ی استفاده از آن را به شما آموزش خواهیم داد.

دستمال جیر خودرو

دستمال شبشه خودرو در واقع دستمالی است که به طور خاص برای خودرو طراحی شده و مشابه همان دستمال هایی است که در کارواش از آن استفاده می شود، این دستمال ها قابل شستشو بوده و شما می توانید بارها آن را شسته و استفاده کنید.

دستمال جیر دارای جنس منحصر به فردی می باشد و نه تنها برای شیشه که به سادگی قسمت های داخلی و بیرونی خودرو را تمیز کرده و از ایجاد هرگونه خط و خش بر روی ماشین شما جلوگیری می کند علاوه بر این محصول معرفی شده بدون پرز بوده و هیچ گونه اثری از گرد و غبار باقی نمی گذارد.

داشتن چند عدد از این دستمال ها برای افرادی که به تمیز بودن ماشین خود حساس هستند بسیار پر کاربرد است تنها کافیست یک بار از آن استفاده کنید تا متوجه تفاوت آن با دستمال های عادی شوید.

دستمال جیر خودرو پرسان

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت یک ماده شگفت انگیز خانگی است که می توانید هنگام تمیز کردن ماشین خود از آن استفاده کنید. برای تمیز کردن شیشه های ماشین از محلول ½ فنجان نشاسته ذرت با ۴ فنجان آب استفاده کنید، آن روی شیشه خود اسپری کنید و با یک دستمال خودرو خشک آن را پاک کنید.

همچنین می توانید از نشاسته ذرت به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی روی لوازم داخلی خود استفاده کنید، محلول را اسپری کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس جاروبرقی بکشید.

اگر روی لوازم داخلی خود لکه ای از چربی یا روغن وجود دارد روی آن را با نشاسته ذرت بپوشانید و بگذارید ۱۲ ساعت بماند. نشاسته ذرت چربی را به خوبی جذب می کند سپس با جاروبرقی آن را تمیز کنید.

خمیر دندان

اگر چراغ های جلوی ماشین شما کدر شده اند می توانید برای تمیز کردن آن از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان را روی آن بمالید و با دستمال جیر تمیز کنید.

تمیز کردن چراغ خودرو با خمیر دندان

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را برای تمیز کردن شیشه و چراغ های خودرو داشته باشید مطلب بهترین دستمال برای شیشه را نیز مطالعه کنید همچنین مشخصات دستمال شیشه جادویی و دستمال میکروفایبر شیشه پرسان را نیز بخوانید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل نه تنها برای پخت و پز و نرم کردن پوست و مو یک گزینه عالی است، بلکه یک نرم کننده عالی برای چرم نیز می باشد.

ابتدا صندلی های چرمی خود را با یک پارچه مرطوب (نه خیس) تمیز کرده و خشک کنید و پس از آن مقدار کمی روغن نارگیل را به آرامی با یک پارچه خشک به چرم بمالید.

قبل از اینکه از روغن نارگیل بر روی کل صندلی های استفاده کنید ابتدا آن را روی یک قسمت که دور از دید است امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن آسیبی نمی رساند.

روغن زیتون

شما می توانید بعد از اینکه قسمت های داخلی خودرو مانند داشبورد و … را گردگیری کردید برای براق شدن کمی روغن زیتون را با یک پارچه تمیز روی آن بمالید (ابتدا آن را بر روی یک قسمت کوچک تست کنید)

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده ی به شدت شگفت انگیز است! آن را بر روی صندلی ها بپاشید، اجازه دهید بماند و سپس جارو برقی بکشید تا بوی بد ماشین از بین برود.

همچنین می توانید آب و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل حاصل شود و سپس از آن برای تمیز کردن کمربندها استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کار را باید به آرامی انجام دهید و برای تمیز کردن کمربند از موادی که ایجاد سایش می کنند یا بسیار قوی هستند خودداری کنید زیرا در این صورت ممکن است به کمربندها آسیب رسانده و مقاومت آن ها را در برابر کشش کم کنید.

در ادامه ی این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از جوش شیرین صندلی ها و لکه ها را تمیز کنید.

تمیز کردن ماشین با جوش شیرین

با ما همراه باشید تا بتوانید به بهترین و اصولی ترین نحو قسمت های داخلی خودروی خود را تمیز کنید.

استفاده از بخارشوی

برای تمیز کردن قسمت های داخلی خودرو از جمله سقف و صندلی ها می توانید به سادگی از دستگاه بخارشوی استفاده کنید البته فراموش نکنید که قبل از هر چیزی بایستی داخل ماشین را به وسیله ی جاروبرقی خوب تمیز کنید.

سعی کنید همه ی قسمت ها را بکشید تا تمام سطح به صورت یکدست تمیز شود.

شامپو فرش برای تمیز کردن سقف ماشین

اگر دسترسی به دستگاه بخارشور ندارید نگران نباشید! شامپو فرش شوینده ای است که قطعا در دسترس شما خواهد بود و می توانید آن را به سادگی از فروشگاه ها تهیه کنید. مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کرده و روی سقف ماشین اسپری کنید. کمی صبر کنید و بعد با استفاده از یک دستمال میکروفایبر یا اسفنج نرم روی سقف بکشید تا آلودگی ها و کثیفی ها از بین بروند.

اگر به شامپو فرش دسترسی ندارید می توانید از شامپوهای معمولی استفاده کنید اما اثربخشی شامپو فرش قطعا بهتر خواهد بود.

تمیز کردن صندلی ها با جوش شیرین

همانطور که گفتیم قبل از هر کاری بهتر است کف صندلی ها را جارو بکشید و بعد دست به کار انجام مابقی مراحل شوید.

مقداری جوش شیرین را با کمی آّب گرم مخلوط کرده و روی صندلی ها اسپری کنید توجه داشته باشید که زیاد از حد صندلی ها را خیس نکنید تا بعدا برای خشک شدن آن ها با مشکل مواجه نشوید.

پس از اسپری کردن حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید و سپس به وسیله ی یک دستمال حوله ای یا دستمال میکروفایبر که قابلیت جذب آب را داشته باشد آن را پاک کنید.

اگر لکه های سرسخت تری وجود دارند که پاک نشده اند از یک مسواک نرم برای پاک کردن آن ها کمک بگیرید.

نحوه تمیز کردن ماشین

تمیز کردن صندلی ها با مواد شوینده

هر چند که بهتر است برای انجام این کار از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید اما می توان گفت بسیاری از افراد مایلند از مواد دردسترس خانگی برای این کار استفاده کنند.

استفاده از شامپو فرش یا پودر ماشین لباسشویی برای انجام این کار به نسبت مایع ظرفشویی و … انتخاب مناسب تری است.

مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی برای انجام این کار مناسب نیستند.

مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کرده و از کف حاصل از آن برای تمیز کردن صندلی استفاده کنید.

اینکه ماده شوینده را داخل آب بریزید و کمی مخلوط کنید سپس با دستمال آن را روی صندلی بکشید ممکن است باعث خیس شدن بیش از حد صندلی شود و شما را به دردسر بیاندازد بنابراین توجه داشته باشید که برای این کار حتما از کف به وجود آمده از مواد شوینده استفاده کنید.

می توانید ماده ی شوینده و آب را داخل ظرفی ریخته و درب آب را ببندید سپس حسابی آن را تکان دهید تا کف کند و بعد از آن استفاده کنید.

به عنوان یک راه حل کلی توجه داشته باشیدکه لکه ها را همیشه در سریع ترین زمان ممکن از بین ببرید هرچه زمان بیشتری از ایجاد لکه ها گذشته باشد کار شما برای پاک کردن سخت تر خواهد بود.

تمیز کردن کنسول و بدنه ی داخلی خودرو

برای انجام این کار بهتر است از دستمال های مخصوص این کار استفاده کنید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

دستمال های مخصوص این کار دستمال خودرو می باشد که بدون نیاز به مواد شوینده می توانید از آن استفاده کنید.

فقط کافیست آن را با آب خیس کنید و برای نظافت و چربی زدایی داشبورد، کنسولها و لوازم چرمی، پلاستیکی و فلزی داخل خودرو استفاده کنید.

تمیزکردن داخل خودرو

و اما آخرین نکته! خودروی شما آلوده تر از سرویس بهداشتی!

شاید برایتان عجیب باشد اما از نظافت ظاهری خودرو که بگذریم باید به شما بگوییم طبق تحقیقات ماشین شما حتی از سرویس بهداشتی هم آلوده تر است و تمیز کردن ظاهری آن تنها آلودگی ها را از جلوی چشم شما پنهان می کند ولی در باطن همچنان پر از آلودگی است به این منظور بهتر است از یک ضد عفونی کننده استفاده کنید اما همانطور که می دانید ضد عفونی کننده هایی مثل الکل و مواد شیمیایی می تواند باعث آسیب به لوازم داخلی خودرو شما شود در این زمینه ما یک اختراع بین المللی یعنی دستمال نانو کلین را به شما معرفی می کنیم.

مطلب پیشنهادی: با منسوجات بی بافت آشنا شوید.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

11 نظرات در مورد;بهترین تمیز کننده خانگی داخل خودرو+چگونه داخل ماشین را تمیز کنیم؟

  1. برای تمیز کردن داخل ماشین واقعا این دستمال خودرو ها تاثیری دارن یا نه؟ میشه شست و استفاده کرد یا برا یه باره؟

    1. سلام
      بله طبق تجربه به دلیل جنسی که دارن هم برای تمیز کردن داخل و هم بیرون ماشین مناسب هستند.
      و اینکه قابل شست و شو هستند و یکبار مصرف نیستند.

    2. سلام ما که دستمال جادویی نداشتیم ماشینمون با دستمال کهنه لباس و ریکا و آب خیلی خوب تمیز می شه…

  2. وقتتون بخیر باشه بسیار ممنون از اطلاعات ارزشمندتون. من مشابه محصول شما را در داخل سایتhafnerwashنیز دیده ام میخواستم بدونم وجه تمایز شما با این مجموعه چه هست و اینکه از چه طریقی میتونم سفارش خودم رو ثبت کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      محصول ارائه توسط شرکت نرمدیس کالا دستمال مخصوص نظافت هست که از جنس جیر مصنوعی ساخته شده و به دلیل جنس آن قابلیت بالایی برای نظافت و تمیز کردن قسمت های مختلف ماشین از جمله بیرون و لوازم داخل آن دارد.
      برای خرید روی کلمه نماینده اینترنتی کلیک کنید.

  3. سلام
    اگربه آدرسی که درزیر صفحه گزاشتین مراجعه بشه برای خرید دستمال بصورت غیر عمده هم میشه خرید کرد؟؟؟

  4. این دستمال هایی که مخصوص ماشینه ، هم اسفنجی هست هم ساده؛ حرف ندارن. من حتی قالپاق رو تمیز میکنم باش، سیاه سیاه میشه ، ولی با اب سرد هم کامل تمیز میشه جوری که هیچ لکه رو دستمال نمیمونه. من شخصا از فروشگاه یه دستمال ماشین رو اتفاقی برداشتم، و دگه از هیچ دستمالی واسه ماشین استفاده نکردم جز همون. کسایی که استفاده کردن مطمنا تفاوت رو به وضوح متوجه میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *