نگهداری از لوازم استیل

اگر یکی از طرفداران وسایل استیل در آشپزخانه هستید حتما می دانید که این وسایل در کنار ظاهر زیبایی که دارند به دلیل جنسشان بسیار بیشتر از مابقی وسایل در معرض به وجود آمدن لکه و ایجاد خط و خش هستند.

در این مطلب با ما همراه باشید تا نکات مفیدی را در رابطه با نگهداری از وسایل استیل به شما آموزش دهیم.

از به وجود آمدن خط و خش جلوگیری کنید:

یکی از دلایل استفاده از وسایل استیل مقاومت بالای آن در مقابل زنگ زدگی و خراب شدن است اما حتما به این نکته توجه کرده اید که وسایل استیل در ابتدا ظاهری بسیار براق و بدون خط و خش دارند و به همین علت است که افراد ترغیب به خریدن آن ها می شوند.

این وسایل استیل در آشپزخانه بعد از گذشت مدتی ظاهر تمیز و زیبای خود را از دست می دهند و علاوه بر لکه های زیادی که روی سطح آن به وجود می آید خط و خش هایی هم بر روی آن ایجاد می شود و دیگر خبری از ظاهر زیبا و براق اولیه نیست بنابراین سعی کنید از به وجود آمدن خط و خش بر روی این وسایل جلوگیری کنید.

در مورد نحوه ی جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

از بین بردن لکه ها:

سطوح استیل به دلیل ظاهر براقشان به راحتی جای لک را بر روی خود نشان می دهند و همین مساله باعث می شود آشپزخانه ی شما نامرتب و کثیف به نظر برسد.

اما این لکه های روی استیل را چگونه از بین ببریم؟

لکه هایی که بر روی سطوح استیل به وجود می آیند قابل رفع شدن هستند و می توانید به وسیله ی یک دستمال میکروفایبر آن ها را به راحتی تمیز کنید.

دقت کنید که برای نتیجه ی بهتر به جای استفاده از دستمال های نخی معمولی حتما از دستمال های میکروفایبر استفاده کنید زیرا این دستمال ها علاوه بر پاک کنندگی بهتر از ایجاد خط و خش بر روی بدنه ی وسایل یا سطوح استیل نیز جلوگیری می کنند.

برای اطلاعات بیشتر کاربرد دستمال های میکروفایبر در نظافت منزل را مطالعه کنید.

در واقع بهترین روش برای اینکه وسایل استیل شما دچار خط و خش نشوند جلوگیری از به وجود آمدن آن ها است.

حتما توجه داشته باشید که برای تمیز کردن این وسایل از اسکاچ و یا دستمال زبر استفاده نکنید.

در هنگام تمیز کردن استیل چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

یکی از نکاتی که شاید کمتر کسی به آن توجه می کند جهت تمیز کردن این وسایل و حرکت دستمال است. سطوح استیل دارای رگه های ریزی است که بهتر است درهنگام تمیز کردن، دستمال را درجهت  رگه ها حرکت دهید تا به مرور زمان شاهد خط و خش و لکه های کمتری باشید علاوه بر این تمیز کردن در جهت خطوط و رگه های استیل باعث می شود تا اگر آلودگی مابین خط ها وجود دارد راحت از بین برود.

از چه مواد شوینده ای استفاده کنیم؟

لازم است بدانید که شوینده های حاوی کلرید برای تمیز کردن استیل مناسب نیستند و باعث از بین رفتن پوشش محافظ آن می شوند پیشنهاد ما به شما استفاده از شوینده ها یا اسپری های مخصوص استیل، محلول جوش شیرین و یا سرکه است.

در مطالب قبلی در رابطه با خواص شگفت انگیر جوش شیرین در نظافت منزل صحبت کرده بودیم که مطالعه ی آن می تواند برای شما مفید باشد.

برای برق انداختن استیل از چه روشی استفاده کنیم؟

برای این کار می توانید از روغن های گیاهی و یا روغن زیتون استفاده کنید برخی استفاده از روغن بچه را نیز پیشنهاد می کنند.

استفاده از سرکه نیز می تواند نتیجه ی خوبی داشته باشد کافیست مقداری سرکه را بر روی دستمالی اسپری کنید و بعد آن را در جهت خطوط استیل بکشید.

خمیر جلا دهنده ی استیل یک پیشنهاد فوق العاده ی دیگر است که ارزان قیمت و در دسترس می باشد.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *