نکات کلیدی شستن ماشین

شستن ماشین شاید یکی از ساده ترین کارها به نظر برسد اما تا زمانی که خودتان دست به کار نشده اید متوجه نخواهید شد که تا چه اندازه ریزیه کاری دارد.

هر چقدر هم که اعتقاد داشته باشید برای شستن ماشین بهترین راه رفتن به کارواش است اما قطعا برایتان پیش آمده که در شرایطی مجبور باشید خودتان دست به کار شستن ماشین در منزل شوید. علاوه بر اینکه ممکن است بخواهید برای صرفه جویی در هزینه ها از رفتن به کارواش خودداری کنید.

اما یک نکته ی مهم! آیا تمیز کردن ماشین توسط خودتان واقعا به معنای صرفه جویی در هزینه هاست؟ پاسخ می تواند هم مثبت و هم منفی باشد! انتخاب نادرست مواد و وسایلی که از آن ها برای شست و شو استفاده می کنید می تواند به جای اینکه به شما در صرفه جویی هزینه ها کمک کند به خودروی شما نیز آسیب وارد کند بنابراین اگر واقعا می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کرده و بهترین نتیجه نیز برای شما حاصل شود بهتر است نحوه درست شستن ماشین در منزل را یاد بگیرید.

در این مطلب نکاتی برای شستن ماشین را به شما یادآوری می کنیم که دانستن آن ها برای شمایی که قصد انجام این کار را دارید ضروری است.

نکات کلیدی شستن کاشین

اولین نکته ای که کارواش ها نمی خواهند شما بدانید!

یک نوع دستمال وجود دارد به نام دستمال جیر که مخصوص خودرو طراحی شده است جنس این دستمال همانطور که از نام آن پیداست از جنس جیر مصنوعی می باشد که حتی در کارواش ها نیز از آن استفاده می شود که ابعاد آن می تواند متفاوت باشد.

این دستمال ها به دلیل جنس خاصی که دارند بهترین گزینه برای تمیز کردن بدنه و حتی لوازم داخل خودرو هستند اما بسیاری از مردم نمی دانند که می توان این دستمال ها را به سادگی از فروشگاه ها تهیه کرد.

ویژگی مثبتی که دستمال جیر خودرو دارد این است که قابل شست و شو بوده و شما می توانید بارها از آن استفاده کنید.

مایع ظرفشویی و لباسشویی را فراموش کنید!

یکی از نکات مهم در شستن ماشین انتخاب ماده شوینده است.

به نظر شما شستن ماشین با چه شوینده ای بهترین انتخاب است؟ شاید در دسترس ترین مواد برای شست و شو مایع لباسشویی و یا ظرفشویی باشد. درست است که استفاده از این مواد در نگاه اول نتیجه ی قابل قبولی به همراه دارد و آلودگی ها را از بدنه ی خودروی شما پاک می کند اما استفاده از این مواد می تواند کیفیت رنگ خودروی شما را تحت تاثیر قرار داده و طول عمر آن را کوتاه کند. می توانید برای شست و شوی موثر و در عین حال حفظ کیفیت رنگ خودرو از شامپوی خودرو استفاده کنید.

در تمیز کردن شیشه ی عقب خودرو دقت کنید

برای تمیز کردن شیشه ها می توانید از دستمال شیشه خودرو استفاده کنید برای اینکه سطح شیشه ها بهتر تمیز شود دستمال را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی بکشید اما در مورد شیشه ی عقب خودرو کمی بیشتر دقت کنید! در رابطه با شیشه ی عقب توجه داشته باشید که آن را تنها به صورت افقی و در راستای خطوط شیشه تمیز کنید تا آسیبی به نوارهای رسانای آن وارد نشود.

از سفید کننده ها استفاده نکنید

برای تمیز کردن داخل خودرو، بخش های پلاستیکی، شیشه ها، چراغ ها و … از مواد سفید کننده ی قوی استفاده نکنید تا موجب کوتاه شدن عمر آن ها نشود. برای این کار بهتر است تا از دستمال خودرو استفاده کنید.

شاید مطالعه ی مطلب رفع مات شدن چراغ های خودو نیز برای شما مفید باشد.

پارچه ی مناسب انتخاب کنید

به هیچ عنوان از پارچه هایی که احساس می کنید حتی کمی زبر هستند نیز برای شست و شو استفاده نکنید تا از ایجاد خط و خش بر روی بدنه ی ماشین جلوگیری شود، برای این کار از پارچه های نرم ترجیحا میکروفایبر استفاده کنید.

دستمال خودرو یا همان دستمال جیر خودرو بهترین دستمال برای بدنه خودرو و مناسب ترین گزینه برای نظافت و چربی زدایی داشبورد، کنسول ها، لوازم پلاستیکی و … است.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *