دمنوش سبوس برنج برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم به آن دچار هستند، این مساله می تواند به دلایل مختلف از جمله زمینه های ژنتیکی، هورمونی، کمبود برخی مواد در بدن و انواع بیماری ها به وجود بیاید.

مشکلی که در مورد آن صحبت می کنیم از آن دست مواردی است که اغلب افرادی که به آن دچار هستند قطعا تا به حال برای درمان به سراغ انواع و اقسام ویتامین ها، شامپو، داروها و …رفته اند، فارغ از هر نتیجه ای که حاصل شده باشد باید بدانید که ریزش مو به جز مواردی که زمینه ی ارثی داشته باشد می تواند با تغذیه ی شما دارای ارتباط مستقیم باشد.

شاید تا به حال در مورد اثرات تغذیه و مواد مختلف طبیعی که می تواند به شما در درمان ریزش مو کمک کند شنیده باشید اما در این جا قصد داریم تا یک ماده ی شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم، یکی از راه های طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو! این شما و این جادوی سبوس برنج برای مو!

سبوس برنج یک ماده جادویی برای مو

سبوس برنج چیست؟

سبوس برنج به پوسته ی خارجی برنج گفته می شود که دارای خواص بسیار زیادی است اما از برنج سفیدی که ما معمولا به صورت روزانه از آن استفاده می کنیم جدا می شود، جدا شدن این پوسته از روی برنج به معنای از دست رفتن بخش عمده ای از ارزش غذایی آن است.

برنجی که سبوس آن جدا نشده باشد برنج قهوه ای نام دارد. در ادامه با خواص، طرز تهیه و طریق مصرف دمنوش سبوس برنج برای مو آشنا شوید.

خواص سبوس برنج و دمنوش آن چیست؟

سبوس برنج سرشار از مواد آنتی اکسیدان، فیبر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، منگنز، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ای، ویتامین ب۱، ب۲،ب۵ و ب۶ می باشد. بنابراین سبوس برنج سرشار از ویتامین B است.

فواید بسیار زیادی برای این ماده ی مغذی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به لاغری، کاهش فشار خون، تقویت حافظه، دیابت، یبوست، شفافیت پوست و جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد.

ارزش غذایی سبوس برنج به ازای هر ۱۰۰ گرم به شرح زیر است:

انرژی ۳۱۶ کالری

کربوهیدرات ۴۹.۶۹ گرم

پروتئین ۱۳.۳۵ گرم

قند ۰.۹۰ گرم

چربی ۲۰.۸۵ گرم

فیبر ۲۱ گرم

کلسترول ۰

کلسیم ۵۷ گرم

پتاسیم ۱۴۸۵ میلی گرم

فسفر ۱۶۷۷ میلی گرم

ویتامین ب۶ ۴/۰۷ میلی گرم

مطلب پیشنهادی: روش هایی برای حفظ سلامت مو

با توجه به موارد گفته شده قطعا متوجه شده اید که فواید و خواص دمنوش دمنوش سبوس برنج تا چه اندازه می تواند به سلامت شما و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

دمنوش سبوس برنج

روش استفاده از سبوس برنج برای جلوگیری از ریزش مو

برای تقویت مو با استفاده از سبوس برنج می توانید به دو شیوه عمل کنید.

روش اول: استفاده از جوشانده سبوس برنج به عنوان دمنوش 

نحوه دم کردن سبوس برنج: شما می توانید از جوشانده سبوس برنج برای مو استفاده کنید طرز تهیه این دمنوش ساده است به این ترتیب که دو قاشق سبوس برنج را داخل یک عدد فیلتر چای و دمنوش ریخته و داخل آب جوش بگذارید تا دم بکشد. دقیقا به همان شکلی که چای دم می کنید، می توانید برای طعم دادن به آن از دارچین، هل و سایر طعم دهنده های طبیعی نیز استفاده کنید.

دم کرده سبوس برنج برای مو علاوه بر جلوگیری از ریزش می تواند در آرامش اعصاب، کمک به بیماران دیابتی و فشار خون نیز موثر باشد.

روش دوم: استفاده به روش ماسک مو

دو قاشق پودر سبوس برنج را در دو لیتر آب حل کرده و به مدت پانزده دقیقه بجوشانید و اجازه دهید تا ته نشین شود سپس آب یا عصاره ی آن را روی پوست یا موی سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید.

شما می توانید طرز تهیه انواع دمنوش ها از جمله طرز تهیه دمنوش بابونه را نیز در پرسان مطالعه کنید.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

اسفنج جادویی نانو

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش سفره یکبار مصرف دستمال میکروفایبر سطوح اسفنج جادویی «Magical Sponge» ابر جادویی نانو [...]

سفره یکبار مصرف کاغذی

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش کیسه زباله رولی دستمال میکروفایبر سطوح سفره یکبار مصرف «Disposable tablecloth» سفره های [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

5 نظرات در مورد;دمنوش سبوس برنج، جادویی برای رفع ریزش مو

  1. با سلام
    یعنی برای منع ریزش مو فقط دو قاشق در دولیتر ؟ آیا عصاره ا آن اثر گذار است؟ آیا کپی شده سایتهای دیگر هست یا اثبات شده است؟ می خوام مقدار دقیق اون رو بدونم چون بیشتر موهامو از دست داده‌ام. با تشکر

  2. من امتحان کردم هم ریزش موهام قطع شدم و هم باعث رشد مجدد شد
    البته اول باید علت ریزش مو رو پیدا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *