تغذیه سالم برای کودکان را جدی بگیرید

اهمیت تغذیه ی سالم برای کودکان چیست؟

دوران کودکی طلایی ترین دوران رشد در طول زندگی هر فرد می باشد. شاید تا به حال در اطرافیان خود بزرگسالانی را دیده اید که به واسطه ی تغذیه ی سالمی که در دوران کودکی داشته اند اکنون نیز از سلامت جسمانی بهتری برخوردارند و یا بالعکس کودکانی که در دوران رشد خود تغذیه نامناسب داشته و اکنون بدنی ضعیف و مستعد بیماری ها دارند.

لزوم توجه به تغذیه ی کودک از موارد بسیار مهمی است که هر چند همه ی والدین به آن توجه ویژه دارند اما برخی اوقات ناآگاهی سبب می شود تا والدین در این مورد سهل انگاری کنند.

در این مطلب قصد داریم تا مواردی را که می بایست برای داشتن تغذیه ی سالم کودکان خود رعایت کنید با هم مرور کنیم.

نوشیدن آب

همانطور که نوشیدن آب به میزان کافی به بزرگسالان توصیه می شود در رابطه با کودکان نیز به خاطر داشته باشید که نوشیدن آب برای سلامتی آنان بسیار مفید خواهد بود.

از آنجایی که کودکان به مصرف نوشیدنی هایی چون آبمیوه های غیر طبیعی و شیرین علاقه دارند بنابراین نقش شما به عنوان والدین ایجاب می کند که فرزندتان را تشویق کنید تا برای رفع تشنگی به جای آبمیوه و شربت و … از آب استفاده کنند.

با عجله غذا خوردن ممنون

فرزندتان را تشویق کنید تا آرام آرام و شمرده غذا بخورد، برخی از والدین گمان می کنند تنها به هر روشی که شده می بایست به کودکانشان غذا دهند غافل از اینکه کودک هیچ توجهی به آرام غذا خوردن و جویدن به اندازه ی آن ندارد، در این موارد می توانید با صحبت کردن و حتی بازی به فرزندتان آموزش دهید که غذایش آرام تر بجود. می توانید با شمردن بلند بلند اعداد در هنگام جویدن او را به وجد بیاورید تا غذایش را به سرعت فرو ندهد.

توصیه می کنیم مطلب تاثیر تغذیه سالم بر سلامت انسان را نیز مطالعه کنید.

تزئینات غذا را فراموش نکنید

اگر کودک بد غذایی دارید سعی کنید با کمی خلاقیت در چیدمان بشقابش او را تشویق به غذا خوردن کنید. برای این کار می توانید از انواع و اقسام ایده هایی که با یک سرچ ساده به آن ها خواهید رسید کمک بگیرید.

روغن اضافی دشمن شما

بچه ها اغلب علاقه ی زیادی به خوردن غذاهای سرخ کرده دارند، حتی بسیاری از مادران ممکن است به عنوان وعده ی عصرانه از سیب زمینی سرخ کرده و مشابه آن استفاده کنند اما فراموش نکنید که روغن دشمن اصلی سلامت شما و به خصوص کودکانتان است.

به خصوص والدین کودکانی که اضافه وزن دارند می بایست توجه بیشتری به میزان مصرف روغن داشته باشند.

پیشنهاد اول ما کباب کردن به جای سرخ کردن است! می توانید از سیب زمینی کبابی، قارچ کبابی و … استفاده کنید.

اما پیشنهاد دوم که بسیار حائز اهمیت است گرفتن روغن اضافی غذا بلافاصله پس از سرخ کردن می باشد. برای این کار می توانید از پد جاذب روغن استفاده کنید.

استفاده از مواد غذایی ارگانیک

یک روش عالی برای اینکه فرزندانتان را تشویق به استفاده از سبزیجات کنید پرورش این گیاهان در منزل است. لازم نیست یک باغچه ی بزرگ داشته باشید بلکه یک گلدان کوچک نیز فرزند شما را ترغیب خواهد کرد تا از سیزیجات بیشتری استفاده کند.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

اسفنج جادویی نانو

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش سفره یکبار مصرف دستمال میکروفایبر سطوح اسفنج جادویی «Magical Sponge» ابر جادویی نانو [...]

سفره یکبار مصرف کاغذی

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش کیسه زباله رولی دستمال میکروفایبر سطوح سفره یکبار مصرف «Disposable tablecloth» سفره های [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *