نکات نظافت منزل

نظافت روزانه ی منزل یکی از کارهایی است که خانم های خانه دار روزانه با آن سر و کار دارند بنابراین رعایت اصول درست انجام هر کاری حتی نظافت اصولی منزل یکی از ضروریاتی است که بایستی با آن آشنا شویم.

نظافت درست و اصولی منزل علاوه بر اینکه باعث زیبایی و نظم بیشتر منزل شما می شود بلکه باعث طول عمر وسایلتان شده و از خراب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری می کند. 

در اینجا به چند نکته ی کاربردی در رابطه با نظافت منزل می پردازیم:

  • شست و شوی پرده کرکره:

ابتدا پرده ها را به طور کامل باز کنید. حالا به همین شکلی که پرده ها پایین است آن را از جای خود بیرون بیاورید و روی زمین پهن کنید و با آب و پودر شوینده و برس نرم یک طرف پرده را به طور کامل تمیز کنید سپس با کمک فرد دیگری پرده را برگردانید و طرف دیگر را هم برس بکشید.

پس از شستن دو طرف پرده از یک سمت شروع به آبکشی کنید و آن را لوله کنید حالا پرده ها را ایستاده کنار دیوار قرار دهید تا آب آن ها برود و خشک شوند.

  • تمیز کردن شیشه:

برای بهتر پاک کردن شیشه و صرفه جویی در هزینه ها به جای شیشه پاک کن می توانید از محلول آب و سرکه (دو قاشق غذاخوری سرکه) استفاده کنید و با روزنامه یا دستمال شیشه آن ها را پاک کنید.

برای مطالعه ی بیشتر در مورد روش های مختلف تمیز کردن شیشه مقاله ی پاک کردن شیشه ها در کم ترین زمان و با بیشترین دقت را مطالعه کنید.

  • تمیز کردن وسایل چوبی:

برای تمیز کردن وسایل چوبی مانند میز، کمد و… ابتدا به وسیله ی یک دستمال میکروفایبر آن ها تمیز کنید و گرد و غبار و لکه ها را از روی آن پاک کنید فراموش نکنید که دستمالتان را خیلی خیس نکنید تا به مرور باعث از بین رفتن چوب نشود.

برای برق انداختن و جلا دادن به این وسیله ها می توانید از موادی که در بازار هستند برای پولیش کردن و براق کردن استفاده کنید و یا اگر به این محلول ها دسترسی ندارید از روغن چرخ کمک بگیرید.

  • تمیز کردن وسایل برقی:

یکی از مواردی که باعث افزایش طول عمر لوازم برقی می شود تمیز کردن مداوم آن هاست حتما می دانید که این وسایل دارای قطعات بسیار ریزی هستند و در صورتی که گرد و غبار بر روی ان ها بنشیند ممکن است از عمر مفید آن ها کاسته شود.

پس از هر بار جارو کشیدن فراموش نکنید که پشت تلویزیون و لوازم برقی را با سری مناسب جارو تمیز کنید.

  • تمیز کردن دیوار های نقاشی شده:

اگر دیوارهای شما دارای رنگ روغن هستند به هیچ عنوان از مواد پاک کننده برای تمیز کردن آن استفاده نکنید زیرا باعث می شود که رنگ در اثر مواد پاک کننده از بین رفته و زیبایی خودش را از دست بدهد. برای تمیز کردن این دیوارها از یک دستمال و آب و سرکه استفاده کنید.

  • تمیز کردن اجاق گاز:

اگر غذا یا شیر سر رفته و یا اجاق گازتان را کثیف کرده است کافی است تا مقداری رب گوجه فرنگی را روی گاز بزنید و اجازه دهید تا صبح بماند و روز بعد با استفاده از یک اسفنج یا ابر نرم و مقداری آب گرم و صابون لکه ها را پاک کنید.

می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب داغ نیز استفاده کنید.

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *