روش هایی برای تمیز کردن ماکروفر

به همان اندازه که داشتن دستگاه ماکروفر می تواند در خانه کمک کننده باشد به همان اندازه هم می تواند با نگه داشتن بوی غذا در خود و پاشیدن غذا بر دیواره ها آزاردهنده باشد و شما را مجبور کند مدت طولانی از وقت خود را صرف تمیز کردن آن کنید.

جالب است بدانید که تمیز کردن منظم مایکروفر به سالم ماندن و عملکرد صحیح دستگاه نیز کمک می کند. تعداد دفعاتی که لازم است دستگاه ماکروفر خود را نظافت کنید به میزان استفاده ی شما از آن بر می گردد، چنانچه داخل دستگاه بوی نامطبوعی دارد و ذرات غذا به دیواره ها چسبیده است وقت آن است که پاک کردن لکه ها چربی های مایکروفر آغاز کنید.

در این مطلب چند روش برای نظافت مایکروفر به شما خواهیم آموخت که کارتان را به مراتب راحت خواهد کرد و همگی با مواد خانگی و در دسترس انجام می شوند.

آب و سرکه

سرکه به طور کلی یک محصول عالی برای تمیز کردن خانه است. به این منظور یک لیوان مناسب مایکروویو را تا نیمه از آب پر کنید و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید. مایکروویو را به مدت پنج دقیقه روی حرارت بالا قرار دهید. با شروع به کار دستگاه محلول سرکه و آب بخار شده و مواد غذایی چسبیده به بدنه را شل می کند. پس از اتمام کار، داخل آن را با یک اسفنج یا دستمال میکروفایبر پاک کنید.

جوش شیرین

تمیزکردن مایکروفر با جوش شیرین روشی آسان برای نظافت دستگاه شماست. خمیر جوش شیرین می تواند به از بین بردن لکه های سخت تر در مایکروویو کمک کند. ۳/۴ فنجان جوش شیرین را با ۱/۴ فنجان آب ترکیب کنید. خمیر را روی نقاطی که غذا یا لکه های سرسخت وجود دارد بمالید و بگذارید حدود پنج دقیقه بماند پس از آن با استفاده از یک دستمال مناسب نظافت آن را تمیز کنید.

مایع ظرفشویی

یک کاسه ی مناسب برای استفاده در ماکروویو انتخاب کنید و آن را با آب گرم پر کنید و یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. مخلوط را به مدت یک تا دو دقیقه حرارت دهید تا داخل آن بخار شود. بگذارید چند دقیقه دیگر بماند، سپس کاسه را برداشته، آلودگی ها و کثیفی ها را با یک دستمال مناسب پاک کنید.

لیمو

احتمالاً طبیعی ترین راه برای تمیز کردن مایکروویو استفاده از لیمو است. حدود ۱/۲ فنجان آب را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید. یک لیمو را از وسط نصف کنید، آب آن را داخل کاسه ریخته و سپس پوست نصف لیمو را نیز در کاسه قرار دهید. مخلوط را در مایکروویو بگذارید تا مایع به جوش بیاید و داخل آن بخار شود، حدود سه تا پنج دقیقه کافیست.

پس از آن در حالی که دستگاه خاموش است اجازه دهید کاسه ی آب و لیمو به مدت پنج دقیقه دیگر  داخل ماکروفر بماند تا بخار انباشته شده هرگونه کثیفی را از بین ببرد، سپس از یک اسفنج یا یا دستمال میکروفایبر برای تمیز کردن استفاده کنید.

نظافت مایکروفر با لیمو

پاک کننده های کارخانه ای

محصولات متنوعی وجود دارد که می توانید در فروشگاه ها پیدا کرده و برای تمیز کردن مایکروفر از آن استفاده کنید. به سادگی دستورالعمل های ذکر شده روی بسته بندی محصول را خوانده و طبق آن عمل کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از این پاک کننده‌ها رایحه‌ای تند دارند و بوی آن ها ممکن است در دستگاه شما باقی بماند، بنابراین بهتر است درب مایکروویو خود را پس از تمیز کردن کمی باز بگذارید تا رایحه ی تمیز کننده خارج شده و غذای شما پس از گرم شدن تغییر مزه و بو ندهد.

حوله خیس

برای یک روش تمیز کردن واقعا آسان تنها چیزی که نیاز دارید یک حوله کوچک است. یک حوله را در آب خیس کنید سپس آن را تا پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید. بخار آزاد شده از حوله خیس، لکه های سخت را نرم می کند.

پس از آن می توانید از همان حوله برای پاک کردن مایکروفر استفاده کنید. اگر نمی خواهید از حوله استفاده کنید بهترین گزینه استفاده از دستمال های میکروفایبر است که هم میزان زیادی آب به خود جذب می کند و هم برای تمیز کردن بسیار مناسب است.

فراموش نکنید که پس از اتمام تمیز کردن فضای داخلی، صفحه گردان درون ماکروفر را نیز بشویید. صفحه گردان را می توانید به سادگی با صابون ظرفشویی تمیز کرده یا از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

دستمال میکروفایبر برای نظافت ماکروفر

مطلب پیشنهادی: آیا استفاده از دستگاه مایکروفر برای سلامتی خطر دارد؟

محصولات مرتبط:

دستمال میکروفایبر شیشه

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال میکروفایبر شیشه پرسان دستمال های میکروفایبر [...]

دستمال میکروسافت اقتصادی (چند منظوره)

محصولات مشابه دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال میکروسافت اقتصادی (چند [...]

دستمال میکروفایبر سطوح

محصولات مشابه دستمال میکروسافت اقتصادی دستمال شیشه دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال پرسان پلاس دستمال میکرو فایبر سطوح پرسان «Microfiber» یک [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *